1

عدم استفاده از پتانسیل‌های موجود در بخش خصوصی و تشکل‌ها

  • کد خبر : 4764
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳

یحیی آل اسحاق در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خطاب به وزیر بازرگانی گفت: در دایره بسته اتاق‌های بسته نمی‌توان مشکلات را حل کرد. آقای وزیر اجازه دهید ما در حل مشکلات فعلی به شما کمک کنیم.وی با اشاره به کنترل قیمت‌ها در بخش‌ واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: با رویه دستوری نمی‌توان قیمت‌ها […]

یحیی آل اسحاق در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران خطاب به وزیر بازرگانی گفت: در دایره بسته اتاق‌های بسته نمی‌توان مشکلات را حل کرد. آقای وزیر اجازه دهید ما در حل مشکلات فعلی به شما کمک کنیم.وی با اشاره به کنترل قیمت‌ها در بخش‌ واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: با رویه دستوری نمی‌توان قیمت‌ها را کنترل کرد. بخش خصوصی و اتاق بازرگانی اعلام آمادگی کامل می‌کند تا مورد به مورد تشکل‌ها حضور پیدا کنند و مسائل و مشکلات حل شود. رئیس اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر اینکه آقای وزیر بازرگانی میدان را باز کند، اظهار داشت: اگر در فشار هستید مشکلات خود را با تشکل‌ها در میان بگذارید و اجازه دهید در شرایط بحران مسائل را با هم حل کنیم.
وی با طرح این پرسش که چرا از تشکل‌ها فاصله می‌گیرید، گفت: در حال حاضر به لحاظ منابع انسانی، تکنولوژی و کشش بازار مشکلی نداریم و مشکل کشور و اقتصاد نظام تدبیر است.
وی افزود: عدم استفاده از پتانسیل‌های موجود در بخش خصوصی و تشکل‌ها ممکن است مشکلات را بیشتر کند. اتاق بازرگانی صد در صد در خدمت دولت است لذا از وزیر بازرگانی می‌خواهیم تا اجازه دهد با کمک یکدیگر شرایط غیرنرمال را نرمال کنیم.
آل اسحاق با اشاره به عدالت اطلاعات در بخش اقتصادی کشور، اظهار داشت: عدالت اطلاعات از مباحث مهمی است که کمتر به‌ آن توجه شده است و آمارهای موجود که در تولید کشور وجود دارد باید مورد مداقه بیشتری قرار گیرد.
وی با تأکید بر اینکه آمارها در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار هستند، گفت: شنیده می‌شود نهاد سابقه‌دار کشور در ارائه آمار که بانک مرکزی است قرار است کنار گذاشته شود که این اصلاً به صلاح کشور نیست و این باعث می‌شود تا کسانی که از آمارهای نادرست ذی‌نفع هستند کارشان رونق بگیرد و این خبط بزرگ است بانک مرکزی در ارائه آمارها کنار گذاشته شود.
رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: هرگونه آماری که ارائه می‌شود باید با آمارهای بانک مرکزی تطبیق داده شود و اجازه ندهند که عدالت اطلاعاتی از بین برود چرا که در این صورت عده‌ای دارای اطلاعات، عده‌ای محروم از اطلاعات و عده‌ای با تأخیر به اطلاعات دست پیدا می‌کنند.
آل اسحاق تأکید کرد: نباید در آمارها پنهان‌کاری شود و ما انتظار داریم آقای غضنفری در مسیر دفاع از عدالت این کار را نکند.
وی همچنین با اشاره به تحولات نرخ ارز در هفته‌های گذشته اظهار داشت: ما معتقدیم بانک مرکزی می‌تواند بازار ارز را مدیریت کند و سیاست ارزی کشور باید شناور مدیریت شده باشد.
وی همچنین با اشاره به مشکلات موجود در قیمت‌گذاری و کنترل قیمت‌ها گفت: همه ما می‌دانیم که تولید دچار مشکل شده است و می‌دانیم بازار را نمی‌توان با قیمت‌گذاری و دستور اداره کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=4764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر