2

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شد

  • کد خبر : 380478
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تصویب موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری افق حمیدرضا حاجی‌بابایی از تصویب همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس خبر داد و گفت: بر اساس تنفیذ مواد ۱۲ و۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت مکلف است بدهی‌های خود را به تأمین اجتماعی در طی برنامه هفتم پرداخت کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: با استهلاک بدهی‌های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تأمین اجتماعی اعم از شاغلین و بازنشستگان، باید همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرایی شود. از طرفی همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری حقی است اجتناب ناپذیر که وظیفه مجلس و دولت انقلابی است.

وی اظهارکرد: واقعیت آن است که در شرایط کنونی حال بازنشستگان خوب نیست و صرفاً فقط با شعار این مساله حل شدنی نیست.

حاجی بابایی با اظهار تأسف از به بن بست رسیدن نظام هماهنگ پرداخت بیان کرد: دولت باید پیشنهاد خود را در مورد نظام هماهنگ عادلانه به صورت لایحه به مجلس ارائه کند.

حاجی بابایی با اشاره به رویکرد عدالت محورانه دولت سیزدهم تاکید کرد: برای توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته برنامه نظام پرداخت از وضعیت کنونی به سوی عدالت محوری هدایت خواهد شد، که بتوانیم شاهد عدالت در پرداختی‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان دولت را رنج می‌دهد، این رویکرد می‌تواند شادی و نشاط و امید آفرینی که از تأکیدات مقام معظم رهبری است را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس گفت: جایگاه کارکنان دولت در جهش تولید و مهار تورم را نمی‌توان نادیده گرفت، با رضایت شغلی کارکنان شاغل و بازنشسته انگیزه آنها در انجام وظایف خطیر شغلی افزایش خواهد یافت و به یاری خدا شاهد تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه خواهیم بود.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=380478

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر