1

کمک‌های پشت پرده اسرائیل به اوکراین

  • کد خبر : 375798
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

یک مقام اسرائیلی اقرار کرد که تل‌آویو پشت پرده در حال حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه است.

به گزارش  خبرگزاری افق به نقل از فارس، در حالی که حمایت‌های غرب از اوکراین روز به روز علنی‌تر می‌شود، سفیر رژیم صهیونیستی به حمایت‌های پشت پرده این رژیم از کی‌یف اعتراف کرد.

«ران پروزور» سفیر جدید رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه آلمانی «برلینر مورگن پُست» اقرار کرد که تل‌آویو پشت پرده در حال حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه است.

این مقام صهیونیست درباره حمایت تل‌آویو از کی‌یف با توجه به مخالفت و هشدار مسکو به این رژیم  حرف زد و ادعای بی‌اساس ارسال تسلیحات ایرانی به جنگ اوکراین را تکرار کرد.

سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان مدعی شد: «آنقدرها هم آسان نیست. ما در سوریه حضور روس‌ها را داریم. همانطور که می‌دانید ارتش اسرائیل به طور مرتب از ارسال سلاح از ایران به سوریه و لبنان جلوگیری می‌کند. اینها شامل پهپادها و موشک‌های ایرانی است که روسیه در اوکراین از آنها استفاده می‌کند. بنابراین ما (به اوکراین) کمک می‌کنیم، هرچند در پشت صحنه، اما (حمایت تل‌آویو از کی‌‎یف) بسیار بیشتر از آن چیزی است که شناخته شده باشد».

حمایت‌هایش از اوکراین علنی شود.

سفیر رژیم صهیونیستی در آلمان افزود: «اینها دو دلیل اصلی چرایی این است که ما همچنان در سایه قرار داریم».

خبرنگار روزنامه آلمانی از سفیر رژیم صهیونیستی پرسید که آیا این رژیم می‌تواند ارسال پهپادهای ایران را متوقف کند؟ سفیر تل‌آویو در پاسخ به این سوال، به او جواب منفی داد.

از ابتدای جنگ اوکراین، مقام‌های ارشد کی‌یف از قبیل ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور این کشور بارها از رژیم صهیونیستی کمک‌های تسلیحاتی را خواستار شده‌اند.

مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی در زمان نخست‌وزیری «نفتالی بنت» و سپس «یائیر لاپید» بارها از روسیه به دلیل جنگ علیه اوکراین انتقاد کردند اما به طور علنی متعهد به ارسال تسلیحات به اوکراین نشدند.

بنیامین نتانیاهو در زمانی که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بود، مواضع کابینه نفتالی بنت و لاپید درباره روسیه را به شدت محکوم کرده بود. وی گفته بود: ما در بحبوحه یک بحران جدی در روابط‌ با روسیه هستیم. این وضعیت به‌خاطر رفتار تازه‌کارها، بی‌مسئولیتی و تکبر آن‌هاست».

وی تصریح کرده بود: «نگران هستم آنچه در طول سال‌ها ساخته‌ایم در چند هفته‌ فرو بریزد. یک درخواست از لاپید و گانتز (وزیر جنگ کابینه قبلی رژیم صهیونیستی) دارم؛ دست از مزخرفات بردارید چرا که ممکن است آسیبی واقعی به امنیت ما وارد کند».

به رغم این اظهارنظرها، زلنسکی با ذوق زدگی از بازگشت نتانیاهو به منصب نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد که کی‌یف و تل‌آویو بتوانند علیه ایران فعالیت کنند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=375798

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر