6

بی‌حاشیه‌ترین کاندیدای تایید شده ریاست جمهوری کیست؟

  • کد خبر : 350631
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳

این کاندیدای انتخاباتی در دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم منتخب مردم مشهد در مجلس بود که در دوره نهم و دهم به عنوان دبیر و عضو هیات رئیسه در مجلس حضور داشت. وی پیش از نمایندگی در مجلس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان رابر عهده داشت.

دومین روز از ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری چگونه گذشت؟ + فیلم

در لیست منتخب نامزدهای تایید شده انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اسم قاضی‌زاده هاشمی به عنوان سیاست‌مدار با حواشی کمتر به چشم می‌خورد که شاید در بین هفت نفر انتخب شده باید برای جلب توجه مردم تلاش بیشتری را کند.

بی‌حاشیه‌ترین کاندیدای تایید شده ریاست جمهوری کیست؟

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، پزشک سیاست‌مدار اصولگرا و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی است. خانواده قاضی‌زاده هاشمی با سیاست خوی گرفته‌اند، پسر عموی وی سید حسن قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر سابق بهداشت و برادر او احسان قاضی‌زاده هاشمی به عنوان نماینده فعلی مجلس ازجمله افراد نام آشنای سیاسی این خانواده به حساب می‌آیند.

این کاندیدای انتخاباتی در دوره‌های هشتم، نهم، دهم و یازدهم منتخب مردم مشهد در مجلس بود که در دوره نهم و دهم به عنوان دبیر و عضو هیات رئیسه در مجلس حضور داشت. وی پیش از نمایندگی در مجلس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان رابر عهده داشت.

    قاضی‌زاده هاشمی در ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ به همراه دخترش در ساختمان وزارت کشور حضور یافت و کاندیداتوری خود را اعلام کرد. بسیاری از منتقدان و سیاستمداران حضور دختر وی را یک حرکت نمادین دانسته و معتقد هستند که وی قصد داشته حمایت از حقوق زنان و برابری زن و مرد را از طریق فرزند خود اعلام کند و با این شعار وارد عرصه رقابت شود.

    طی چند روز گذشته خبری مبتنی بر انصراف وی از انتخابات رسانه‌ای شد که بعد از ساعاتی با تکذیب مواجه شد و در نهایت این نامزد کاندیداتوری دولت سیزدهم با قرارگیری در لیست هفت نفره تایید شده شورای نگهبان حضور خود را برای رقابت در عرصه کشورداری به اطلاع همگان رساند.
    لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=350631

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    آمار کرونا
    مجموع مبتلایان در جهان
    آخرین بروزرسانی در:
    مبتلایان

    فوتی‌ها

    بهبود یافته‌ها

    موارد فعال

    مبتلایان امروز

    فوتی‌های امروز

    موارد بحرانی

    کشورهای تحت تأثیر