2

افتتاح بزرگترین واحدهای تولید آهن اسفنجی جهان در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

  • کد خبر : 36454
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰

فاز نخست یکی از پیشرفته‌ترین و بزرگترین واحدهای تولید آهن اسفنجی جهان در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، با حضور رییس‌جمهور افتتاح شد.

افق:ofoghnews.irبا بهره‌برداری از هریک از دو بخش واحد تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد مبارکه، ۱٫۵ میلیون تن در سال به میزان تولید آهن اسفنجی کشور که ماده اولیه و اصلی تولید فولاد است، افزوده خواهد شد که در مجموع با بهره‌برداری کامل از این واحد ۳ میلیون تن به ظرفیت تولید آهن اسفنجی در کشور اضافه و از خروج معادل صد میلیارد تومان ارز از کشور، جلوگیری می‌شود.

عملیات اجرایی طرح توسعه مجتمع فولاد مبارکه اصفهان از ۲۰ اردیبهشت ۸۷ آغاز شده و بیش از ۳۹۰ میلیارد تومان برای احداث هر دو بخش آن هزینه شده است که با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود. هزینه تکمیل طرح‌های جانبی این پروژه نیز ۶۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

این پروژه در زمینی به مساحت۲۰ هکتار احداث شده و مجموع تجهیزات به کار رفته در آن ۴۰ هزار تن است که با حجم خاکبرداری ۱۵۰ هزار متر مکعب، حجم بتن‌ریزی ۹۰ هزار متر مکعب و طول کابل‌کشی ۶۰۰ کیلومتر اجرا و تمام بهبودها و نوآوری‌هایی که تاکنون در واحدهای مشابه در دنیا اجرا شده در این طرح به کار گرفته شده است.

همچنین رییس‌جمهور در حاشیه افتتاح فاز نخست یکی از پیشرفته‌ترین و بزرگترین واحدهای تولید آهن اسفنجی جهان در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، از نمایشگاه دائمی بومی‌سازی و ساخت قطعات یدکی داخلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز بازدید و از نزدیک در جریان توانمندی‌های متخصصان و مهندسان کشورمان قرار گرفت/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر