1

پشت پا زدن عضو مجمع روحانیون به شرط گذاری ناکام خاتمی

  • کد خبر : 46649
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۹:۴۴

ما به هیچ عنوان در انتظار چراغ سبز حاکمیت نبوده و نیستیم. چراغ را ما باید سبز کنیم.

یک عضو مجمع روحانیون اعلام کرد: اینکه گفته شود زندانیان باید آزاد شوند تا ما در انتخابات شرکت کنیم، درست نیست.
مجید انصاری در گفت و گو با روزنامه زنجیره ای اعتماد تصریح کرد: اینکه گفته شود زندانیان باید آزاد شوند تا ما در انتخابات شرکت کنیم هیچ الزام و شرطی بین این دو مساله وجود نداشته و ندارد. آقای خاتمی بیشترین تلاش را در این زمینه داشته اند و چوب این تلاش را هم ایشان خورده و هم ما می خوریم. حتما از جناب آقای میرحسین موسوی و آقای کروبی باید رفع حصر شود و این مطالبه جدی و دائمی اصلاح طلبان است. اما معنای این مطالبه این نیست که اگر اینها محقق نشد ما تمام حقوق سیاسی دیگری که در نظام داریم را نادیده بگیریم و صرف نظر کنیم و انتخابات را داوطلبانه به رقیب واگذار کنیم و بگوییم که چون حصر و حبس وجود داشته است ما نیامده ایم. این یک نارسایی است…
در حالی که برخی محافل اصلاح طلب می کوشند خود را بی میل به انتخابات نشان دهند، انصاری گفته است: ما به هیچ عنوان در انتظار چراغ سبز حاکمیت نبوده و نیستیم. چراغ را ما باید سبز کنیم.
وی با این حال نه درباره انفعال طیف متبوع خود در انتخابات مجلس توضیح روشنی ارائه کرد و نه درباره رفتارهای ساختارشکنانه و ضدانقلابی فتنه گران همسو با اصلاح طلبان در فتنه سال ۸۸ موضع گرفت. انصاری البته این را هم گفت که دوم خرداد۷۶ دیگر تکرار نخواهد شد و «آقایان راه های جلوگیری از غافلگیری را یاد گرفته اند».
وی بدون مرزبندی روشن با آشوبگرانی که در فتنه ۸۸ اقدام به هتاکی علیه امام حسین(ع)، جمهوری اسلامی و امام و رهبری کردند، خواستار آشتی ملی شد و افزود: در جلسات بسیار زیادی شاهد هستیم که دوستان اصولگرا و اصلاح طلب که به هر دلیلی یکدیگر را دیده اند و سر یک میز نشسته اند در تحلیل شرایط کشور و شناسایی تهدیدات بالقوه و بالفعل داخلی و خارجی و ارائه راه حل ها حدود ۹۰ درصد مشابه یکدیگر سخن می گویند. حتی در برخی از موارد می بینم که اصولگرایان از اصلاح طلبان تندتر حرف می زنند. اصولگرایان و اصلاح طلبان در یک مقطع زمانی گرفتار رفتارهای ساختگی عناصر افراطی شدند که اینها آتش بیار معرکه بودند تا بین دو جناح سیاسی اختلاف اساسی بیندازند. اما در حال حاضر که کشور در شرایط خاصی قرار گرفته است بسیاری از اصلاح طلبان و اصولگرایان واقعی با حفظ مواضع اصولی خودشان در موضوعات مختلف و اختلاف نظرهایی که درباره شیوه های اجرایی دارند درباره رفع خطرات و برگزاری انتخابات درست، اداره عاقلانه کشور، حرف مشترک دارند.
برخلاف اظهارات اخیر مجید انصاری، طیف اصلاح طلب هرگز-به جز استثناهایی- حاضر نشده اند با فتنه گران و عناصر منحرف مرزبندی اصولی صریحی را اعلام و اعمال کنند در حالی که اصولگرایان نوعاً کوشیده اند با افراطیون و عناصر منحرف این مرزبندی ها را اعلام و اعمال کنند و این تفاوت اصلی اصولگرایان با مدعیان اصلاح طلبی است.
پایگاه اینترنتی رجانیوز درباره سخنان اخیر عضو مجمع روحانیون نوشت: مجمع روحانیون مبارز بعد از شورش های مشکوک تهران در ۲۵ و ۲۶ خرداد ۸۸، اقدام به انتشار بیانیه ای کرد که طی آن از هواداران موسوی و کروبی خواسته شده بود تا در ۳۰ خرداد ۸۸ با حضور در کف خیابان، پروژه ابطال انتخابات را پیگیری کنند، مساله ای که رهبر معظم انقلاب در ۲۹ خرداد و در نماز جمعه تاریخی تهران بر آن خط بطلان کشیدند و از همه گروه ها و افراد خواستند تا اگر هم اعتراضی به نتیجه انتخابات دارند، از طریق قانونی پیگیری کنند اما در عمل اتفاق دیگری افتاد و این گروه تنها ساعاتی مانده به بعدازظهر روز ۳۰ خرداد، از پس گرفتن فراخوان خود برای حضور در خیابان خبر داد و این در حالی بود جدای از حضور تعدادی از فریب خوردگان در خیابان آزادی، تعداد قابل توجهی از عناصر مسلح ضمن حضور در حدفاصل میدان انقلاب تا آزادی، افتضاح روز ۳۰ خرداد ۸۸ را رقم زدند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46649

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر