1

ما نمی‌توانیم قیمت مرغ را ثابت نگه داریم

  • کد خبر : 36046
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱

این قیمت تابع عرضه و تقاضاست و ما نمی‌توانیم آنرا ثابت نگه داریم چرا که در هر روز نهاده‌ها مقداری افزایش یا کاهش خواهند داشت.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران گفت: در جلسه‌ای با اتحادیه مرغ داران مقرر شد بر اساس جدول کارشناسان استانداری مرغ به کیلویی ۵۲۰۰ تومان کاهش یابد.

نعمت‌الله ترکی با اشاره به جلسه شب گذشته برای تعیین قیمت مرغ در استان تهران گفت: سقف رقم کیلویی ۵۲۰۰ تومان برای مرغ با نهاده سویا با قیمت کیلویی ۱۳۰۰ تومان تعیین شده است و در صورت کاهش قیمت نهاده، قیمت مرغ به زیر ۵۰۰۰ تومان کاهش می‌یابد.

وی در ادامه با اعلام خبر واردات سه هزار تن نهاده سویا توسط حوزه صنعت، معدن و تجارت و تخلیه و توزیع آن، عنوان کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار تن نهاده سویا در حال تخلیه است که با ارز آزاد، قیمت تمام شده آن ۱۳۰۰ تومان است اما با قیمت کیلویی ۹۰۰ تومان در اختیار اتحادیه دامداران قرار می‌گیرد تا شاهد کاهش قیمت مرغ باشیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران با بیان اینکه نمی‌توان قیمت مرغ را ثابت نگه داشت، گفت: این قیمت تابع عرضه و تقاضاست و ما نمی‌توانیم آنرا ثابت نگه داریم چرا که در هر روز نهاده‌ها مقداری افزایش یا کاهش خواهند داشت. اما مشخص است که این افزایش یا کاهش به گونه‌ای نیست که قیمت مرغ به یکباره کیلویی ۱۵۰۰ افزایش یابد.

وی در ادامه با اعلام افزایش نظارت و بازرسی کارشناسان این حوزه عنوان کرد: جدول تدوین شده که در آن مشخص شده در صورت افزایش و کاهش قیمت نهاده، قیمت مرغ به طور میانگین چه میزان افزایش و کاهش می‌یابد و این جدول در اختیار تولیدکنندگان قرار داده شده است.

ترکی در ادامه عنوان کرد: قیمت تعیین شده مربوط به سراسر استان تهران است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار تهران در ادامه با اعلام خبر مستقر شدن بازرسان حوزه نظارت در مناطق ۲۲ گانه عنوان کرد: این بازرسان حوزه صنعت و معدن و تجارت با شکل و نماد خاصی به گونه‌ای که قابل شناسایی باشد مستقر می‌شوند تا مردم با چشم خود ببینند که بازرسی انجام می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه در زمینه تولید تخم مرغ مشکلی وجود ندارد، گفت: در این حوزه مازاد هم داریم و افزایش و کاهش قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا انجام می‌شود و طی روزهای آینده شاهد صادرات تخم مرغ خواهیم بود/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36046

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر