1

ایران با استفاده از فناوری بومی، توانسته تحریم های آمریکا را دور بزند.

  • کد خبر : 4239
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۷:۲۸

ایران با استفاده از فناوری بومی، توانسته تحریم های آمریکا را دور بزند. روزنامه وال استریت ژورنال ضمن انتشار این تحلیل، از قول آژانس «گائو» وابسته به دولت آمریکا نوشت: ایران خلأ حضور برخی شرکت های خارجی و تحریم صادرات فناوری به ایران را با فناوری داخلی پر کرده است. دولت ایران با تمرکز بر […]

ایران با استفاده از فناوری بومی، توانسته تحریم های آمریکا را دور بزند.
روزنامه وال استریت ژورنال ضمن انتشار این تحلیل، از قول آژانس «گائو» وابسته به دولت آمریکا نوشت: ایران خلأ حضور برخی شرکت های خارجی و تحریم صادرات فناوری به ایران را با فناوری داخلی پر کرده است. دولت ایران با تمرکز بر تولید فناوری های مورد نیاز در داخل کشور توانسته است نرم افزارهای بومی را تولید نماید و خود قادر به ارتقاء سرویس دهی ویژه به آنها می باشد. این تغییر و تحول این امکان را به ایران می دهد تا نرم افزارها و قطعات مورد نیاز خود را توسط متخصصان داخلی تولید نماید.
اشلی موشنیک سخنگوی گائو همچنین گفته است: ما با وجود تحقیقات فراوان نتوانسته ایم فروشندگانی که به ایران کالا یا فناوری های تحریمی را می فروشند شناسایی کنیم.
دفتر گائو در پاسخ به درخواست کنگره، تحقیقاتی را انجام داد که طی آن از ناکامی دولت در زمینه اعمال تحریم همه جانبه علیه ایران خبر داده شده است. به گفته «موشنیک»، گزارش منتشره، چالش موجود برای جلوگیری از دستیابی ایران به فناوری های تحریمی را نشان می دهد.
همزمان رادیو فردا، گزارش مجله وایرد را منتشر کرد که در آن تصریح شده ایران با تجربه ای که کسب کرده مشغول تولید فناوری های داخلی از جمله در زمینه جاسوسی است. این گزارش تاکید می کند: «بخش مسئولیت پذیری دولتی» در کنگره آمریکا می گوید هنوز هیچ رد پایی از داد و ستد شرکت های آمریکایی با ایران در زمینه فناوری های جاسوسی نیافته است. اما پیدا نکردن مظنونی که بتوان رویش انگشت گذاشت به معنای این نیست که چنین کسانی وجود خارجی ندارند. شاید یکی از دلایل این وضعیت، مجرب تر شدن ایران در ساخت ابزار جاسوسی و خرید پنهان آن است. پیدا کردن رد پا سخت است نخست به این دلیل که پیدا کردن نشانه های صدور فناوری جاسوسی به ایران به این سادگی ها عملی نیست. زیرا شرکت هایی که دست به این کار می زنند چندان میلی برای علنی کردن چنین معاملاتی با ایران ندارند. دوم این که بخش مسئولیت پذیری دولتی به این نکته توجه دارد که کاربرد دوگانه فناوری می تواند پوششی برای پنهان سازی کاربرد ناهنجار این فناوری باشد. چیزی که بیش از همه اسباب نگرانی بخش مسئولیت پذیری دولتی را فراهم ساخته است این است که ایران با تجربه ای که در این راه به دست آورده، مشغول تولید داخلی است.
گزارش مجله وایرد حاکی است: برملا شدن همکاری برخی شرکت های غربی در فناوری جاسوسی با ایران، شیرینی تمایل کنگره به حمایت از اپوزیسیون ایران را در کام ها تلخ کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4239

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر