1

هر جا گرانی نامتعارف وجود دارد برخورد می کنیم

  • کد خبر : 378985
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

وی گفت: حال مردم این روزها به خاطر گرانی‌ها خوب نیست. رئیس جمهور به تازگی ابلاغ کرد که ورودی شهرها، فروشگاه صنایع دستی ایجاد شود تا مردم به هر شهری که می‌روند به آن مراجعه کنند. اگر این بازارچه‌ها ایجاد نشده فرمانداری‌ها کمک کنند تا محل‌های پرتابل برای این منظور ایجاد شود. از الان می‌توان این کارها را انجام داد تا بعد اینکه امکانات پایداری برای آن ایجاد شود.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی در نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که امروز ۸ اسفندماه در وزارت میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: ما اکنون ۲۵ دستگاه هستیم که در حوزه سفر به مردم خدمات می‌دهیم. اگر این ستادها نبود، هر کدام از ما در دستگاه‌های خودمان این وظیفه را داشتیم که خدمات رسانی کنیم. خوشبختانه این جلسه و هماهنگی به وجود آمده است و دستگاه‌های پاسخگو در آن به صورت هماهنگ فعالیت می‌کنند و ارتباط خوبی بین ۲۵ دستگاه برقرار است. امیدوارم این جلسه باعث شود ما به عنوان یک شبکه کامل همه با هم هم افزایی داشته باشیم. این طور نباشد که یک دستگاه بگوید من کلی زحمت کشیده ام اما دستگاه دیگری این وظیفه را انجام نداده است.

وی گفت: مردم می‌خواهند شاد باشند. سفرهای نوروزی با سفرهای دیگر متفاوت است. هر چیزی که به این مسئله کمک کند باید در اولویت ما باشد. من به آقای بذرپاش هم گفتم تأخیر در پروازها و قطارها وجود دارد. مردم چند ساعتی منتظر می‌مانند. ما شبکه‌های تخصصی راه اندازی کرده بودیم که مردم وقتی در انتظار هستند بتوانند از طریق مانیتورهای ترمینال‌ها، شبکه‌های پرمخاطب را ببینند. این اتفاق باعث می‌شود در مدتی که منتظر مانده اند سرگرم باشند. اما اخیراً به جایی رفتم و دیدم همه آن مانیتورها روی یک شبکه است و یک روحانی سخنرانی می‌کند بدون اینکه صدایش بیاید.

ضرغامی گفت: منظورم این است ما داشته‌های زیادی داریم و به بهانه‌های مختلف می‌توان حال مردم را خوب کرد. حتی جایی که مشکلات وجود دارد. این یک سلیقه می‌خواهد البته اطلاع رسانی هم مهم است. مثلاً در جایی که ظرفیت مراکز اقامتی پر می‌شود صدا و سیما هم می‌تواند آن را به مردم اطلاع دهد و پیشنهاد کند که به شهرهای اطراف سفر کنند. ما این تجربه را در سال پیش داشتیم که جواب داد و شهرهای جایگزین را اعلام می‌کردیم.

ضرغامی همچنین درباره مشکل شهر کاشان و پر شدن ظرفیت مراکز گردشگری و اقامتی آن نیز گفت: سال گذشته ظرفیت کاشان کلاً پر شد و چند ساعتی کار متوقف بود و جاده‌ها متوقف شده بودند. اگر این مسائل حل نشوند به بحران تبدیل می‌شوند. با همکاری دستگاه‌هایی که مشخصاً مسئول همین کار هستند به محض اینکه احساس کنیم یک جایی دو ساعت قفل می‌شود آن را به مردم اعلام می‌کنیم.

وی گفت: الان قیمت دلار و سکه بالا رفته و با این وجود رئیس جمهور به طور اکید به دستگاه‌ها دستور داده تحت هیچ عنوانی هیچ چیزی نباید گران شود. ما باید دقت کنیم قحطی هم بوجود نیاید. باید از الان ستادها به قیمت‌ها توجه کنند. من هم پیگیری می‌کنم.

ووی بیان داشت: یک نکته دیگر اینکه سرویس‌های بهداشتی هم از مسائل مهم سفرهای نوروزی است. دستگاه‌ها می‌توانند امکانات خودشان را در اختیار مردم قرار دهند. در روز ۲۲ بهمن ما در وزارت میراث فرهنگی را باز کردیم و مردم از نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند. مردم راضی هم بودند. خواهش من این است که بقاع متبرکه، مساجد و ساختمانهای دولتی هم بسیج شوند. اگر همه امکانات را به مردم بدهیم مشکلی نخواهیم داشت.

وی خطاب به معاون گردشگری خود گفت: روی مراکز اقامتی باید نظارت جدی باشد. سازمان تعزیرات هم گزارشات میدانی انجام می‌دهد که خوب است. باید با گرانفروشان برخورد کرده و حتی پلمب کنیم. باید معلوم باشد که مسئله برای ما جدی است. الان مشکلی که داریم این است که در برخی از مسیرها، پروازها کم است.

ضرغامی گفت: باید تکلیف مردم مشخص شود و هر جا گرانی نامتعارف وجود دارد برخورد کنیم. من پارسال دیدیم که برخی از جوانان به صورت داوطلبانه به نیروهای هلال احمر کمک می‌کردند. وقتی که یک مسافر وارد شهر می‌شود و آنها را می بیند روحیه اش شاد می‌شود. دستگاه‌های فرهنگی، اوقاف و دستگاه‌های دیگر هر چقدر که می‌توانند باید حال مردم را خوب کنند.

وی گفت: حال مردم این روزها به خاطر گرانی‌ها خوب نیست. رئیس جمهور به تازگی ابلاغ کرد که ورودی شهرها، فروشگاه صنایع دستی ایجاد شود تا مردم به هر شهری که می‌روند به آن مراجعه کنند. اگر این بازارچه‌ها ایجاد نشده فرمانداری‌ها کمک کنند تا محل‌های پرتابل برای این منظور ایجاد شود. از الان می‌توان این کارها را انجام داد تا بعد اینکه امکانات پایداری برای آن ایجاد شود.

وی از دستگاه‌های مختلف حاضر در این نشست خواست هر استانی مشخص کند که یک سخنگو وجود داشته باشد و درباره مسائل مختلف اطلاع رسانی کند. ستاد خدمات سفر هم باید سخنگو داشته باشد. شبکه‌های استانی نیز باید اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دهند تا این شبکه‌ها در خدمت مردم باشد. در حوزه اطلاع رسانی خست به خرج ندهید چون مردم دائماً به این اطلاعات نیاز دارند.

خبرنگار: سیدعلیرضا حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=378985

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر