2

۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در گردشگری و صنایع دستی کشور

  • کد خبر : 38566
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۴

در شرایطی که دنیا خودش را از جمهوری اسلامی تحریم می‌کند، ما برای رشد ۳۰۰ درصدی صنایع دستی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

موسوی با تاکید بر این‌که برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توانیم به توسعه گردشگری متکی شویم، گفت: ۲۰ میلیارد دلار تقاضا برای سرمایه گذاری در گردشگری و صنایع دستی وجود دارد.
افق نیوز به نقل از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیدحسن موسوی با بیان این‌که سازمان میراث فرهنگی ماموریت مهمی را برعهده دارد و در پیشانی جنگ نرم در این حوزه ایستاده است، گفت: ایران سرزمین چهار فصلی است که شاید در گذشته دور استفاده زیادی از این ظرفیت‌های سرشار نشده که یکی از دلایل آن بهره‌مندی از ذخایر نفتی طی ۱۰۰ سال گذشته است اما پس از انقلاب و به‌ویژه در دولت‌های نهم و دهم این بخش بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

رییس سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری بااشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه و ترویج گردشگری اظهار کرد: یک میلیارد سفر خارجی صورت می‌گیرد که متاسفانه ما سهم چندانی نداریم که به‌همین منظور رشد ۱۵۰ درصدی در ورودی گردشگران به کشور را برای امسال هدف گذاری کرده‌ایم و برای صادرات صنایع دستی نیز به‌دنبال رشد ۳۰۰ درصدی صادرات در سال‌جاری هستیم.

وی با بیان این‌که لازمه ورود گردشگر به کشور توسعه زیرساخت‌ها است، گفت: زیرساخت‌های موجود، امکان پذیرش ۷،۵ میلیون گردشگر خارجی را دارد.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان این‌که متوسط رشد گردشگری خارجی را سه درصد در نظر می‌گیرند، افزود: برای سال ۹۱، ۱۵۰ درصد رشد را در این بخش در نظر گرفته‌ایم.

موسوی با اشاره به قدمت ۷ هزار ساله صنایع دستی ایران تصریح کرد: در شرایطی که دنیا خودش را از جمهوری اسلامی تحریم می‌کند، ما برای رشد ۳۰۰ درصدی صنایع دستی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

معاون رییس‌جمهور افزود: در حوزه ورود گردشگر خارجی با وجود افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی کشورهای همسایه و با توجه به فشارهای موجود، ایران با رشد گردشگر خارجی روبه‌رو شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به این‌که جهت تحقق اقتصاد مقاومتی می‌توانیم به توسعه گردشگری و ظرفیت‌های کم‌نظیر در حوزه تاریخی و هنرهای سنتی ایران متکی شویم، گفت: مبلغ قرارداد امروز زودتر از پایان سال جذب می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که برای توسعه گردشگری باید توسعه زیرساخت‌ها محقق شود و به کیفیت خدمات افزوده شود، گفت: دست نیاز به سوی نظام پولی – مالی کشور دراز می‌کنیم تا برنامه‌های درنظر گرفته شده و اهداف تعیین در سند چشم‌انداز محقق شود.

موسوی تاکید کرد: در افق چشم‌انداز، باید میزبان ۲۰ میلیون گردشگر باشیم و برنامه‌های فعلی نشان می‌دهد که تا پیش از هزار و چهارصد و چهار به این تعداد گردشگر خواهیم رسید.

وی درباره استفاده از ظرفیت بانک گردشگری در کنار ۱۱ بانک عاملی که در ارتباط با صندوق توسعه ملی هستند برای ارائه این تسهیلات، اظهار داشت: اگر این بانک در فهرست بانک‌های عامل صندوق توسعه ملی قرار گیرد از آن هم می‌توان استفاده کرد.

موسوی درباره سقف تسهیلاتی که به سرمایه گذاران از این منبع خواهند داد نیز گفت: بر اساس کار کارشناسی سقف تسهلات هر پروژه جداگانه مشخص خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر