2

احیای مجدد ارزش‌های انقلاب

  • کد خبر : 5100
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۲

محسن رضایی‌ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در همایش سراسری «بیداری اسلامی، جهاد اقتصادی – تجدید میثاق با ولایت» گفت: احیای مجدد ارزش‌های انقلاب در صحنه‌های جدید باید از خانه و محلات و اقتصاد شروع شده و سیاست و تمام ارکان جامعه را در بر گیرد. رضایی افزود: روحیات و انگیزه‌ها باید متناسب […]

محسن رضایی‌ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در همایش سراسری «بیداری اسلامی، جهاد اقتصادی – تجدید میثاق با ولایت» گفت: احیای مجدد ارزش‌های انقلاب در صحنه‌های جدید باید از خانه و محلات و اقتصاد شروع شده و سیاست و تمام ارکان جامعه را در بر گیرد.

رضایی افزود: روحیات و انگیزه‌ها باید متناسب با سقف پرواز شکل بگیرد؛ مانند ایام دفاع مقدس که ایثارگری و روحیه شهادت طلبی حرف اول را می‌زد و متاثر از سقف پرواز بلندی بود که امام راحل برای ملت ایران تعیین کرده بود.

وی با بیان اینکه بعد از پایان جنگ، انگیزه‌ها و روحیات در برخی مسئولان تغییر یافت، گفت: وضعیت به‌گونه‌ای پیش رفت که به تدریج سیاست جای انقلاب را گرفت و دنیاگرایی به جای شهادت طلبی نشست، در‌حالی‌که انقلاب همواره باید مقدم بر سیاست باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه بازخوانی انقلاب و تبیین ارزش‌های آن در شرایط کنونی باید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز کشور باشد، یادآور شد: اندیشمندان ما به خوبی نتوانستند شرایط بعد از پیروزی انقلاب و دوره تثبیت را تحلیل کنند لذا سقف پرواز آرمان‌های ملت ایران پایین کشیده شد.

وی با بیان اینکه از ۵ سال پیش تجدید نظر در این زمینه شروع شد و راه جدیدی در پیش گرفته شد، افزود: سرآغاز این انقلاب، ابلاغ سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ توسط مقام معظم رهبری بود، یعنی تعریف جدیدی از سقفی که از نظر اقتصادی، علمی و فناوری باید به آن برسیم تا در صدر منطقه‌ای قرار بگیریم که حدود پانصد میلیون نفر جمعیت دارد.

رضایی ادامه داد: خوشبختانه فرصت‌های بسیار خوبی برای رسیدن به این سقف پرواز از جمله بیداری اسلامی پیدا شد ولی بهره برداری درستی صورت نگرفت.

رییس کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برای رسیدن به سند چشم‌انداز، باید ده‌ها کار در سطح نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صورت گیرد که در این زمینه سیاست‌های اصل ۴۴ و سیاست‌های فرهنگی به تصویب رسیده است.

رضایی با تاکید بر اینکه این انقلاب توسط رهبری بازتعریف شده و جان تازه‌ای به خود گرفته است، یادآور شد: باید از اشتباهات ۲۰ سال گذشته درس گرفت. این احیای مجدد نیاز به درک متناسب از شرایط دارد.

وی گفت: در شرایط جدید بدون بازگشت انقلاب به آرمان‌های اصیل با پشتوانه نیروهای جدید و انقلابی نمی‌توانیم به سقف پرواز مناسب برای ادامه مسیر دست یابیم.

رضایی با بیان اینکه ولایت فقیه در کشور ما محور امنیت و وحدت ملی است، اظهار داشت: میثاق با ولایت که محور نگهبانی از دین، سیاست، انقلاب و مبارزه با فتنه‌ها و انحرافات است، از ضروریات جامعه امروز ما‌‌ست زیرا کانون حیات سیاسی ما ولایت فقیه و مردم است.

وی با بیان اینکه دست‌های مرموزی در تلاشند که اشخاص و گروه‌هایی را از ولایت فقیه جدا کنند و در بعضی موارد هم موفق شده‌اند، افزود: معتقدم کسانی که با سابقه‌های درخشان سیاسی از این سرچشمه حیات سیاسی جدا شده‌اند، خود دچار مشکل بوده‌اند ولی برای دستیابی به واقعیت باید ریشه‌ها و جریان مرموزی را که قصد محدود کردن ولایت فقیه را دارند، شناخت و برای مردم تبیین کرد.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بیداری اسلامی در منطقه افزود: محاصره سیاسی ایران توسط غرب، طی ۳۰ سال گذشته در این روزها با موج بیداری اسلامی در حال شکسته شدن است و غرب احساس می‌کند تمام هزینه‌هایی را که در این مدت برای این امر اختصاص داده، نتیجه نداده است.

وی با بیان اینکه باید با دقت به این موج بیداری اسلامی در منطقه بپردازیم و ماهیت آن را درک کنیم، گفت: فضای به وجود آمده در سطح منطقه، میدان بزرگی از پیشرفت و گشایش را برای ما فراهم ساخته است. در بعد اقتصادی، علمی و فرهنگی گشایش فوق‌العاده‌ای برای ایران حاصل شده است که باید با بررسی و تبیین صحیح از آن نهایت استفاده را ‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ گفت: باید طرح‌هایی را مورد مطالعه قرار داد که حضور فعال در صحنه دیپلماسی را برای ما رقم زند، ضمن اینکه برای پیشبرد این اهداف تشکیل NGOهای بین‌المللی می تواند این اندیشه را در تمام دنیا صادر کند.

رضایی تصریح کرد: اگر تا امروز ایستادگی کرده‌ایم، به خاطر ولایت و عشق به ایدئولوژی امام راحل بوده است، نقطه مشترک در مساله بیداری اسلامی و جهاد اقتصادی رهبری است. بطوریکه در خارج از مرزها جهاد اسلامی و در داخل کشور جهاد اقتصادی بستر ساز میثاق جدید با ولایت است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر