2

دفاع از ازدواج مذهبی همجنسگرایان در مجلس عوام

  • کد خبر : 51390
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۳

طبق مفاد این لایحه قانونی، نهادهای مذهبی ادیان مختلف مجاز به عقد زوج های همجنسگرا هستند؛ اما این قانون یک استثنای مهم دارد و آن مستثنی بودن کلیساهای انگلیکن در انگلستان و ولز است.

در بریتانیا ازدواج زوج های همجنسگرا قانونی می شود. آنان هم اکنون نیز می توانند با یکدیگر زندگی و در واقع “ازدواج مدنی” داشته باشند. نهادهای مذهبی نیز به جز کلیساهای انگلیکنِ انگلستان و ولز، خواهند توانست عقد ازدواج رسمی میان آن ها را جاری سازند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، دیوید کامرون، نخست وزیر دولت محافظه کار بریتانیا، سرانجام، روز سه شنبه موافقت خود را با تقدیم یک لایحه به منظور قانونی کردن ازدواج مذهبی همجنسگرایان به مجلس عوام این کشور اعلام کرد.

ماریا میلر، وزیر فرهنگ بریتانیا نیز در دفاع از ازدواج مذهبی همجنسگرایان در مجلس عوام سخنرانی کرد. وی گفت:“به نظر من تسری ازدواج به افراد همجنسگرا، این نهادِ حیاتی را تضعیف نمی کند. ما همچنین نهادهای مذهبی را قادر می سازیم که بتوانند مراسم ازدواج افراد همجنس را اجرا کنند.”

خانم کشیش شارون فرگوسن از کلیسای جامع لندن به این استثنای مهم معترض است و می گوید:“همین الآن به کلیسای انگلیکن انگلستان و ولز گفته شده که جاری کردن عقد همجنسگراین توسط آن ها ممنوع است. من دوستان زیادی در کلیسای های انگلستان و ولز دارم که به شدت ناامید شده و لطمه خواهند خورد. من احساس آنها را درک می کنم.”

بسیاری از نمایندگان حزب لیبرال، موئتلف پارلمانی محافظه کاران و همچنین وکلای حزب کارگر، جریان اصلی اپوزیسیون بریتانیا، موافقت خود را با ازدواج مذهبی همجنسگرایان اعلام کرده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=51390

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر