0

روستای صراخیه معروف به ونیز ایران واقع در میان آبهای شادگان زیبا+ تصاویر

  • کد خبر : 387898
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
روستای صراخیه به ونیز ایران مشهور است. زیرا در میان آب‌های تالاب شادگان قرار دارد. این روستا با بقیه روستاهایی که تابه‌حال دیده‌اید متفاوت است! برای گشت‌وگذار در روستا می‌توانید سوار قایق شوید. سبک خانه‌های اینجا متفاوت است. دورتادور اغلب خانه‌ها با نی پوشانده شده است. خانه‌ها با ساده‌ترین وسایل در دسترس بومیان ساخته شده است. صفا و سادگی از سر و روی روستا می‌بارد.

شهرستان شادگان دارای سه بخش «مرکزی»، «دارخوین» و«خنافره» و سه شهر«دارخوین»، «خنافره» و «شادگان»، و هشت دهستان است.
آرامگاه ملا فاضل سکرانی که به «عمید ابوذیه» و «امیر الشعرا» شهرت دارد، یکی دیگر از مکان‌های دیدنی نزدیک به تالاب شادگان است. او در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی در شادگان متولد شد. این شاعر نامدار در سال ۱۳۹۲ چشم از دنیا فروبست. شایان ذکر است که او در کشورهای عربی به‌عنوان شاعری برجسته و صاحب سبک مشهور است.
شادگان تا سال ۱۳۵۸ تابع شهرستان خرمشهر بود و پس از آن خود به شهرستان تبدیل شد. این شهر در یکی از مناطق نفت‏خیز ایران قرار دارد که حدود پنج درصد تولید نفت کل ایران از حوزه نفتی این منطقه استخراج می شود. وجود دو رودخانه «کارون» و «جراحی» و اراضی قابل کشت شادگان را به یکی از مناطق مهم اقتصادی تبدیل کرده است. حیات اقتصادی مردم شادگان بر کشاورزی استوار است. عمده محصول خرمای کشور از این منطقه تامین می‏شود. دامداری نیز در این شهرستان رواج دارد. جاذبه های تاریخی در کنار جاذبه های طبیعی نظیر تالاب بین المللی شادگان بر اهمیت این شهر افزوده است. صنایع دستیشادگان هم مانند سایر نقاط این ناحیه از بافت حصیر، بوریا، سبد و امثال آن تشکیل شده و برایتهیه آن از برگ درخت خرما و یا نی هایتالا ب ها استفاده میشود. عبابافی و جاجیم بافینیز از گذشته در این شهر رواج داشته است.
مردم شهرستان شادگان عرب و از تیره و طوایف بنی کعب، بنی تمیم، بنی مالک، باوی و مطور هستند. مردم این شهر مسلمان و  پیرو مذهب شیعه اثنی عشری هستند.

عکاس : شیرین محمودزاده

خبرنگار: زهرا نعمتی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=387898

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر