8

کولاک برف و برودت اردبیل را فرا می‌گیرد

  • کد خبر : 345180
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به آغاز بارش برف در اردبیل گفت:کولاک برف و برودت اردبیل را فرا می‌گیرد.

سبلان ما | فعالیت ۴۵۰ اکیپ راهداری در مناطق مختلف جاده های منتهی به اردبیل

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اردبیل  اظهار داشت: پیرو پیش آگاهی‌های قبل با شکل‌گیری یک کم فشار بریده چرخندی  از سپیده دم ۲۱ اسفند وضعیت جوی استان اردبیل و برخی استان‌های شمالغربی دگرگون شده و باتوجه به موقعیت جغرافیایی هر منطقه پدیده‌هایی چون وزش باد شدید؛ کاهش ۱۸ درجه ای دما؛ بارش سنگین باران و برف و کولاک شدید به مدت سه تا پنج روز در این نقاط به وقوع می پیوندد.

وی افزود: همراهی این ناپایداری‌ها با جریان‌های گرم جنوبی سبب شد تا بارش‌ها تا ظهر امروز در اغلب نقاط به شکل باران باشند ولی از دقایقی قبل زبانه توده هوای سرد شمالی از نواحی شرقی و شمالی به مرزهای اردبیل و آذربایجان نفوذ کرده و دما به شکل چشمگیر درحال کاهش است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: در اردبیل و ایستگاه فرودگاه؛ نمین؛ گرمی؛ پارس آباد؛ بیله‌سوار و مشگین‌شهر دمای کنونی بین یک تا سه درجه بالای صفر است ولی در نیر؛ سرعین؛ فیروزآباد کوثر و خلخال دما بین ۱۲ تا ۱۴ درجه بالای صفر می‌باشد.

محمدی تصریح کرد: برف تا یکی دو ساعت آینده در بسیاری از نقاط استان اردبیل آغاز و شدت آن قبل از ظهر تا اواخر جمعه پیش بینی می‌شود و بارش شدید برف به خاطر وزش باد ۶۸ کیلومتری و سرمای منفی پنج درجه با کولاک شدید همراه خواهد بود که در کنار مجموع بارش برف به ارتفاع تخمینی ۳۵ تا ۴۵ سانتیمتر منجر به اختلال در تردد رهگذران پیاده و سواره خواهد شد.

وی افزود: این پدیده‌ها می‌تواند منجر به وضعیت حاد جوی و خسارات و تلفاتی بشود و آمادگی ارگان‌های ذیربط و مردم را برای مواجهه منطقی می‌طلبد و سرما و یخبندان ‌تا ‌اواسط هفته در اردبیل و نقاط سردسیر می‌ماند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=345180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر