2

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با افق: جریان اسلام‌گرای مصر پیروز میدان رقابت با مخالفان است

  • کد خبر : 51842
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۹:۲۶

نقوی با اشاره به عقب گرد مرسی از مواضع گذشته و تعدیل دستورات گذشته‌اش گفت: عبور از موانع پیش روی مرسی ساده نیست و سختی‌های خود را دارد

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی افق ، با اشاره به مقاومت مخالفان مرسی در برابر همه پرسی اسلامی و انقلابی در مصر اظهار داشت: در مصر سه جریان مهم، درگیر تحولات هستند . یک جریان اسلام گرایان هستند که اهداف انقلاب را دنبال می کند و شعارهایی مثل اسلام‌گرایی، مقابله با رژیم استکباری اشغالگر قدس را دنبال می کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جریان لیبرال در مصر افزود: گروه دوم لیبرالها هستند که به آزادی، دموکراسی و غیر دینی کردن حکومت معتقدند و گروه سوم نیز مخالف دو گروه دیگر هستند که خودشان به دو دسته تقسیم می شوند.
نماینده مردم ورامین در خانه ملت، گروه سوم مصر را به دو دسته تقسیم کرد و افزود: دسته اول جریان بازماندگان حکومت حسنی مبارک و رژیم قبلی هستند و بخش دوم نیز مربوط به نفوذ کشورهای غربی است بنابراین سه گروه یاد شده در جریان مصر در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه مرسی در ابتدا بر اهداف انقلاب تاکید کرد، افزود: مرسی ابتدا در راستای اهداف انقلاب حرکت کرد و گام‌های خوبی برداشت ولی باید توجه داشت که مخالفان لیبرال هم جزئی از مردم مصر هستند ودیدگاه خاص خود را دارند و چهل و چند درصد در انتخابات مصر رای آوردند.
نقوی تصریح کرد: لیبرالها و مخالفان مرسی، سعی دارند مواضع دولت اسلام‌گرا را کم‌رنگ کنند و تحت این شرایط خاص، مرسی ترجیح داده است دیدگاه مخالفان خود را بشنود و تا حدودی دستورات و دیدگاه‌های خود را تعدیل کند.
این نماینده اصولگرای مجلس نهم، آینده مصر را موفقیت آمیز خواند و افزود: عبور از موانع پیش روی مرسی ساده نیست و سختی‌های خود را دارد ولی جریان اسلام‌گرا از پشتوانه قوی و محکمی برخوردار است و به طور یقین می‌تواند از این موانع عبور کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=51842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر