1

آخرین وضعیت حقوق بازنشستگان پس از دومرحله همسان‌سازی

  • کد خبر : 349436
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

 مرحله اول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مرداد ۹۹ انجام شد و مرحله دوم این همسان‌سازی هم در اردیبهشت امسال صورت گرفت. بر این اساس حقوق بازنشستگان در مقایسه با اسفند ماه سال ۱۳۹۹ حداقل ۵۰درصد افزایش دارد و هیچ بازنشسته تامین اجتماعی در کشور حقوقش کمتر از ۱٫۵برابر اسفند ماه سال ۱۳۹۹ نخواهد بود.

تعیین سقف پاداش بازنشستگی

پس از دومرحله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در مرداد ۹۹ و اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت سرانجام حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ به ۴میلیون و ۳۰۰هزارتومان برای آن‌هایی که ۳۰سال سابقه کار دارند و ۳میلیون و ۹۰۰هزارتومان برای آن‌هایی که ۲۰سال سابقه کار دارند رسیده است.

 صبا نوبری؛ مرحله اول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مرداد ۹۹ انجام شد و مرحله دوم این همسان‌سازی هم در اردیبهشت امسال صورت گرفت. بر این اساس حقوق بازنشستگان در مقایسه با اسفند ماه سال ۱۳۹۹ حداقل ۵۰درصد افزایش دارد و هیچ بازنشسته تامین اجتماعی در کشور حقوقش کمتر از ۱٫۵برابر اسفند ماه سال ۱۳۹۹ نخواهد بود.

همچنین واریزی‌ که بابت حقوق بازنشستگان در فروردین۱۴۰۰ انجام شد، نسبت به اسفند ماه ۹۸، رشد ۱۳۰درصدی را داشت که این رشد شامل دو مرحله متناسب‌سازی و افزایش سنواتی انجام شده است.

بدین ترتیب در اسفند۹۸ پرداختی بازنشسته تأمین اجتماعی حداقل بگیر با ۳۰سال سابقه یک میلیون و ۶۷۰هزار تومان بود با اعمال متناسب سازی مرداد به ۲میلیون و ۸۰۰هزار رسید و با متناسب سازی امسال دریافتی آن‌ها به ۴میلیون و ۳۰۰هزار تومان خواهد رسید.

همچنین حقوق بازنشسته ۲۰سال سابقه در اسفند دوسال قبل، یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان بود که با متناسب سازی حقوق مرداد به ۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید و با افزایش‌های امسال دریافتی آن‌ها ۳میلیون و ۹۰۰هزار تومان می‌شود.

لازم به ذکر است که بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان در بُن معیشت، بخشی دیگر در حق مسکن و بخشی در عائله‌مندی بوده است. حق عائله‌مندی بازنشستگان تأمین اجتماعی به میزان ۳۷۰هزار تومان و حق اولاد به رقم ۹۶هزار تومان به ازای هر فرزند در سال جاری افزایش یافته است.

همچنین به گفته مسئولان حقوق بازنشستگان سایر سطوح از ۷۵درصد زمان برقراری مستمری کمتر نخواهند بود.

براین اساس در اردیبهشت ماه۹۹، بازنشستگان با ۳۰سال سابقه کار حدود ۴میلیون و ۳۰۰هزارتومان و آن‌هایی که ۲۰سال سابقه کار دارند، ۳میلیون و ۹۰۰هزارتومان دریافت خواهند کرد.

اقتصاد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=349436

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر