1

احتکار کنندگان اصنافی نیستند

  • کد خبر : 36179
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱

اصناف همگام با سایر بخش‌ها به پیشرفت کشور کمک کردند چرا که ما از لحاظ رشد جمعیت نیازمند توسعه و رشد بودیم.

پایگاه خبری افق:رئیس اصناف کشور با بیان اینکه اصناف در گران فروشی‌ها دخالتی ندارند گفت: با سازمان‌های متخلف برخورد می‌کنیم هر چند که اصناف سرمایه احتکار را ندارد و احتکار کنندگان اصنافی نیستند.

قاسم نوده فراهانی رئیس اصناف کشور ، سخنران پیش از خطبه این هفته ‌نماز جمعه تهران اظهار داشت: فعالیت صنفی، تاریخی به قدمت زندگی اجتماعی بشر دارد.نوده فرهانی با اشاره به شکل گیری واحدهای صنفی ادامه داد: در حال حاضر ما در کشور ۷ هزار و ۸۰۰ اتحادیه صنفی ۳۳۵ مجمع امور صنفی و ۳ میلیون واحد صنفی داریم که در مجموع ۲۵ میلیون از جمعیت را تشکیل می‌دهند.

رئیس اصناف کشور با بیان اینکه بعد از کشاورزان بزرگترین تشکل کشور اصناف هستند، افزود: ۱۷ و نیم درصد از تولید ناخالص ملی برعهده اصناف قرار دارد که این رقم قابل توجه است.وی تصریح کرد: اصناف قشر عظیمی در کشور هستند که قبل از انقلاب تکیه‌گاه مطمئنی برای مردم و روحانیت بودند و و زمانی که اولین جرقه‌های انقلاب توسط امام (ره) زده شده اعضای این تشکل در حمایت از امام راحل برخواستند.

نوده فراهانی با اشاره به نقش اساسی اصناف پیش از انقلاب در همین زمینه به تعطیلی بازار‌ها برای حضور در اعتصابات، تامین نیاز تبلیغاتی انقلاب و تشکیل گروه‌هایی برای پیشبرد اهداف انقلاب اشاره کرد.

رئیس اصناف کشور با بیان اینکه اصناف در راه انقلاب شهدای بزرگی همچون لاجوردی و عراقی را تقدیم کرده‌اند یادآور شد: همزمان با پیروزی انقلاب اصناف وارد مرحله‌ای جدیدی از نقش آفرینی شد و بسیاری از کانون‌های مردمی که پیش از انقلاب شکل گرفته بود در این دوران تقویت شده و اعلام موجودی کرد.

وی با اشاره به اطاعت و ولایت‌مداری اصناف از امام راحل گفت که این حمایت‌ها باعث شد که حضرت امام اصناف و بازار را “بازوان ستبر انقلاب” بنامند و این امر در زمان مقام معظم رهبری نیز ادامه داشته است.

نوده فراهانی با یادآوری فداکاری اصناف در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اصناف در ۸ سال جنگ با استکبار جهانی در دو جبهه جنگ با دشمن و همچنین پشتیبانی جنگ از لحاظ تدارکات جهاد کردند و در این راه ۶۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند که ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از آنها جزء روسای مجامع و اتحادیه‌های صنفی بودند.

رئیس اصناف کشور با اشاره به نقش اصناف در دوران سازندگی گفت: در سال‌هایی که کشور نیازمند سرمایه گذاری بود اصناف وارد سازندگی شدند.

وی به نقش این اتحادیه در تحول اقتصادی اشاره و اضافه کرد: اصناف همگام با سایر بخش‌ها به پیشرفت کشور کمک کردند چرا که ما از لحاظ رشد جمعیت نیازمند توسعه و رشد بودیم.

نوده فراهانی با اشاره به لزوم تعادل عرضه و تقاضا در بازار خاطرنشان کرد: در طول سال ۳ بار این تعادل تغییر‌ می‌کند ماه رمضان، مهر ماه همزمان با بازگشایی مدارس و اسفند ماه که همزمان با روزهای آخر سال است ما با تغییر قیمت‌ها مواجه می‌شویم اما اصناف با ایجاد مراکز عرضه مستقیم کالا، فروش فوق العاده را در دستور کار قرار می‌دهند.

رئیس اصناف کشور با اشاره به وجود واحد‌های بازرسی از اصناف در سراسر کشور و برخورد با متخلفان ادامه داد: واحدهای صنفی بدون پروانه نیز مشکل ساز هستند و ما از همه ارگان‌ها خواسته‌ایم که در این باره اقدام لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ما ۵۰۰ واحد صنفی متخلف را معرفی کرده‌ایم به اجباری بودن آموزش در بین اصناف اشاره و خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند پروانه فعالیت کسب کنند باید آموزش‌های لازم را ببیند که یکی از آنها درس مکاسب است.

نوده فراهانی با اشاره به همکاری اصناف با وزارت اقتصاد برای بحث مالیات و امضای تفاهم نامه در این زمینه افزود: ما با سازمان بسیج، نیروی انتظامی و استاندارد در رابطه با ارزاق عمومی همکاری مناسبی داشته‌ایم.

رئیس اصناف کشور با بیان اینکه برخی ما را متهم به گران فروشی واحتکار می‌کنند گفت که اصناف در گران فروشی دخالتی ندارد و ما کالاها را با فاکتور رسمی تهیه می‌کنیم و ضرایب سودشان را به خرید اضافه کرده و قیمت نهایی را مشخص می‌کنیم و در غیر این صورت تخلف محسوی می‌شود که قطعا در این صورت سازمان مربوطه به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: درست است که استکبار جهانی همیشه به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی بوده است اما آنها در هر عرصه‌‌ای که وارد شوند با شکست مواجه خواهند شد.

نوده فراهانی با اشاره به جنگ اقتصادی استکبار علیه کشورمان و استفاده از ابزار تحریم گفت: دشمن ۳۰ سال است که کشور ما را تحریم می‌کند اما آنها در این باره اشتباه می‌کنند چرا که مردم ما با تکیه به رهبر معظم انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر