2

سوئیس اموال و دارایی‌های متعلق به سوریه را به بهانه ناآرامی در این کشور بلوکه کرد.

  • کد خبر : 4405
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۱۴

در ادامه فشارهای خصمانه اتحادیه اروپا و آمریکا به نظام سوریه با هدف تن دادن مقامات این کشور به خواسته‌های غربی‌ها، سوئیس در اقدامی تازه ۳۲ میلیون دلار از دارایی‌های ملی سوریه در این کشور را بلوکه کرد. افق – خبرگزاری اس‌.دی.ای سوئیس در این خصوص اعلام کرد که دولت این کشور ۲۷ میلیون فرانک […]

در ادامه فشارهای خصمانه اتحادیه اروپا و آمریکا به نظام سوریه با هدف تن دادن مقامات این کشور به خواسته‌های غربی‌ها، سوئیس در اقدامی تازه ۳۲ میلیون دلار از دارایی‌های ملی سوریه در این کشور را بلوکه کرد. افق – خبرگزاری اس‌.دی.ای سوئیس در این خصوص اعلام کرد که دولت این کشور ۲۷ میلیون فرانک (۳۲ میلیون) از اموال سوریه را بلوکه کرده است.

هنوز دبیرخانه اقتصادی سوئیس واکنشی نشان نداده و در این خصوص اظهارنظری رسمی نکرده است.

در ماه می گذشته نیز سوئیس ۱۳ مقام مسئول در دولت سوریه را در لیست تحریم قرار داد که بر اساس آن سفر این افراد به برخی کشورهای اروپایی ممنوع و اموال احتمالی آنان مصادره می‌شود.

این اقدامات اتحادیه اروپا و آمریکا در تحریم نظام سوریه به بهانه آنچه سرکوب معترضان در سوریه نامیده می‌شود، اعمال می‌شود. پیش از این نیز کشورهای اروپایی اموال عمومی و ملی کشورهایی مانند تونس و مصر را به بهانه تحت فشار قرار دادن دیکتاتورهای این کشورها، مصادره کرده بودند.

چندی پیش ولید معلم وزیر خارجه سوریه با انتقاد از عملکرد کشورهای اروپایی در قبال سوریه، تصریح کرد که کشورش از یاد خواهد برد که در نقشه‌ اروپایی هم وجود دارد.

معلم در این خصوص با اشاره به سیاست خصمانه دولت‌های اروپایی در قبال سوریه اشاره و با بیان اینکه: «از زمان آغاز بحران سوریه حتی یک مسئول اروپایی نیز نیامد که با مسئولان سوری گفت‌وگو کند» تصریح کرد: تحریم‌های اروپا علیه سوریه مساوی با جنگ بود. سوریه فراموش می‌کند که اروپایی هم وجود دارد. ما اروپا را فراموش می‌کنیم و خواستار تعلیق عضویت خود در اتحادیه مدیترانه‌ای خواهیم شد. ما به شرق و جنوب می‌رویم به هر سویی که دستش را برای سوریه دراز کرده باشد.

بسیاری از کارشناسان اعلام کردند که اروپا و آمریکا قصد دارند با فشار نظامی (از طریق گروه‌های مسلح در سوریه) و اقتصادی بر نظام این کشور فشار وارد کنند تا به خواسته‌های آنان که در رأس آن دور شدن از محور مقاومت (ایران و حزب‌الله) است، تن بدهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر