2

««نتانیاهو، ریاضت را با هدف حفظ بودجه نظامی اعمال می‌کند»

  • کد خبر : 43801
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۳

در حقیقت نتانیاهو با مخالفت‌های گسترده‌ای در کنست روبروست چون آن‌ها می‌دانند، آن‌چه که وی قصد دارد انجام دهد، اعمال بودجه ریاضتی، مانند گذشته، سری تظاهرات گسترده‌ای را به همراه خواهد داشت.

اسرائیل به منظور برگزاری انتخابات زودهنگام، پارلمان این رژیم را منحل کرده است. انتخابات عمومی اسرائیل قرار است ۲۲ ژانویه ۲۰۱۳ برگزار شود.

پرس تیوی درباره اهمیت این رویداد و اهداف پنهانی آن با رالف شونمان، تحلیل‌گر مسایل سیاسی از برکلی، گفت وگویی انجام داده است، که برگردان آن را در زیر می‌خوانید:

پرس تی وی: به نظر شما این انحلال پارلمان و انتخابات زودهنگام کنست، تا چه اندازه به جای این که به بحث تحکیم میان نتانیاهو و ائتلاف راست گرای وی که قدرت را به دست دارد مربوط باشد، به موضوع کاهش سیاست ریاضتی مرتبط است؟

شونمان: خوب، در حقیقت نتانیاهو با مخالفت‌های گسترده‌ای در کنست روبروست چون آن‌ها می‌دانند، آن‌چه که وی قصد دارد انجام دهد، اعمال بودجه ریاضتی، مانند گذشته، سری تظاهرات گسترده‌ای را به همراه خواهد داشت.

این بودجه، سیاست ریاضتی گسترده با کاهش مستقیم ۱۴ میلیارد شیکل( واحد پول اسرائیل) همراه خواهد بود. این مساله ابتدا در کنست و از سوی موفاز، از رهبران مخالف مطرح شد زمانی که وی به نتانیاهو گفت، تو تلاش داری تا همه را بترسانی، این که ما در حال تبدیل به یونان و استپانیا هستیم، درحقیقت تو داری ما را به آفریقای جنوبی قرن اخیر بدل می‌کنی.

بنابر تلاش‌ها از جانب نتانیاهو و ایجاد وضعیت اضطراری به عنوان بهانه‌ای برای اعمال این تحریم‌ها حتی از جانب سیاستمداران صهیونیست نیز با مقاومت روبرو خواهد شد . سیاستمداران صهیونیست از خشم روز افزون مردم و برگزاری اعتراضات گسترده نگرانند.

و به خاطر داشته باشید که تشکیلات خودگردان فلسطین نیز این سیاست ریاضتی را اعمال کرده است و مردم فلسطین نیز به صف این تظاهرات خواهند پیوست.

پرس تی وی : درحالی که قرار است این طرح‌های ریاضتی اعمال شوند، آیا می‌توان انتظار داشت نتانیاهو و ائتلاف راستگرای وی به راحتی پیروز شوند؟

شونمان: خوب، چه پیروز شوند یا نه، این مساله که کدام یک ازاحزاب صهیونیست قدرت را به دست گیرند، نسبتا شبیه همان مشکلی است که قشر کارگر در امریکا با آن روبروست، جایی که احزاب مورد بحثی که اصولا با هم توافق دارند و از سوی همان نیروها شکل گرفته و کنترل می‌شوند.

بنابر این، در اصل، این سیاست ریاضتی که اکنون قرار است با سرعت برق‌آسایی اعمال شود، آسیب پذیرترین قشر را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بی‌تردید مخالفت‌های گسترده‌ای را موجب خواهد شد.

نتانیاهو، می‌خواهد آن‌ها را اعمال کند، نتانیاهو می‌خواهد تا از دستور پارلمان به عنوان مجوزی برای به کارگیری این سیاست سرکوب‌گرانه استفاده کند، اما این وضعیت انفجاری است که اسرائیل را فرا می‌گیرد، مانند بحرانی که در اسپانیا و یونان و در حقیقت در تمامی جهان سرمایه داری شاهد هستیم.

واین وضعیت، به دلیل تاثیر فوری آن بر مردم تشدید می‌شود و حقیقت این است که این سیاستمداران در زمینه آن چه که برای انجام آن در تلاشند، از هیچ حمایتی برخوردار نیستند.

این مساله، همچنین با برنامه‌های آن‌ها برای جنگی گسترده، تهدیدات علیه ایران و آماده نبودن مردم برای تحمل سختی‌های این سیاست‌های ریاضتی و هم زمان خطر بزرگ مناقشه‌ای بین‌المللی که آن‌ها به طور مستقیم در آن دخالت دارند، مرتبط است.

پرس تی وی: اگر ممکن است درباره چگونگی مرتبط بودن این مسایل توضیح بیشتری دهید.

شونمان: چون این سیاست ریاضتی قرار است با هدف تامین هزینه‌های سرسام آوری جنگ اعمال شوند. مطلبی که عنوان نشده، همین است.

این بحران در سیستمی است که به جنگ و به جنگی گسترده در منطقه وابسته و متعهد است، تهدیدات علیه ایران ارزان تمام نمی‌شود، هزینه این تهدیدات اعمال سیاست ریاضتی علیه مردم و تلاش برای جلب رضایت آن‌هاست. رضایتی که به طور فزاینده ای درحال از بین رفتن است.

درحقیقت، هر کشوری در مقابل ریاضت و تحمل جنگ و جنگ گسترده ، این مقاومت وجود دارد. و این آن چیزی است که امپریالیسم و صهیونیسم را به هم پیوند زده است. و به همین دلیل هم مقاومت مردم دنیا رو به افزایش است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=43801

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر