2

شناسایی ۴۰ کودک یتیم و تک‌سرپرست در مناطق زلزله‌زده

  • کد خبر : 39033
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲

هاشمی گفت: در بازدیدی که از یکی از این مهدها داشتم شاهد حضور ۴۰ کودک در این روستا مهد بودم.

افق نیوز:(ofoghnews.ir) رییس سازمان بهزیستی کشور از ایجاد ۲۲ روستامهد و مهدکودک در مناطق زلزله‌زده، شناسایی ۴۰ کودک یتیم و تک‌سرپرست زلزله‌زده، ارسال ویلچر و تجهیزات کمک توانبخشی برای معلولان آسیب‌دیده و اعزام ۳۲ تیم مددکاری و روانشناسی به مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی خبر داد.

همایون هاشمی با تشریح اقدامات انجام شده توسط سازمان بهزیستی طی روزهای گذشته، اظهار کرد: از ساعات اولیه پس از زلزله ستاد بحران سازمان بهزیستی فعال شد و با حضور مسئولان سازمان در مناطق آسیب دیده براوردهای اولیه انجام شد.

وی افزود: در ساعات اولیه هشت تیم تخصصی مددکاری به مناطق زلزله دیده اعزام و در دومین روز از حادثه این تعداد به ۱۶ تیم افزایش یافت، ضمن اینکه همزمان روزانه ۱۰ هزار پرس غذای گرم نیز میان زلزله زدگان توزیع شد.

رییس سازمان بهزیستی در ادامه با اشاره به پذیرش عموم مردم در مناطق آسیب دیده از سوی مراکز و مجتمع‌های سازمان بهزیستی برای رفع مشکلات، عنوان کرد: اقدامات اصلی در سازمان بهزیستی که از روز پنجم آغاز شد شامل مداخلات روانی و ارتقای سطح امنیت روان آسیب دیدگان و دادغ دیدگان بود که با اعزام ۱۶ تیم روانشناسی و مددکاری دیگر پیگیری شد.

هاشمی در ادامه با اعلام ایجاد ۲۲ مهدکودک و روستامهد در مناطق آسیب دیده برای مرتفع کردن آشفتگی و بی‌قراری کودکان در این مناطق گفت: در بازدیدی که از یکی از این مهدها داشتم شاهد حضور ۴۰ کودک در این روستا مهد بودم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تسریع در ساخت و سازها گفت: فعالیت‌های ساخت مسکن سازمان بهزیستی از هفته آینده آغاز می‌شود چرا که روستاهای زلزله زده در مناطق سردسیر واقع شده‌اند و باید سریعا در این زمینه مداخله شود.

 

رئیس سازمان بهزیستی همچنین با اشاره به شناسایی کودکان بی‌سرپرست و تک‌پرست، عنوان کرد: تاکنون ۱۵ کودک یتیم که دو سرپرست خود را از دست داده‌اند و ۲۵ کودک که در این حادثه تک سرپرست شدند شناسایی و ساماندهی شده‌اند. این کودکان در وهله اول به فامیل درجه یک و در وهله دوم تحت پوشش مراکز نگهداری و شبه خانواده‌های تحت پوشش سازمان سپرده‌ خواهند شد.

هاشمی در ادامه از شناسایی مجروحینی که دچار عارضه معلولیت شدند در این حادثه خبرداده و تاکید کرد: لازم است سازمان بهزیستی به وظایف ذاتی خود در این حادثه عمل کند و بدین منظور سقف اعتباری کمک‌ها باز است و مشکلی از نظر اعتبار وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به ارسال ۲۵ کامیون کمک‌های مردمی جمع آوری شده توسط سازمان بهزیستی عنوان کرد: محموله دیگری از سوی ستاد سازمان بهزیستی شامل ویلچر و وسایل کمک توانبخشی برای معلولان در حال آماده سازی است و ظرف یکی دو روز آینده ارسال می‌‌شود

رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان از آسیب دیدن یکی از مراکز سازمان بهزیستی در شهر ورزقان خبرداد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر