11

ماموریت ویژه قالیباف در سفری سه روزه به مسکو

  • کد خبر : 342247
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

سفر قالیباف از این جهت اهمیت زیادی که او احتمالا یکی از نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری است. انتخاباتی که چند ماه دیگر برگزار می‌شود و برای اصولگرایان اهمیت زیادی دارد.

افق انلاین ، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی فردا (یکشنبه) به منظور تعمیق روابط دو جانبه در سفری سه روزه به روسیه خواهد رفت.

در این سفر او با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «ویچیسلاو والودین «رئیس دومای دولتی روسیه و رئیس شورای عالی امنیت ملی روسیه دیدار می‌کند.

رئیس مجلس همچنین در دیدار با رئیس جمهور روسیه درباره مواضع صریح نظام در خصوص برجام، تعاملات اقتصادی با روسیه و فروش نفت گفتگو می‌کند و پیامی به او تقدیم خواهد کرد.

براساس گزارش ها پیامی که قالیباف به پوتین ارائه می کند، از سوی رهبر معظم انقلاب است.

جزییات این پیام روشن نیست اما می‌توان آن را ماموریتی ویژه ارزیابی کرد.

محمد حسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در این باه گفت: «از جزئیات نامه اطلاعی ندارم و شاید هم درست نباشد که مفاد نامه منتشر شود. اما در مجلس دیپلماسی پارلمانی پیگیری می‌شود و بخشی از آن توسط رییس مجلس که سخنگوی کل مجلس شورای اسلامی است انجام می‌شود و این سفر هم در این راستا صورت می‌گیرد.»

او افزود: “سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: این سفر به دعوت رییس مجلس دومای روسیه انجام خواهدشد و از مدت‌ها پیش این دعوت انجام شده و اصل این سفر برای دیپلماسی پارلمانی است.”

سفر قالیباف از این جهت اهمیت زیادی که او احتمالا یکی از نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری است. انتخاباتی که چند ماه دیگر برگزار می‌شود و برای اصولگرایان اهمیت زیادی دارد.

اصولگرایان معتقدند دولت حسن روحانی نگاه به شرق به ویژه روسیه و چین را کنار گذاشته و مدام به فکر ارتباط با اروپا و آمریکا است. انها می‌گویند اگر ایران با چین و روسیه ارتباطاتش را افزایش دهد می‌تواند از سد مشکلات تحریم عبور کند.

فرارو

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=342247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر