0

مجلس از ۲۸ مرداد تا ۱۷ شهریور جلسه علنی ندارد

  • کد خبر : 38830
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳

مجلس شورای اسلامی از ۲۸ مرداد تا ۱۷ شهریور برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه و سپری کردن دور دوم تعطیلات تابستانی، جلسه علنی ندارد.

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: مجلس این هفته جلسه علنی دارد در حالی که این هفته، هفته کاری مجلس نبود ولی برای اینکه ساختار مجلس نهایی و ناظرین خانه ملت در مجامع و شوراها مشخص شود، یک هفته کاری اضافه شد.

وی افزود: هفته آینده مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه، جلسه علنی نخواهد داشت.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس بر همین اساس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران و اعلام تعطیلی پایتخت از ۷ تا ۱۱ شهریور از سوی دولت و اهمیت اجلاس مذکور، آیا پارلمان در این مدت تعطیل خواهد بود یا خیر و تکلیف دور دوم تعطیلات تابستانی مجلس چه می‌شود؟ توضیح داد: با توجه به اینکه هفته آینده، عید فطر است و عملاً هفته بعد دو روز تعطیلات خواهیم داشت، به همین دلیل هیئت رئیسه، هفته آینده را هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه اعلام کرد تا تعطیلات همزمان با هم باشند، نه در امتداد هم.

وی ادامه داد: دولت اعلام کرده تهران ۷ تا ۱۱ شهریورماه برای برگزاری اجلاس جنش عدم تعهد تعطیل است، با توجه به اینکه حضور نمایندگان دولت در کمیسیون‌های تخصصی پارلمان برای بررسی طرح‌ها و لوایح، لازم است، باز هم مجلس برای همراهی با دولت در زمان برگزاری اجلاس عدم تعهدها، در این مدت نیز جلسه علنی نخواهد داشت.

عبدالرضا مصری همچنین گفت: هیئت رئیسه قصد داشت دور دوم تعطیلات تابستانی، را اواخر شهریورماه اعلام کند اما به دلیل اعلام تعطیلی پایتخت از ۷ تا ۱۱ شهریورماه، تعطیلات تابستانی مجلس همزمان با این تاریخ در نظر گرفته شد تا حداکثر استفاده از زمان صورت گیرد.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در خاتمه اعلام کرد: بر این اساس، مجلس از ۲۸ مرداد تا ۳ شهریور طبق قانون برای سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان جلسه علنی نخواهد داشت و از ۴ تا ۱۷ شهریورماه نیز طبق قانون دور دوم تعطیلات تابستانی وکلای ملت خواهد بود که در این تاریخ نیز جلسات علنی پارلمان تشکیل نخواهد شد، البته پایتخت بر اساس اعلام دولت، از ۷ تا ۱۱ شهریور تعطیل است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=38830

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر