3

ناآرامی‌های سوریه، افزایش شکاف میان شرق و غرب

  • کد خبر : 37710
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۲

“هر گونه اقدام بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل ناکارآمد خواهد بود و قدرت این سازمان بین‌المللی را زیر سوال خواهد برد.”

کارشناس سیاسی: ناآرامی‌های سوریه، افزایش شکاف میان شرق و غرب
افق نیوز:(ofoghnews.ir)اگر کشورهای غربی نیز به مانند رایس نماینده امریکا در سازمان ملل عمل کرده و تهدید کنند که ما به سوی متحدان‌مان می‌رویم و راه حلی برای سوریه پیدا می‌کنیم؛ این مسئله مناقشه بزرگی میان روسیه و چین از یک سو و امریکا و نیروهای غربی از سوی دیگر ایجاد خواهد کرد.”

بیل جونز از بررسی اطلاعات اجرایی در واشنگتن

 یک کارشناس سیاسی هشدار داده است که هر گونه مداخله نظامی در سوریه بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل، غرب را در برابر چین و روسیه قرار می‌دهد.

بیل جونز از بررسی اطلاعات اجرایی در واشنگتن روز یکشنبه (اول مرداد) به پرس تی‌وی گفت: “اگر کشورهای غربی نیز به مانند رایس، نماینده امریکا در سازمان ملل عمل کرده و تهدید کنند که ما به سوی متحدان‌مان می‌رویم و راه‌حلی برای سوریه پیدا می‌کنیم؛ این مسئله مناقشه بزرگی میان روسیه و چین از یک سو و امریکا و نیروهای غربی از سوی دیگر ایجاد خواهد کرد.”

روسیه و چین روز پنج شنبه (۲۹ تیر) برای سومین بار پیش‌نویس قطع‌نامه ضد سوریه را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کردند؛ این قطع‎نامه خواستار اعمال تحریم‌هایی جدید علیه دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل شده بود.

به دنبال این مسئله، سوزان رایس نماینده امریکا در سازمان ملل تهدید کرد که واشنگتن و متحدانش با توجه به اتحادشان و بدون توجه به شورای امنیت سازمان ملل اقدام خواهند کرد.

جونز گفت: “یکی از مسائل جاری در سازمان ملل، این است که آن‌ها (کشورهای غربی) می‌خواهند مفهوم حاکمیت را به حفاظت از حقوق تغییر دهند. این یک دکترین جدید است که سوزان رایس و دیگران به دنبال آن هستند که براساس آن به سازمان ملل یا عملیات‌هایی که با مجوز این سازمان صورت می‌پذیرد، اجازه داده خواهد شد تا دولتی را سرنگون سازد.”

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به شدت درباره هر گونه اقدام یک جانبه علیه سوریه بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل هشدار داده است.

پوتین گفت: “هر گونه اقدام بدون تایید شورای امنیت سازمان ملل ناکارآمد خواهد بود و قدرت این سازمان بین‌المللی را زیر سوال خواهد برد.”

سوریه از ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی است. در این ناآرامی‌ها صدها تن از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

در بمب گذاری تروریستی روز چهارشنبه (۲۸ تیر) در مقر امنیت ملی سوریه در شهر دمشق پایتخت این کشور، چهار تن از مقامات عالی رتبه سوریه کشته شدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=37710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر