1

اسراییل به عمد، هیچ گونه اطلاعاتی درباره این هواپیمای بدون سرنشین ارائه نمی کند

  • کد خبر : 43198
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۷

روزنامه صهیونیستی “یدیعوت احرونوت” در شماره روز گذشته خود نوشت: ایران با ارسال هواپیمای بدون سرنشین خود به آسمان اسراییل به کمک حزب الله و یا نیروهای سپاه پاسداران انقلاب در لبنان، توان فن آوری و عملیاتی خود و در عین حال توان دفاعی اسراییل را در برابر حملات هوایی محک زد.

به گزارش العالم، آلکس فیشمن، تحلیلگر مشهور امور نظامی این روزنامه در مقاله ای با عنوان “پیام هواپیمای بدون سرنشین” نوشت: هرچند سیستم دفاع هوایی اسراییل وظیفه خود را انجام داد، اما نمی توان هواپیمای بدون سرنشینی را که ظاهرا در ایران و با فن آوری ایرانی ساخته شده و به فاصله ۳۰ کیلومتری نیروگاه هسته ای “دیمونا” رسید، نادیده گرفت.

فیشمن در ادامه خاطرنشان کرد: اسراییل که ایران را تهدید به حمله می کند و هواپیماهایش را برای تصویر برداری، آزادانه در آسمان لبنان به پرواز در می آورد، دیروز با این هشدار مواجه شد که: ما هم می توانیم هواپیما به آسمان شما بفرستیم، عکس بگیریم و خود را به مواضع بسیار حساس در خاکتان برسانیم. پس از آزمایش توان ما بپرهیزید.

تحلیلگر صهیونیست نوشت: اسراییل به عمد، هیچ گونه اطلاعاتی درباره این هواپیمای بدون سرنشین ارائه نمی کند، چون اینک در ایران و لبنان، متخصصان نشسته اند و منتظر اطلاعات جدید در این خصوص هستند تا بتوانند نقاط ضعف دفاع هوایی اسراییل و نیز نقاط ضعف هواپیمای بدون سرنشین خود را شناسایی کنند. از سوی دیگر مهندسان اسراییلی و مأموران اطلاعاتی دور هم نشسته اند و می کوشند لاشه های این هواپیما را سرهم کنند تا به عمق فن آوری ایران در این زمینه پی ببرند. اما علاوه بر جنگ سخت افزاری، دو طرف می کوشند تا نهایت استفاده تبلیغاتی را از این قضیه ببرند.

آلکس فیشمن ادامه داد: طرفی که هواپیما را فرستاده مسئله را چنین مطرح می کند که اسرائیل نتوانست هواپیما را بر فراز دریا و به دور از مرزهای خود شناسایی و سرنگون کند. در مقابل، طرف اسراییلی نیز مدعی است که از همان ابتدا می توانسته هواپیما را هدف قرار دهد اما فرمانده نیروی هوایی دستور داد این کار در نقطه ای صورت گیرد که خسارت مالی و جانی به همراه نداشته باشد.

یدیعوت آهارنوت در بخش دیگری از تحلیل خود نوشت: چنین هواپیمایی قادر است تجهیزات جمع آوری اطلاعات یا مواد منفجره برای عملیات انتحاری با خود حمل کند. بدین ترتیب، نیروی هوایی اسراییل در برنامه های آینده، خود را برای دفاع در برابر هواپیماهای بدون سرنشین در تمامی جبهه ها آماده خواهد کرد، زیرا در جنگ آینده ممکن است نوار غزه هم در این زمینه به ایفای نقش بپردازد. حماس در گذشته با کمک سوری ها و امروز با تکیه بر توان خویش، در نوار غزه مشغول ساخت هوپیماهای بدون سرنشین است.

این روزنامه صهیونیستی در پایان خاطرنشان کرد که در خصوص این مسئله هنوز سوال های بی جواب زیادی باقی است، اما بدون شک این حادثه یک هشدار امنیتی مهم است و ایرانی ها به این ترتیب، پیامی از طریق لبنان برای ما این مضمون فرستاده اند که: فقط موشک های دوربرد ما نیست که به سمت شما می آید، بلکه باید منتظر هواپیماهای بدون سرنشین حاوی مواد منفجره نیز باشید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43198

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر