1

قتلی که برادر بزرگتر همه گناه آن را به گردن می گیرد

  • کد خبر : 46140
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۶:۲۳

برادر متهم نیز که بنا به گفته شاهدان هنگام وقوع جنایت چاقو در دست داشت نیز در دفاع از خود گفت: من چاقو نداشتم کاپشن روی دستم بود شاید دیگران فکر کرده اند چاقو است.

جوان ۲۲ ساله ای که کینه یکی از آشنایانش را به دل گرفته بود با ترفند سرقت خودرو او را از کلات به مشهد کشاند و با واردآوردن حدود ۸ ضربه چاقو بر بدن او در انتهای خیابان امام رضا در منطقه همت آباد مشهد به قتل رساند.

در پی وقوع این جنایت، تحقیقات ماموران کلانتری خلق آباد آغاز شد و با دستورات قاضی ویژه قتل عمد، تلاش برای دستگیری ۲ متهم فراری این پرونده جنایی درحالی ادامه یافت که ماموران چند ساعت بعد از جنایت ۳تن از عوامل شرکت کننده در نزاع را دستگیر کردند. ۲متهم این پرونده نیز یک ماه بعد خود را تسلیم قانون کردند که یکی از آنان به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

متهم این پرونده جنایی صبح روز گذشته در بازسازی صحنه قتل ضمن اعتراف صریح به ارتکاب جنایت گفت: همه ضربات چاقو را به تنهایی زدم و ماجرای سرقت پراید نیز حقیقت داشت. به گزارش خراسان متهم به قتل پس از سخنان قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه مبنی بر این که مواظب اظهارات خود باشد و حقیقت ماجرا را بیان کند لب به اعتراف گشود و گفت: به خاطر شماره تلفن و پیامک های مشکوکی که روی گوشی تلفن همراه یکی از نزدیکانم دیده بودم و می دانستم این شماره ها مربوط به مالک پراید است از او کینه در دل داشتم تا این که خودروی او را در شهرستان کلات و برای شرکت در عروسی امانت گرفتم و به مشهد آمدم.

در این هنگام قاضی شاکر از متهم پرسید چگونه با نقشه سرقت دروغین خودروی پراید، مالک خودرو را به مشهد کشاندی؟ گفت: ماجرای سرقت خودرو واقعیت داشت آن روز من با پلیس ۱۱۰ هم تماس گرفتم که خانمی پاسخ تلفن را داد و من سرقت خودرو را به آن ها اطلاع دادم بار اول ماموران نیامدند اما بار دوم که تماس گرفتم آمدند و سرقت خودرو را صورت جلسه کردند.

متهم اصلی این پرونده جنایی سپس ادامه داد: بعد از این ماجرا من به مالک پراید زنگ زدم که سند و مدارک خودرو را برای اعلام سرقت به مشهد بیاورد.

حتی آن روز با یکی از بستگانم به چند اوراق فروشی سر زدیم تا شاید سرنخی از خودروی مسروقه پیدا کنیم. وقتی مالک خودرو با من تماس گرفت و گفت در مشهد است به او گفتم من به منزل پسر عمه ام رفته ام و با او در این محل (همت آباد) قرار گذاشتم تا مدارک را به من بدهد قبل از این که آن ها سرقرار برسند من به همراه برادرم و یکی از بستگانم پیاده تا این جا (محل جنایت) آمدیم، درحالی که موتورسیکلتم را مقابل منزل پارک کرده بودم.

وی افزود: وقتی او (مالک پراید) و ۲تن دیگر از دوستانش با موتورسیکلت نزدیک ما رسیدند حرف هایی که از دیگران شنیده بودم و خاطرات پیامک ها برایم زنده شد ناگهان کاردی را که از قبل همراه داشتم بیرون کشیدم و ضربات متعددی بر بدنش زدم البته من ۲ قبضه کارد داشتم آن لحظه اعصابم به هم ریخته بود. وی در پاسخ به سوال مقام قضایی که پرسید با انگیزه قتل کارد همراهت داشتی؟ گفت: نه! کارد همیشه همراهم بود چون من دشمن زیاد دارم! همه ضربات را خودم زدم و برادرم نقشی در جنایت نداشت.

برادر متهم نیز که بنا به گفته شاهدان هنگام وقوع جنایت چاقو در دست داشت نیز در دفاع از خود گفت: من چاقو نداشتم کاپشن روی دستم بود شاید دیگران فکر کرده اند چاقو است.

اما دیگر متهمان وجود چاقو در دست برادر متهم اصلی را تایید کردند. یکی از متهمان گفت: مالک پراید سرنشین موتورسیکلت من بود وقتی به محل رسیدیم مشغول احوال پرسی بودیم که ناگهان دیدم او (متهم) مالک خودرو را روی زمین انداخته است و ضربات چاقو را بر بدنش فرود می آورد.

فریاد زدم او را کشتی؟ وقتی خواستیم جلویش را بگیریم برادر متهم چاقویی را بالا برد و گفت: شما دخالت نکنید موضوع ناموسی است بعد از آن من با موتورسیکلت به ابتدای خیابان رفتم و به صاحب یک تعویض روغنی گفتم یک نفر را کشتند با اورژانس تماس بگیرید وقتی دوباره برای راهنمایی ماموران اورژانس به محل بازگشتم دیدم ماموران اورژانس او را معاینه می کنند.

متهم دیگر این پرونده نیز گفت: برادر متهم، ما را با چاقو تهدید می کرد اما من خودم را به مالک پراید رساندم و روی گردنش را که خون از آن فواره می زد با دستمال فشار می دادم ولی از لای انگشتانم خون بیرون می زد تا این که ماموران اورژانس رسیدند.

در پی اعترافات صریح متهم، قاضی اسماعیل شاکر دستور پایان بازسازی صحنه قتل را صادر کرد و بدین ترتیب متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

کارآگاه یزدی (افسر پرونده) نیز در آغاز بازسازی صحنه جنایت گزارش کوتاهی از چگونگی وقوع قتل را بیان کرد و گفت: در تاریخ ۹۱٫۶٫۲۶ وقوع قتل به پلیس اعلام شد که با دستورات ویژه مقام قضایی تحقیقات برای دستگیری متهمان آغاز شد و پس از گذشت حدود یک ماه از این ماجرا در حالی که مخفیگاه ۲ برادر (متهمان اصلی) شناسایی شده بود آنان خود را به ماموران کلانتری خواجه ربیع معرفی کردند.

باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46140

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر