8

امریکا و اتحادیه اروپا رفاه مردم خود را برای رژیم اسرائیل قربانی می‌کنند.

  • کد خبر : 45067
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۹

به نظر می‌رسد آن‌ها تلاش می‌کنند مردم عادی ایران را در رنج و مشقت فروبردند… هر چند به میزانی که می‌خواهند در این زمینه موفق نبوده‌اند

یک تحلیل‌گر سیاسی می‌گوید که امریکا و اتحادیه اروپا رفاه مردم خود را برای رژیم اسرائیل قربانی می‌کنند.

محمد مرندی، استاد دانشگاه تهران، به شبکه پرس تی‌وی گفت: «به نظر من برای همه به طور کامل روشن است که افزایش کنونی بهای نفت و گاز تا حدی به تحریم‌های ضد ایرانی وابسته است و بنابراین اروپایی‌ها و امریکایی‌ها به خاطر رژیم اسرائیل رفاه مردم خود را قربانی می‌کنند.»

وی همچنین یادآور شد که با اعمال تحریم‌ها علیه ایران، امریکا و هم‌پیمانان اروپایی این کشور منافع خود را در منطقه از دست خواهند داد و موجب برانگیختن خشم مردم ایران و دیگر مردم جهان خواهند شد.

مرندی تصریح کرد: «به نظر می‌رسد آن‌ها تلاش می‌کنند مردم عادی ایران را در رنج و مشقت فروبردند… هر چند به میزانی که می‌خواهند در این زمینه موفق نبوده‌اند و به نظر من این مساله در واقع جنبه بسیار غیرمتمدنانه سیاست‌های امریکا و اروپا را نشان داده است.»

امریکا، اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها همواره ایران را به تلاش برای رسیدن به اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود متهم می‌کنند و بر اساس این ادعای نادرست، واشنگتن و اتحادیه اروپا تحریم‌های یک‌جانبه غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی تحمیل کرده‌اند.

ایران ضمن رد این ادعاها می‌گوید که غرب از مساله هسته‌ای این کشور به عنوان بهانه‌ای برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی استفاده می‎کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب نیز تحریم‌های غرب را کم اهمیت دانستند و فرمودند که ملت ایران در برابر تحریم‌ها پیروز خواهد شد زیرا در ۳۳ گذشته بر مشکلات بزرگ‌تری چیره شده است.

رهبر معظم انقلاب همچنین فرومدند که امریکا و برخی از کشورهای اروپایی به دنبال آن هستند که تحریم‌ها را به برنامه هسته‌ای ایران مرتبط کنند. ایشان در ادامه تصریح کردند که دلیل اصلی تحریم‌ها علیه ایران موضوع هسته‌ای نیست اما با این حال ملت ایران در برابر سلطه‌جویی جهانی غرب مقاومت می‌کند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=45067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر