2

ایران و حزب الله در حال گسترش نفوذ خود در کشورهای آمریکای لاتین هستند.

  • کد خبر : 5140
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۰ - ۹:۰۵

رئیس ستاد فرماندهی جنوبی ارتش آمریکا هشدار داد ایران و حزب الله در حال گسترش نفوذ خود در کشورهای آمریکای لاتین هستند. سایت صهیونیستی آروتس شوا در گزارشی نوشت: داگلاس فریزر ژنرال نیروی هوایی آمریکا و فرمانده ستاد فرماندهی جنوبی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، معتقد است که ایران به طرز ستیزه جویانه ای شبکه سفارتخانه […]

رئیس ستاد فرماندهی جنوبی ارتش آمریکا هشدار داد ایران و حزب الله در حال گسترش نفوذ خود در کشورهای آمریکای لاتین هستند.
سایت صهیونیستی آروتس شوا در گزارشی نوشت: داگلاس فریزر ژنرال نیروی هوایی آمریکا و فرمانده ستاد فرماندهی جنوبی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، معتقد است که ایران به طرز ستیزه جویانه ای شبکه سفارتخانه های خود را در این منطقه و نیز مراکز فرهنگی و مساجد را در بیش از ۱۵ کشور آمریکای لاتین توسعه داده است. فریزر که فرماندهی عملیات نظامی آمریکا را در ۳۱ کشور آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب بر عهده دارد، می گوید: اطلاعاتی که در اختیار فرماندهی جنوب قرار گرفته است نشان می دهد که مساجد و مراکز فرهنگی ساخت دولت ایران، اسلام افراطی را به مردم فقیر آمریکای لاتین آموزش داده و به عنوان مراکز جذب برای سازمان های افراط گرا عمل می کنند. این تلاش ها در نتیجه روابط نزدیک میان هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران شدت یافته است. چاوز دست کم ۹ بار با احمدی نژاد دیدار داشته است.
آروتس شوا در ادامه می نویسد: براساس اظهارات فریزر، اتحاد ایران و ونزوئلا تا حد زیادی دیپلماتیک و تجاری است. اما وی معتقد است که با توجه به رشد گروه های اسلامی در منطقه، هنوز ابعاد ناشناخته زیادی وجود دارد و نباید اهمیت این رابطه طولانی مدت راهبردی را نادیده گرفت.
فریزر با اشاره به انجام پروازهای هفتگی میان ایران و ونزوئلا و عدم ضرورت دریافت ویزا از مسافران ایرانی برای ورود به ونزوئلا، بولیوی و نیکاراگوئه گفت: ما به طور کامل نمی توانیم از رفت و آمد اشخاص مطلع شویم و این همان چیزی است که موجب نگرانی من شده است.
فریزر همچنین به کمیته نیروهای مسلح سنا گفته است: ایران میزبان سران سه کشور بولیوی، گویان و ونزوئلا بوده است. با این حال تنها نگرانی این نیست که ایران در منطقه در حال ایجاد سرپل است. حزب الله لبنان نیز تحت حمایت ایران، در حال توسعه حضور خطرناک خود در آمریکای لاتین است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5140

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر