2

تقاضای گانگسترهای آمریکایی برای ترور شاه در برابر پول

  • کد خبر : 46906
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹

یک مقام دیپلماتیک ایران در آمریکا فاش کرد از هنگامی که شاه به آمریکا آمده است ما تلفن های متعددی از گانگسترهای آمریکایی داشتیم که پیشنهاد می کردند در برابر گرفتن پول او را بکشند .

رخدادهای ۲۷آبان ۱۳۵۸

چکیده

رهبر انقلاب امروز در مصاحبه با خبرنگار تلویزیون سی – بی – اس آمریکا از ملت مصر خواستند همانند مردم مسلمان ایران که شاه خائن را برکنار کردند سادات را از حکومت مصر برکنار کنند .

کاردار سفارت ایران در لندن اعلام کرد که دولت متبوع وی تاکنون قسمتی از دارایی شاه مخلوع از جمله دو محل مسکونی تعدادی اسب مسابقه و دو اتومبیل رولزرویس وی را در انگلستان مصادره کرده است . وی اضافه کرد که دولت انگلیس با این امر مخالفتی نکرده است و مصادره این اموال با دخالت یک وکیل انگلیسی انجام گرفته است .

خبر دیگر اینکه یک مقام دیپلماتیک ایران در آمریکا فاش کرد از هنگامی که شاه به آمریکا آمده است ما تلفن های متعددی از گانگسترهای آمریکایی  داشتیم که پیشنهاد می کردند در برابر گرفتن پول او را بکشند.موج اعتراض بر علیه دولت آمریکا از سوی خود آمریکائیان در مورد تصمیم این دولت مبنی بر اخراج دانشجویان ایرانی و نیز جلوگیری از تظاهرات ایرانیانی که خواستار بازگرداندن شاه مخلوع می باشند بالا گرفته است .

صبح امروز داریوش فروهر درباره تحولات اخیر کردستان و فرمان امام نقطه نظرهای خود را اعلام کرد . فروهر گفت : تلاش می کنیم مسائل کردستان پیش از برگزاری رفراندوم حل شود .

دکتر ابوالحسن بنی صدر سرپرست وزارت امورخارجه گفت : ما با سفرای عرب به تفصیل درباره ضرورت وحدت عمل در زمینه نفت گفتگو کردیم ، اما دولت آمریکا نمی تواند مانع از خرید نفت ایران شود ، مگر با توسل به وسایل نظامی که در آنصورت جریان نفت به روی دنیا قطع خواهد شد .

امروز همچنین بنی صدر شایعه حمله عراق و کویت را به ایران تکذیب کرد .

آیت الله دکتر بهشتی دبیر شورای انقلاب نیز امروز در مصاحبه مطبوعاتی از مطرح شدن موضوع قطع رابطه با آمریکا در شورای انقلاب خبر داد .

شورای انقلاب همچنین در بیانیه ای تاکید کرد : از این تاریخ هر گونه اقدام به تحصن و گروگانگیری و اعتصابات بهانه جویانه عملی ضد انقلابی محسوب شده  و نسبت به آن واکنش نشان داده خواهد شد .

مجاهدین خلق[منافقین] نیز در تلگرامی خطاب به امام خمینی از پیام رهبر انقلاب در مورد کردستان و به رسمیت شناختن حقوق مردم این خطه قدردانی و تاکید کرد : علت اصلی تمام بدبختی ها امپریالیزم آمریکا است .

چرا کارتر شاه را تحویل ایران نمی دهد ؟!

رهبر انقلاب امروز با خبرنگار تلویزیون سی – بی – اس آمریکا مصاحبه و گفتگو کرد . اهم نکات مطرح در این مصاحبه عبارت است از :

۱- [اینکه کارتر نمیخواهد شاه را به ایران تحویل دهد] معلوم می‎شود برای این است که اسرار او فاش نشود. اسرار رؤسای امریکا فاش نشود. ما با بودن شاه در اینجا اسرار شخص کارتر و اسرار اسلاف او را فاش خواهیم کرد و به ملت امریکا ارائه خواهیم کرد. و ملت امریکا می‎فهمند که گرفتار چه رؤسای جمهوری هستند که ملتشان را به تباهی کشیده است و آبروی ملتشان را در بین مسلمین از بین برده است.
امام خمینی:سادات خیانت به اسلام و مسلمین کرده است. اینکه با کارتر و بگین در کمپ‎دیوید آن قرارداد را کرده است برخلاف مصالح مسلمین، این خیانت به اسلام است . اینکه حمایت از خائن بر مسلمین می‎کند خیانت به اسلام است. اینها همه خیانت به اسلام است و سادات خائن به اسلام است. و من از ملت مصر می‎خواهم که این خائن را برکنار کنند. چنانکه ما آن خائن را برکنار کردیم.

سادات مخالف نص قرآن عمل کرده است

۲- [در پاسخ به ادعای سادات که امام خمینی آبروی اسلام را برده است! ] اسلامی که پیش انورسادات هست غیر از اسلامی است که پیش مسلمین هست. اسلام انورسادات با مخالفت نصّ قرآن می‎سازد. قرآن کریم نصّش هست که با دشمنهای اسلام دوستی نکنید. و ایشان با کارتر و بگین  دوستی کردند برخلاف مسلمین.

مردم مصر سادات را برکنار کنند

۳- سادات خیانت به اسلام و مسلمین کرده است. اینکه با کارتر و بگین در کمپ‎دیوید آن قرارداد را کرده است برخلاف مصالح مسلمین، این خیانت به اسلام است . اینکه حمایت از خائن بر مسلمین می‎کند خیانت به اسلام است. اینها همه خیانت به اسلام است و سادات خائن به اسلام است. و من از ملت مصر می‎خواهم که این خائن را برکنار کنند. چنانکه ما آن خائن را برکنار کردیم.(۱)

ویزای تازه دولت مکزیک به شاه سابق

به گزارش مطبوعات مکزیک دولت این کشور یک ویزای تازه به شاه سابق داده است تابتواند از نیویورک به مکزیک بازگردد . این ویزا مانند ویزای قبلی توریستی و شش ماهه است ، قرار است محمد رضا ظرف دو هفته آینده از نیویورک به کوئرناواکا برود .در همین حال گزارش رسید که منوچهر کاظمی کاردار سفارت ایران در مکزیک اعلام کرد ایران خواستار این است که مکزیک مرزهای خود را بر روی شاه سابق ببندد .

تقاضای گانگسترهای آمریکایی برای ترور شاه در برابر پول

از سوی دیگر یک مقام دیپلماتیک ایران در آمریکا فاش کرد از هنگامی که شاه به آمریکا آمده است ما تلفن های متعددی از گانگسترهای آمریکایی  داشتیم که پیشنهاد می کردند در برابر گرفتن پول او را بکشند ، ما گفتیم نه ما خود او را زنده میخواهیم تا به ایران ببریم و محاکمه اش کنیم .
فروهر گفت : بگمان من باید که گفتگو و بررسی برای تدوین قانون هایی که حقوق مردم کردستان را مانند حقوق مردم سایر استانهای ایران تضمین کند بیدرنگ آغاز شود و پیش از انجام همه پرسی مردم کردستان به دست یافتن به این حقوق اطمینان کافی یابند تا آزادانه در رفراندوم قانون اساسی مانند سایر هم میهنان خود شرکت جویند .

مصادره اموال شاه در انگلیس

کاردار سفارت ایران در لندن نیز اعلام کرد که دولت متبوع وی تاکنون قسمتی از دارایی شاه مخلوع از جمله دو محل مسکونی تعدادی اسب مسابقه و دو اتومبیل رولزرویس وی را در انگلستان مصادره کرده است . وی اضافه کرد که دولت انگلیس با این امر مخالفتی نکرده است و مصادره این اموال با دخالت یک وکیل انگلیسی انجام گرفته است . (۲)

موج اعتراضها علیه کارتر در آمریکا

موج اعتراض بر علیه دولت آمریکا از سوی خود آمریکائیان در مورد تصمیم این دولت مبنی بر اخراج دانشجویان ایرانی و نیز جلوگیری از تظاهرات ایرانیانی که خواستار بازگرداندن شاه مخلوع می باشند بالا گرفته است .

رادیوی صدای آمریکا در بخش فارسی خود اعلام کرد که یک دادگاه عالی ایالات متحده آمریکا دستور دولت آمریکا در مورد لغو تظاهرات ایرانیان در آمریکا را غیرقانونی خوانده و آن را مردود اعلام کرده است.دولت آمریکا نیز تقاضای تجدید نظر در رای این دادگاه را کرده است .صدای آمریکا همچنین اظهار داشت که انجمن آزادی که یک انجمن دانشجویی است نسبت به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر اخراج دانشجویان ایرانی که پرونده اقامت آنان در این کشور دارای نواقصی می باشد ، اعتراض نموده است . (۳)

کلیه مسائل کردستان قبل از رفراندوم حل خواهد شد

صبح امروز داریوش فروهر درباره تحولات اخیر کردستان و فرمان امام نقطه نظرهای خود را اعلام کرد .فروهر در پاسخ به این سوال که با توجه به پیام امام وضعیت کردستان چگونه است گفت : امام در پیام قاطع خود دولت جمهوری اسلامی را موظف کرده اند که مقررات و قوانین مربوط به حق اداره امور داخلی و محلی بشکلی که نافی هر گونه تبعیض فرهنگی و سیاسی و اقتصادی از همه مردم ایران و بخصوص خواهران و برادران کرد بشود را با بررسی کافی تدوین نماید .

فروهر در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات کردستان عملا قبل از رفراندوم قانون اساسی انجام خواهد گرفت یا نه گفت : بگمان من باید که گفتگو و بررسی برای تدوین قانون هایی که حقوق مردم کردستان را مانند حقوق مردم سایر استانهای ایران تضمین کند بیدرنگ آغاز شود و پیش از انجام همه پرسی مردم کردستان به دست یافتن به این حقوق اطمینان کافی یابند تا آزادانه در رفراندوم قانون اساسی مانند سایر هم میهنان خود شرکت جویند . (۴)

بنی صدر : انقلاب ملت ایران جزئی از بیداری ملل مسلمان است

بنی صدر سرپرست وزارت امورخارجه در یک مصاحبه با خبرنگاران روزنامه های عربی گفت : انقلاب ما جزئی است از انقلاب ملت اسلام و کوششی است برای بیداری و تهیه مقدمات آزادی و استقلال کامل از سلطه ای که قرنها ملت های ما را رنجور ساخته است .
بنی صدر سرپرست وزارت امورخارجه در یک مصاحبه با خبرنگاران روزنامه های عربی گفت : انقلاب ما جزئی است از انقلاب ملت اسلام و کوششی است برای بیداری و تهیه مقدمات آزادی و استقلال کامل از سلطه ای که قرنها ملت های ما را رنجور ساخته است .

باید سلطه آمریکا را بر همه کشورهای اسلامی قطع کنیم

بنی صدر در پاسخ این پرسش که آیا ایران روابط سیاسی خود را با آمریکا قطع خواهد کرد یا نه؟ گفت : ما آنچه را باید قطع کنیم سلطه آمریکا بر ایران و بر همه کشورهای اسلامی است ! اما در مورد روابط سیاسی باید بگویم که ما البته علاقه ای نداریم با مردم آمریکا قطع رابطه کنیم و بعکس علاقمندیم که روابط خوبی هم داشته باشیم ، طبیعی است که ما به سلطه سیاسی آمریکا پایان داده ایم و آثار این سلطه را هم از بین خواهیم برد . بنی صدر ادامه داد : روابط ایران و آمریکا عملا قطع شده و ما هیچ گفتگویی با نمایندگان سیاسی آمریکا نداریم .

آمریکا به دژ جنایتکاران بین المللی تبدیل شده است

بنی صدر همچنین گفت : حقیقت این است که کیسنجر و راکفلر آمریکا را به دژ جنایتکاران بین المللی تبدیل کرده اند .سرپرست وزارت خارجه همچنین در مورد شایعه حمله عراق به ایران گفت : نمایندگان دولت عراق و کویت قصد حمله به ایران را بشدت تکذیب کردند و نماینده کویت نیز خبر مربوط به پیاده شدن چتربازان آمریکایی در این کشور و آمادگی برای حمله به ایران را تکذیب نمود .

بنی صدر همچنین گفت : ما با سفرای عرب به تفصیل درباره ضرورت وحدت عمل در زمینه نفت گفتگو کردیم ، اما دولت آمریکا نمی تواند مانع از خرید نفت ایران شود ، مگر با توسل به وسایل نظامی که در آنصورت جریان نفت به روی دنیا قطع خواهد شد . (۵)

بررسی قطع روابط با آمریکا در شورای انقلاب

آیت الله دکتر بهشتی امروز در مصاحبه مطبوعاتی از مطرح شدن موضوع قطع رابطه با آمریکا در شورای انقلاب خبر داد . وی گفت : قطع روابط سیاسی و نظامی با آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است و در زمان مقتضی توسط وزارت امورخارجه اعلام خواهد شد .

وی افزود : ما در مورد قطع رابطه با آمریکا تصمیم خود را گرفته و این مسئله را بصورت احتمال بررسی کرده ایم که اگر موضع سیاسی آمریکا طوری باشد که این قطع رابطه را ایجاب کند شورا آمادگی فوری برای اتخاذ تصمیم فوری برای این مورد را دارد .
آیت الله دکتر بهشتی: مسئله ارتباط ما با آمریکا صرفا مسئله شاه نیست ، مسئله بازگرداندن شاه به ایران یک مسئله عادی و یک مسئله قضایی بین المللی است ، ملت ایران و دادگاههای ایران و دادسراهای انقلاب شاه را به عنوان یک مجرم تحت تعقیب قرار داده اند ، اما مسئله اساسی در ارتباط ما با آمریکا این است که آمریکا باید بداند که نمی تواند با ایران رابطه ای استعماری و به شکل ابرقدرت داشته باشد .

آیت الله دکتر بهشتی ادامه داد : مسئله ارتباط ما با آمریکا صرفا مسئله شاه نیست ، مسئله بازگرداندن شاه به ایران یک مسئله عادی و یک مسئله قضایی بین المللی است ، ملت ایران و دادگاههای ایران و دادسراهای انقلاب شاه را به عنوان یک مجرم تحت تعقیب قرار داده اند ، اما مسئله اساسی در ارتباط ما با آمریکا این است که آمریکا باید بداند که نمی تواند با ایران رابطه ای استعماری و به شکل ابرقدرت داشته باشد . (۶)

ممنوعیت تحصن ،گروگانگیری و اعتصابات بهانه جویانه

شورای انقلاب در بیانیه ای تاکید کرد : شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران از این تاریخ هر گونه اقدام تحصن و گروگانگیری و اعتصابات بهانه جویانه را عملی ضد انقلابی محسوب و نسبت به آن واکنش نشان خواهد داد .

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است : انقلابی که در عرض کمتر از شش ماه از قدرت یافتن خود صدها شرکت خصوصی وابسته به بیگانه را ملی و مصادره کرده و حقوق و امور رفاهی طبقه کارگر را به بیش از دو برابر افزایش داده است متهم به سرمایه داری می کنند و به دنبال آن کارخانه ها تعطیل و اعتصاب های بی دلیل و تحصن های بهانه جویانه کشیده می شوند .

شورای انقلاب در ادامه از کارگران خواست نه فقط به این تحریکات توجهی نکنند بلکه عوامل آنرا شناخته و از میان خود طرد نمایند و موسسات تولیدی و تولید ملی را از دستبرد اینگونه خائنین به انقلاب حفاظت و حراست نمایند . (۷)

مجاهدین خلق[منافقین] : آمریکا علت اصلی تمام بدبختی ها

مجاهدین خلق[منافقین] در تلگرامی خطاب به امام خمینی از پیام رهبر انقلاب در مورد کردستان و به رسمیت شناختن حقوق مردم این خطه قدردانی و تاکید کرد : بحق در این شرایط حساس پدر تمام ملت ایران بار دیگر با انگشت گذاشتن بر علت اصلی تمام بدبختی ها یعنی امپریالیزم آمریکا و ضرورت وحدت تمام اقشار و طبقات خلق حول مبارزه با این شیطان بزرگ و لزوم نشانه رفتن سلاح های گرم و سرد بر روی این دشمن بزرگ انسانیت راه صحیح وحدت و پیشرفت را در قبال خلق ستمدیده ایران قرار داد . (۸)
در  تیرماه ۱۳۵۸برادران عسکری از هواداران فعال مجاهدین در استان فارس به اتهام فعالیت به نفع امپریالیسم به دستور حاکم شرع …دستگیر وبعد اعدام شدند ، درست به دلیل همین پافشاری بر آزادی های سیاسی بود که رهبران حزب توده همواره مجاهدین را پایگاه لیبرالیسم و امپریالیسم معرفی می کردند …همه می دانند که که زمانی که مجاهدین گروه گروه اعدام می شدند اتهام آنان عوامل آمریکا بود و آنها را در پرچم آمریکا دفن می کردند.

آیت الله مهدوی کنی : جلوگیری از استخدام مجدد

آیت الله محمد رضا مهدوی کنی عضو شورای انقلاب و سرپرست کمیته های انقلاب اسلامی اعلام کرد افرادی که از یک نهاد انقلابی اخراج می شوند با استفاده از احکام و سوابق قبلی در نهادهای انقلابی دیگر استخدام می شوند .

وی ادامه داد :از سرپرستان ستادهای مناطق و کمیته های انقلاب اسلامی و سایر نهادهای انقلابی درخواست شده است صورت اسامی و مشخصات افرادی که به علت عدم صلاحیت از فعالیت در کمیته ها و ستادها برکنارشده اند با ذکر دلیل برکناری به ستاد مرکزی انقلاب اسلامی ارسال دارند تا به سازمانها و نهادهای دیگر معرفی گردند . (۹)

پی نوشت:

۱- صحیفه امام ، جلد ۱۱، صفحه ۷۳

۲- اطلاعات ، ۲۷آبان ۱۳۵۸، صفحه ۱۲

۳- اطلاعات ، ۲۷آبان ۱۳۵۸، صفحه ۱۲

۴-  اطلاعات ، ۲۷آبان ۱۳۵۸، صفحه ۱۱

۵- اطلاعات ، ۲۷آبان ۱۳۵۸، صفحه ۲

۶- اطلاعات ، ۲۷آبان ۱۳۵۸، صفحه ۱۱

۷- اطلاعات ، ۲۷آبان ۱۳۵۸، صفحه ۲

۸- اطلاعات ، ۲۷آبان ۱۳۵۸، صفحه ۱ ، دقت و کنکاش در مواضع متلون گروهک مجاهدین خلق از ابتدا تاکنون بخوبی نشان می دهد که چرا ملت مسلمان ایران این گروهک را منافقین نام نهاده و همواره بعد از نمازهای روزانه خود همزمان با شعار مرگ بر آمریکا شعار مرگ بر منافقین را نیز سر می دهند . در ادامه به پاره ای از این مواضع متناقض در باب آمریکا و مبارزه با این شیطان بزرک می پردازیم . در آذر و دی ماه سال ۱۳۵۸، مطبوعات و خبرگزاری ها از نامه سناتور ادوارد کندی به امام خمینی خبردادند که در جهت تلاش برای آزادی گروگانهای سفارت آمریکا در تهران ارسال شده بود ، مجاهدین خلق با تیتر طنزآلود «کندی حامی اسلام می شود!!» طی مقاله ای در نشریه رسمی خویش وی را مورد حمله قرار دادند .  در این مقاله پس از اشاره به فرازهایی از نامه مزبور کندی که ضمن آن نوشته بود:«ما صد درصد حامی جمهوری اسلامی هستیم . من خون خود را به خاطر شما خواهم داد . من هم مانند شما و به راه شما می اندیشم…» ، ضمن نامگذاری حرکت کندی تحت عنوان «سیاست مزورانه» آمده است : آیا تعجب آور و حتی مضحک نیست که یک سناتور امپریالیست خود را حامی جمهوری اسلامی قلمداد می کند ؟ …» ( رک نشریه مجاهد ، شماره ۱۶، صفحه ۹)، همین نشریه در اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۲از پیام سناتور ادوارد کندی به راهپیمایی و تظاهرات شورای مقاومت رجوی ! خبر می دهد و از جمله می نویسد : سناتور کندی در پیام خود خطاب به جامعه ایرانیان ماساچوست با ستایش از تلاش های آنان برای تحول دموکراتیک در ایران از اینکه در روز تظاهرات به علت کار نخواهد توانست «برای اعتراض علیه نقض حقوق بشر در ایران » حاضر شود اظهار تاسف نموده و در قسمتی از پیام خود می نویسد :«امروز رژیم ایران یکی از بزرگترین تهدیدها علیه صلح و امنیت خاورمیانه به شمار می رود . در ماه جاری دولت آمریکا حکومت ایران را خطرناکترین دولت حامی تروریسم در جهان توصیف کرد …» (رک همان ، شماره ۲۹۶، صفحه ۴۱)، با روشن شدن رویکرد تروریستی گروهک نفاق مجاهدین به اصطلاح خلق در پی آن برآمدند که از خود رفع اتهام کنند ! سازمان و پوشش سیاسی آن یعنی شورای ملی مقاومت در جواب شتابزده و عجولانه ای به گزارش وزارت خارجه آمریکا ادعا و اصرار کرد که این سازمان در دوران فعالیت خویش بخصوص دوران ۲۸ماهه فاز سیاسی یعنی از بهمن ماه ۱۳۵۸تا خرداد ۱۳۶۰نه تنها در جبهه ضد آمریکا قرار نداشته که حتی در تقابل با جریان های ضد آمریکایی بوده است .«از سال ۱۹۷۹سیاست ایران به دو جریان اصلی تقسیم شد که اهداف و شعارهای آنها مغایر یکدیگر بود ، در یک طرف [امام ] خمینی و متحدانش قرار داشتند که به نظر آنها مهمترین مسئله ایران مبارزه با آمریکا بود و در طرف دیگر مجاهدین خلق…» (رک بال شکسته ، صفحه ۸۵و دموکراسی خیانت شده ، صص ۱۲۳-۱۲۴)، تلاش گروهک رجوی در زدودن اتهام ضد آمریکایی از سازمان به حدی منفعلانه و از موضع ضعف صورت گرفته است که بی شک همه کسانی را که در سالهای پیش شاهد سوپررادیکالیسم سازمان در برخورد با مقوله امپریالیسم بوده اند به حیرت می اندازد . «در  تیرماه ۱۳۵۸برادران عسکری از هواداران فعال مجاهدین در استان فارس به اتهام فعالیت به نفع امپریالیسم به دستور حاکم شرع …دستگیر وبعد اعدام شدند ، درست به دلیل همین پافشاری بر آزادی های سیاسی بود که رهبران حزب توده همواره مجاهدین را پایگاه لیبرالیسم و امپریالیسم معرفی می کردند …همه می دانند که که زمانی که مجاهدین گروه گروه اعدام می شدند اتهام آنان عوامل آمریکا بود و آنها را در پرچم آمریکا دفن می کردند » (رک بال شکسته ، صص ۸۵-۸۶)گفتنی در این موارد زیاد است که در آینده و به تناسب به آنها اشاره خواهد شد . برای مطالعه بیشتر رک سازمان مجاهدین خلق [پیدایی تا فرجام ۸۴-۱۳۴۴]، به کوشش جمعی از پژوهشگران ، موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی ، جلد ۳، صص ۴۵۵-۴۷۶

۹- اطلاعات ، ۲۷آبان ۱۳۵۸، صفحه ۸

پژوهشگر:روح الله امین آبادی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=46906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر