1

بازار قیصریه یکی از چهار جاذبه میدان نقش جهان + تصاویر

  • کد خبر : 385857
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

بازار قیصریه در گذشته دارای سه طبقه بوده است اما امروزه تنها دو طبقه از آن برجا باقی مانده است. بازار قیصریه که به عنوان یکی از چهار جاذبه میدان نقش جهان نیز محسوب میشود، دارای تاریخ و معماری بسیار زیبایی میباشد. اگر از ورودی مقابل حوض وارد این بازار شوید، می توانید در بالای سقف آثار به جا مانده از نقاشی ها را نیز مشاهده کنید که بسیار هنرمندانه کشیده شده اند.

مطمئنا میدان نقش جهان معروف ترین جاذبه گردشگری اصفهان است که سالانه هزاران گردشگر ایرانی و خارجی را به سمت خود جلب میکند. بازارهای نقش جهان از بازار قیصریه گرفته تا حجره‌های میدان همه از دلایل شهرت این مکان تاریخی بوده و یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید سوغاتی و اولین گزینه تاجران برای خرید کالا و صادرات است. یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین بازارهای نقش جهان اصفهان و ایران، بازار قیصریه است.

بازار قیصریه در گذشته دارای سه طبقه بوده است اما امروزه تنها دو طبقه از آن برجا باقی مانده است. بازار قیصریه که به عنوان یکی از چهار جاذبه میدان نقش جهان نیز محسوب میشود، دارای تاریخ و معماری بسیار زیبایی میباشد. اگر از ورودی مقابل حوض وارد این بازار شوید، می توانید در بالای سقف آثار به جا مانده از نقاشی ها را نیز مشاهده کنید که بسیار هنرمندانه کشیده شده اند.حجره هایی که در دور تا دور میدان قرار گرفته اند از دیگر بازارهای نقش جهان هستند و همواره یکی از دلایل بازدید گردشگران در این میدان محسوب میشوند. در این حجره ها انواع صنایع دستی اصفهان از قلم کاری تا میناکاری به چشم میخورند. اگر علاقه ای به شیرینی هم داشته باشید می توانید معروف ترین سوغاتی اصفهان که گز است را با بهترین کیفیت از حجره های میدان بخرید.بازار مسگرها که از دیگر بازارهای نقش جهان است، در نزدیکی عمارت عالی قاپو و ضلع شمالی میدان قرار دارد. از دیگر دلایل محبوبیت این بازار می‌توان به صدای دلنشین چکش ها در بازار اشاره کرد. همچنین بازار کفاش ها نیز در سمت چپ بازار قیصریه واقع شده است که میتوانید انواع و اقسام کفش را در آن بیابید. شما با سفر به اصفهان و بازدید از بازار نقش جهان، میتوانید از سایر جاذبه های گردشگری جذاب این شهر نظیر چهلستون، مسجد امام، مسجد شیخ لطف الله، خیابان چهار باغ، سی و سه پل، پل خواجو و… نیز بازدید کنید.

عکاس : آرزو خلیلی

خبرنگار : مریم احمدی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=385857

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر