11

بدهی‌ کشورهای جهان به ۳۰۵ تریلیون دلار رسید

  • کد خبر : 379677
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

مؤسسه بین‌المللی دارایی (IIF) اعلام کرد که انبوه بدهی‌های جهانی در سه ماهه اول سال جاری میلادی به میزان ۸.۳ تریلیون دلار افزایش یافته و به ۳۰۵ تریلیون دلار رسید که نزدیک به بیشترین رقم ثبت شده در تاریخ جهان است.

 

به گزارش خبرگزاری افق به نقل از راشاتودی، مؤسسه بین‌المللی دارایی(IIF)  اعلام کرد که انبوه بدهی‌های جهانی در سه ماهه اول سال جاری میلادی به میزان ۸٫۳ تریلیون دلار افزایش یافته و به ۳۰۵ تریلیون دلار رسید که نزدیک به بیشترین رقم ثبت شده در تاریخ جهان است.

بر اساس گزارش “رصد بدهی جهانی” این مؤسسه که روز چهارشنبه منتشر شد، این رقم بالاترین میزان از سه ماه اول سال گذشته میلادی و دومین رکورد سه ماهه ثبت شده تا کنون است.

این مؤسسه هشدار داد که همزمان شدن چنین سطوح بالایی از بدهی و افزایش نرخ‌های بهره بانکی، هزینه خدمات دهی به آن بدهی را افزایش داده و نگرانی‌هایی را در مورد اهرم در سیستم مالی ایجاد کرده است.

در گزارش مؤسسه بین المللی دارایی همچنین آمده است: با شرایط مالی فعلی که به کمترین سطح خود از زمان بحران مالی ۰۹-۲۰۰۸ رسیده است، تنگنای اعتباری باعث افزایش نرخ‌های نکول می‌شود و منجر به ایجاد “شرکت‌های زامبی” بیشتر می‌شود که در حال حاضر حدود ۱۴ درصد از شرکت‌های فهرست شده در بورس ایالات متحده به این شرکت‌های تبدیل شده‌اند.

این نهاد مالی همچنین تاکید کرد که علیرغم نگرانی‌ها در مورد بحران اعتباری احتمالی پس از آشفتگی اخیر در بخش‌های بانکی ایالات متحده و سوئیس، استقراض دولت‌ها احتمالاً بالا خواهد ماند.

بر اساس این گزارش، پیری جمعیت و افزایش هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی همچنان بر ترازنامه‌ دولت‌ها فشار وارد می‌کند، در حالی که “انتظار می‌رود افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی باعث افزایش بیشتر هزینه‌های دفاع ملی در میان‌مدت شود” که این امر نیز به طور بالقوه بر رتبه اعتباری هم دولت‌ها و شرکت‌های وام گیرنده هاتأثیر می‌گذارد.

این مؤسسه هشدار داد: اگر این روند ادامه یابد، پیامدهای مهمی برای بازارهای بدهی بین‌المللی خواهد داشت، به ویژه اگر نرخ بهره برای مدت طولانی‌تری بالا بماند.

این گزارش نشان می‌دهد که کل بدهی‌ها در بازارهای نوظهور به رکورد جدید بیش از ۱۰۰ تریلیون دلار رسیده که حدود ۲۵۰ درصد از تولید ناخالص داخلی است که نسبت به رقم ۷۵ تریلیون دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش نشان می‌دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379677

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر