0

مشکلات آپارتمان نشینی

  • کد خبر : 387839
  • ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
موضوع امنیت در آپارتمان نیز یکی دیگر از مواردی است که در صورتی که به طور اصولی در جهت رعایت آن اقدامی نشود، می توانند یکی از معایب بزرگی باشد که در ساختمان وجود دارد.شما همواره باید حریم خصوصی خود و دیگران را در نظر بگیرید و به آن احترام بگذارید. شاید در طولی مدتی که شما در یک آپارتمان مشغول به زندگی هستید، قصد داشته باشید که تغییراتی را ایجاد کنید و در واحد خود بازسازی انجام دهید.

همانطور که اطلاع دارید و با یک نگاه ساده به شهرها می توانید متوجه شوید که خانه ها از حالت حیاط دار به ساختمان های بزرگ و بلند تغییر پیدا کرده اند و زندگی در آپارتمان ها به سرعت در حال افزایش است.

همچنین زندگی مردم به سمت مدرن نشینی رفته است و ترجیح افراد است که در آپارتمان ها زندگی کنند. اما باید بدانید که زندگی در آپارتمان در کنار تمام مزایایی که دارد، معایبی نیز دارد که باید آن ها را بدانید و در مورد آن ها آگاهی داشته باشید.

در این مقاله قرار است در مورد معایبی زندگی آپارتمان نشینی صحبت کنیم و اطلاعاتی در مورد آن را در اختیارتان قرار دهیم. قبل از این که به سراغ بررسی معایب زندگی در آپارتمان بپردازیم، باید بیان کنیم که آپارتمان در واقع مجموعه ای از چند واحد است که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و افرادی در آن ساختمان و خانه ها در کنار یکدیگر مشغول به زندگی هستند. اصولا خانه ها سه طبقه به بالا در دسته بندی آپارتمان قرار می گیرند.

البته آپارتمان ها در قسمت هایی مانند ورودی اصلی، پارکینگ، حیاط و راه پله یا آسانسور با هم مشترک هستند. اما سوال اینجاست که زندگی آپارتمان نشینی چه معایبی می تواند داشته باشد؟ درست است که زندگی در آپارتمان مزایای زیاد و خوبی های مختص به خود را دارد اما نباید چشم بر روی عیب هایی که دارد، بست و آن ها را نادیده گرفت.
شاید ساده ترین ایرادی که بتوان از زندگی در آپارتمان گرفت، محدودیت فضایی است که در اختیار دارید معمولا آپارتمان ها فضای کوچک و بهینه شده ای دارند و به دلیل همین فضای کوچک انجام بسیاری از فرآیند ها مانند ایجاد دکوراسیون خاص در خانه امکان پذیر نیست یا نمی توان ایده خاصی در مورد آن داشت.همچنین این محدودیت فضا در مورد جا دادن وسایل نیز وجود دارد و افرادی که قصد زندگی در آپارتمان ها را دارند، مجبورند قید یکسری از وسایل بزرگ و اضافی را بزنند. دومین ایرادی که می توان از زندگی آپارتمانی گرفت است که اصولا دیوارهایی که بین دو خانه هستند یا سقف بین دو خانه بسیار نازک هستند و سبب می شود تا سروصدای زیادی بین دو یا چند واحد رد و بدل شود.

حالا به این موضوع فکر کنید که همسایه پر سرو صدایی داشته باشید!!! یکی دیگر از مواردی که می تواند سبب ایجاد مشکل در بین اعضای ساختمان شود و مستقیما بر روی زندگی آپارتمان نشینی اثرگذار است، تفاوت فرهنگی است.این تفاوت فرهنگی هرچند ساده و قابل کنترل به نر می رسد اما می تواند مشکلات جدی را بر جای بگذارد. برای افرادی که علاقمند به نگهداری از حیوانات خانگی هستند، یکی از مشکلاتی که در برخی از آپارتمان ها ممکن است برای آن ها پیش بیاید، محدودیت نگهداری از حیوانات خانگی است.

اصولا در قوانین برخی از ساختمان ها این بند وجود دارد که افراد ساکن در ساختمان نمی توانند به هیچ وجه در منزل خود، حیوان خانگی داشته باشند و اگر این کار را انجام دهند برخلاف قوانین ساختمان عمل کرده اند و به طور قانونی می توانن با آن ها برخورد کرد.

موضوع امنیت در آپارتمان نیز یکی دیگر از مواردی است که در صورتی که به طور اصولی در جهت رعایت آن اقدامی نشود، می توانند یکی از معایب بزرگی باشد که در ساختمان وجود دارد.شما همواره باید حریم خصوصی خود و دیگران را در نظر بگیرید و به آن احترام بگذارید. شاید در طولی مدتی که شما در یک آپارتمان مشغول به زندگی هستید، قصد داشته باشید که تغییراتی را ایجاد کنید و در واحد خود بازسازی انجام دهید.

در برخی از ساختمان ها قوانین به گونه است که اگر بخواهید بازسازی انجام دهید باید فرآیند بازسازی بر اساس قوانین ساختمان انجام شود. برای مثال ممکن است هیچ راهی برای افزایش فضای خود با نصب یک بالکن نداشته باشید و یا این که بخواهید یک دیوار را از خانه بردارید لازم است تا قبل از برداشتن آن تاییدیه شهرداری را داشته باشید. در ساختمان ها و آپارتمان ها، خصوصا ساختمان هایی که طبقات بیشتری دارند و آسانسور مخصوص حمل بار ندارند.

فرآیند جابجایی و اسباب کشی بسیار سخت و طاقت فرسا است و برای جابجایی وسایل سنگین مانند مبل، تخت خواب، یخچال و مواردی از این قبیل ممکن است با مشکلات زیادی رو به رو شوید.

خبرنگار : سیده مریم حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=387839

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر