1

افشاگری مدیر عامل باشگاه سپاهان از پشت پرده بازار نقل و انتقالات

  • کد خبر : 4472
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱

محمدرضا ساکت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مسایل مختلفی صحبت کرد، به عنوان عضو هیات رییسه سازمان لیگ درباره سقف قرارداد گفت و در لباس مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره وضعیت این تیم در فصل نقل و انتقال صحبت کرد. وی درباره قانون سقف قرارداد گفت: به هر حال من معتقدم که این قانون، قانون کاملی […]

محمدرضا ساکت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مسایل مختلفی صحبت کرد، به عنوان عضو هیات رییسه سازمان لیگ درباره سقف قرارداد گفت و در لباس مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره وضعیت این تیم در فصل نقل و انتقال صحبت کرد.

وی درباره قانون سقف قرارداد گفت: به هر حال من معتقدم که این قانون، قانون کاملی نیست، اما قانون لازمی است. اعتقاد دارم که این قانون باید وجود داشته باشد، اما به شکل و نحوه آن انتقاد دارم. مهم‌ترین مشکلی که این قانون دارد نظام مالی ۱۸ باشگاه است. باید نظام مالی باشگاه‌ها را کنترل کرد. اخیرا کنفدراسیون فوتبال آسیا پس از بازدید نمایندگانش تنها به سه باشگاه ایرانی تمامی نمرات ارزیابی از بخش‌های اداری، حقوقی و … را داد و این که تنها سه باشگاه توانستند امتیازها را به دست بیاورند، نشان می‌دهد که در نظام باشگاه‌های ما مشکلات زیادی وجود دارد.

وی افزود: امیدوارم سازمان لیگ به درستی نظام مالی یکسانی را برای باشگاه‌ها طراحی کند. من در جلسه هیات رییسه سازمان لیگ این انتقاد را وارد کردم که ابتدا باید مقدمات اجرای این کار در سال ۹۰ تدوین می‌شد، نه این که اول قانون را ابلاغ کنیم و سپس به دنبال فراهم کردن مقدمات باشیم. اصل موضوع، اصل مبارکی است که به اقتصاد فوتبال کمک می‌کند.

ساکت ادامه داد: من قصد دارم طرح خاصی را برای سقف قرارداد مطرح کنم و آن هم این است که باید بازیکنان ستاره دار و درجه بندی شوند و برای هر ستاره می‌توان معیارهایی را در نظر گرفت. ملی پوش بودن، سوابق، عملکرد سه سال گذشته و موارد دیگر می‌تواند از جمله معیارهای سازمان لیگ برای درجه بندی بازیکنان باشد. همه امید باشگاه ما این است که سازمان لیگ به ویژه‌ عزیز محمدی که آدم پرکاری است بتواند این موضوع را اجرا کند و زمینه را برای این کار فراهم کند. واقعیت‌های بازار نقل و انتقالات یا اخباری که به گوش می‌رسد، بعضی ابهامات جدی را در مورد برخی از مربیان و بازیکنان به وجود آورده است که سازمان لیگ باید وارد این مساله شود، ضمن این که شنیده‌ام در آشفته بازار نقل و انتقالات برخی بازیکنان برای فرار از تعهدات اخلاقی خود، افسردگی همسران، گریه کردن آنها، بارداری ، تحصیل فرزندان، آلودگی هوا، طوفان شن در خوزستان و دیگر مسایل را مطرح می‌کنند! آنچه که قابل بررسی است این که بعضی از بازیکنان برای امضای قرارداد با باشگاهی سهام، اوراق مشارکت بدون نام، تراکم ساختمان، زمین، آپارتمان توسط اسپانسری که خارج از سیستم‌ مالی است، دریافت می‌کنند.

ساکت در پاسخ به این سوال که به هر حال باشگاه‌ها باید به عنوان نخستین جا با چنین مسایلی برخورد کنند و به نظر می‌رسد مدیران باشگاه‌ها در آشفته بازار نقل و انتقالات نقش اصلی را دارند، شما در این فصل برای مبارزه با این مسایل چه کرده‌اید؟ گفت: ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم. هیچ باشگاهی را هم متهم نمی کنیم و تنها از دوستانمان در سازمان لیگ می‌خواهیم به این مسایلی که مطرح می‌شود ورود کنند. به اعتقاد من جامع نبودن قانون سقف قرارداد و تدوین نشدن یک دستور العمل و فرایند همه جانبه برای این قانون مشکلاتی را به وجود آورده است. باید در اسرع وقت اتاق فکر ویژه‌ ای برای چگونگی اجرای این قانون تشکیل شود تا در این اتاق فکر بر روی بازیکنان و مربیان ارزش‌گذاری صورت گیرد. نباید همین طور باشد که با شروع لیگ این مساله را فراموش کنیم و دوباره در فصل نقل و انتقالات این مساله را مطرح کنیم. قانون سقف قرارداد از مهم‌ترین اقدامات در فوتبال کشور است و ضرورت دارد که کار کارشناسی بر روی این قانون صورت گیرد.

مدیر عامل باشگاه سپاهان درباره حضور این باشگاه در فصل نقل و انتقالات و وضعیت احسان حاج صفی هم به گفت: حاج صفی با ما قرار داد دارد، اما اخیرا مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی با ارسال نامه‌ای از ما خواست که این بازیکن را برای گذراندن دوران سربازی به تراکتورسازی بدهیم. پس از صحبت با این بازیکن چون او خودش تمایل داشت به تبریز برود، موافقت‌مان را اعلام کردیم تا دوران خدمتش را در آنجا سپری کند، اما طی نامه‌ای به سازمان لیگ و تراکتورسازی و همچنین گفت و گو‌ی بصیرت با قلعه نویی خواستیم که حاج صفی را برای کمک به فوتبال ملی تا پایان لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۱ در اختیار ما قرار دهند و همیت ملی‌شان را این مربی بزرگ و تیم بزرگ نشان دهند.

وی افزود: سازمان لیگ با این مساله مشکلی ندارد و موافقتش را منوط به همکاری باشگاه تراکتورسازی اعلام کرده است که امیدواریم مدیران تراکتورسازی و قلعه نویی نگاه ملی داشته باشند و اجازه دهند این بازیکن تا پایان فصل ۲۰۱۱ لیگ قهرمانان در سپاهان حضور داشته باشد. ما این بازیکن را به تراکتورسازی معرفی کردیم، اما منتظر هستیم که ببینیم آقایان چقدر همکاری می‌کنند.

ساکت درباره وضعیت خسرو حیدری هم به ایسنا گفت: همان طور که پیش از این اعلام کرده‌ایم خسرو حیدری با سپاهان قرارداد دارد و برای هر گونه نقل و انتقالی باید با باشگاه سپاهان تسویه حساب کند. ما از حق و حقوق باشگاه‌ها نمی‌گذریم و او برای جدایی از سپاهان و تسویه حساب باید سپاهان را راضی کند.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود حضورتان در جمع هشت تیم برتر آسیا چرا مهدی رحمتی را راضی به ماندن نکردید؟ گفت: وضعیت مالی‌مان در سال جاری مشخص است و مردم بهتر می‌توانند قضاوت کنند که چرا ما نتوانستیم این دروازه‌بان را نگه داریم، به هر حال مسایلی که در این چند روز عنوان شد، به خوبی همه چیز را روشن می‌کند و ما منتظر بررسی واقع بینانه سازمان لیگ راجع به این مساله هستیم.

مدیر عامل باشگاه سپاهان درباره پیش‌بینی‌اش از عملکرد این تیم در فصل جدید با حضور لوکا بوناچیچ گفت: بوناچیچ مربی بزرگی است که مهره ها را به ستاره تبدیل می‌کند. او انسان ریسک پذیری است و جاه طلبی مثبتی دارد. او با کار بیشتر مهره هایش را کارآمد می‌کند، من به همراه دیگر اعضای هیات مدیره باشگاه تمامی انرژی خود را گذاشته ایم و حتی سلامتی‌ام هم به خطر افتاده و دوباره دچار بیماری قلبی شده‌ام، اما این چند روز را تحمل می‌کنیم که سپاهان موفق شود. ما به لوکا امیدواریم به ویژه‌ این که می دانیم او توانایی‌اش را به تیم تزریق می‌کند و تجربه جهانی و آسیایی دارد.

ساکت درباره محرم نویدکیا که گفته می‌شود تمایل به ادامه حضور در سپاهان ندارد، گفت: محرم به تازگی ازدواج کرده است. منتظرم او را ببینم و آخرین دیدگاه‌هایش را بشنوم . در این چند وقت محرم درگیر مسایل شخصی بوده و آخرین دیدار ما به ۲۰ روز قبل باز می‌گردد. به هر حال از نویدکیا توقع زیادی می‌رود و در شرایط سخت است که مردان بزرگ به کمک تیم هایشان می‌آیند.

وی درباره جانواریو و در پاسخ به این سوال که آیا باید پرونده‌ سپاهان را در فصل نقل و انتقالات بسته شده دانست، به ایسنا گفت: جانواریو با ما قرارداد دارد و در بحث دروازه‌بانی و در یکی، دو خطوط دیگر در چند روز آینده تصمیم گیری می‌کنیم.

مدیر عامل باشگاه سپاهان درباره سیاست تازه سازمان لیگ برای افشای نام کسانی که بدون مجوز در کار نقل و انتقالات حضور دارند، گفت: این اقدام خوبی است، اما ای کاش زودتر از این انجام می‌شد. به هر حال باید از جایی این اتفاق صورت می گرفت. به هر حال باشگاه سپاهان سیاستش مذاکره مستقیم با بازیکنان است و سعی می‌کردیم از طریق آژانس‌های رسمی بازیکنان مورد نظرمان را جذب کنیم.

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که پس از حذف عجیب تیم امید از رقابت‌های انتخابی المپیک انتقادها از فدراسیون شدت گرفت، اما اعضای مجمع درخواستی برای تشکیل مجمع فوق العاده‌ نداشتند، گفت: من معتقدم که این اساسنامه فدراسیون فوتبال است که اشکال اساسی دارد. انتخاب معاونان بر عهده رییس نیست و این به یکپارچگی در فوتبال ضربه زده است. قطعا در جلسه آتی مجمع فدراسیون فوتبال پیشنهاد خواهم داد که انتخاب معاونان بر عهده رییس باشد یا حداقل این که رییس معاونانش را به مجمع پیشنهاد بدهد و آن گاه اعضای مجمع درباره افراد پیشنهادی تصمیم گیری کنند. این که در یک مجمع رییس و معاونان انتخاب شوند، روشی اشتباه است و هماهنگی را در فدراسیون فوتبال از بین برده است. من ابتدا به اساسنامه نقد دارم و سپس باید درباره دیگر مسایل صحبت کنیم. این اشکالی که وارد کردم، ‌اختیارات کاملی به رییس نمی‌دهد و یکی از نکات چالش برانگیز فدراسیون فوتبال است.

ساکت درباره انتقادهایی که به کفاشیان وارد می‌شود، گفت: چیزی تا پایان دوره مدیریت فدراسیون فوتبال باقی نمانده است، ضمن این که تغییرات افراد هم نمی‌تواند کمک چندانی به فوتبال کند. مشکلاتی که در فدراسیون فوتبال وجود دارد به خاطر عدم یکپارچگی سازمان اداری فدراسیون فوتبال است. من معتقدم اختیارات رییس باید بالا برود و مجمع باید تنها انتخاب رییس و تصویب کننده معاونان پیشنهادی رییس فدراسیون باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر