2

اقتصاد ایران به یکی از قطب های اصلی در خاورمیانه تبدیل شده است

  • کد خبر : 39587
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳

ایران از لحاظ تولید ناخالص داخلی به هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل شده و با معیارGDP ، در سال های اخیر در جایگاه دوم و سوم منطقه قرار گرفته است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: با وجود تشدید تحریم ها از سوی دشمنان، اقتصاد ایران به یکی از قطب های اصلی رشد در خاورمیانه تبدیل شده است.

افق (ofoghnews.ir): به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ˈسید شمس الدین حسینیˈ روز پنج شنبه در دیدار اعضای هیات دولت با حضرت آیت الله خامنه ای ، طی گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور افزود: ایران براساس آمار مراکز معتبر جهانی از لحاظ تولید ناخالص داخلی به هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل شده و با معیارGDP ، در سال های اخیر در جایگاه دوم و سوم منطقه قرار گرفته است.

وی اظهارداشت: براساس آمار سال گذشته رشد اقتصادی کشور بدون در نظرگرفتن فروش نفت ۱/۵ درصد بوده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد:همچنین افزایش سرمایه گذاری خارجی از یک هزارو ۶۰۰ میلیون دلار در سال ۸۶ به چهار هزارو ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۹۰، رشد ۳/۲ برابری صادرات غیرنفتی و رشد ۸/۲ برابری ارزش بورس در چهار سال اخیر بوده است.

حسینی تصریح کرد: در سال های اخیر رشد سپرده های بانکی ۱/۲ برابر شده و ۶۵ درصد منابع بانکی در سه بخش کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان سازی به کار گرفته شده است.

وی، بیکاری و تورم دو رقمی را از نقاط ضعف اقتصاد کشور دانست و افزود: بیکاری در سال گذشته با ۱/۲درصد کاهش به ۳/۱۲ و تورم به ۱/۹ درصد افزایش به ۵/۲۱ درصد رسیده است.

حسینی، اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت کالاهای وارداتی و سفته بازی را از جمله عوامل افزایش تورم برشمرد.

وزیر اقتصاد در ترسیم چشم انداز اقتصاد کشور در سال جاری افزود: با وجود تشدید تحریم ها، دولت با صرفه جویی در هزینه و تدابیر ویژه در تلاش است ظرفیت های داخلی را فعال سازد و با پشتوانه صندوق توسعه ملی، بخش خصوصی و تعاونی را برای حضور فعالتر در عرصه اقتصادی یاری رساند.

حسینی به تلاش های دولت برای اجرای کامل سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و اظهارداشت: بهبود فضای فعالیت اقتصادی،‌صرفه جویی، انسجام و وحدت مدیریت اقتصادی و واقع نمایی بجای سیاه نمایی از ضرورتهایی است که کمک می کند، سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را با رشد و بهبود اوضاع اقتصادی پشت سر گذاریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=39587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر