2

سازمان ملل مجوز تداوم جنایات اسرائیل را فراهم می‌کند

  • کد خبر : 44030
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۵

یک فعال جنبش همبستگی بین‌المللی مستقر در غزه می‌گوید خودداری جوامع بین‌المللی از محکوم کردن جنایات رژیم اسرائیل موجب تداوم این رفتارهای وحشیانه شده است.

جو کارتون، فعال جنبش همبستگی بین‌المللی مستقر در غزه در مصاحبه با پرس تی‌وی
مصاحبه شبکه پرس تی‌وی با جو کارتون، فعال جنبش همبستگی بین‌المللی مستقر در غزه

این حملات ادامه می‌یابد چرا که جامعه بین‌المللی اجازه ادامه آن را می‌دهد و تا زمانی که مردم کشورهای دیگر اقدام نکنند و برای معرفی رژیم اسرائیل به عنوان مسئول این حملات به دولت‌های خود فشار نیاورند این رفتارهای جنایتکارانه ادامه می‌یابد.»

یک فعال جنبش همبستگی بین‌المللی مستقر در غزه می‌گوید خودداری جوامع بین‌المللی از محکوم کردن جنایات رژیم اسرائیل موجب تداوم این رفتارهای وحشیانه شده است.

سخنان وی در حالی مطرح می‌شود که ارتش رژیم اسرائیل اغلب به بمباران نوار غزه می‌پردازد و مدعی است این اقدامات برای مقاصد دفاعی صورت می‌گیرد. با این وجود رژیم تل آویو به رغم قوانین بین‌المللی اغلب در این حملات با توسل به خشونت از نیروی نامتعارف استفاده می‌کند که به کشته یا زخمی شدن غیرنظامیان می‌انجامد.

غزه از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون تحت محاصره فلج کننده رژیم اسرائیل قرار گرفته است. محاصره غزه از سوی رژیم اسرائیل، باعث کاهش استاندارد زندگی در منطقه، افزایش بی سابقه بیýکاری و فقر شده است.

اسرائیل با محاصره غزه، حدود ۱.۷ میلیون تن از ساکنان این منطقه را از دسترسی به حقوق اولیه خود مانند آزادی تردد، برخورداری از کار و دستمزد مناسب و بهره مندی از بهداشت و آموزش محروم کرده است.

پرس تی وی برای بررسی بیش‌تر این مساله با جو کارتون، فعال جنبش همبستگی بین‌المللی مستقر در غزه مصاحبه‌ای انجام داده است که برگردان آن را در ادامه می‌خوانید.

پرس تی‌وی: اساسی‌ترین سوال این است که حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه چگونه می‌تواند ادامه داشته باشد؟ نیروهای رژیم اسرائیل چگونه می‌توانند تلفات بیش‌تری به مردم غزه تحمیل کنند و ما هیچ گونه محکومیت یا پاسخی از سوی جامعه بین‌المللی یا نهادهای مهم جهانی را در این زمینه شاهد نباشیم؟ مطمئنم اگر این مساله در هر جای دیگر جهان روی می‎داد سازمان ملل یا دبیرکل آن دست‌کم در چند جمله آن را محکوم می‌کردند.

کارتون: خب فکر می‌کنم خودتان به ابن سوال جواب دادید. این حملات ادامه می‌یابد چرا که جامعه بین‌المللی اجازه ادامه آن را می‌دهد و تا زمانی که مردم کشورهای دیگر اقدام نکنند و برای معرفی رژیم اسرائیل به عنوان مسئول این حملات به دولت‌های خود فشار نیاورند این رفتارهای جنایتکارانه ادامه می‌یابد.

پرس تی‌وی: شما در غزه به سرمی‌برید. لطفا درباره وضعیت ساکنان غزه، مشکلاتی که آن‌ها در زندگی و امرار معاش روزانه خود با آن مواجهند و وضعیت روحی آن‌ها با توجه به تداوم تهاجم اسرائیل به این منطقه و محاصره آن توضیح دهید. تداوم سکوت جامعه بین‌المللی و کشورهای جهان در این زمینه بسیار مایوس کننده است. به نظر شما آیا احتمال دارد که جامعه بین‌المللی مردم غزه را فراموش کرده باشد؟

کارتون: خب، وضعیت انسانی در غزه وخیم است. اقتصاد این منطقه بر اثر محاصره رژیم اسرائیل کاملا با خفقان روبروست. واردات به کم‌ترین میزان رسیده است؛ صادرات تقریبا غیرممکن است و اغلب ساکنان غزه برای زنده ماندن و تامین حداقل نیازهای روزانه خود به کمک‎‌های بین‌المللی وابسته هستند.

در عین حال تغییرات اخیر در منطقه نیز تعداد زیادی از آنان را امیدوار کرده است که این مساله احتمالا به تغییراتی در آینده نزدیک منجر می‌شود و ساکنان غزه به اخباری که از کشورهای دیگر منطقه منتشر می‌شود توجه زیادی می‌کنند تا ببیند که آیا اراده و خواست جدیدی برای مقصر شناختن رژیم اسرائیل در قبال اقداماتی که بر ضد جمعیت غیرنظامی ساکن غزه انجام می‌دهد ایجاد خواهد شد یا نه.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=44030

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر