1

خبرنگار صداوسیما: علیه من توطئه کردند

  • کد خبر : 54475
  • ۰۷ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۹

انار بایراملی، خبرنگار محلی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در باکو پس از ۱۰ ماه حبس از زندانی در جمهوری آذربایجان آزاد شده است.

خبرنگار آزاد شده صداوسیما از زندان باکو می‌گوید پلیس علیه وی توطئه کرده بود

خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی اخیرا آزاد شده از زندانی در باکو می‌گوید که پلیس جمهوری آذربایجان علیه وی توطئه کرده بوده است.

انار بایراملی پس از آزادی اتهامات علیه وی درباره مواد مخدر توسط مقامات آذری را رد کرد و گفت که وی در واقع به خاطر فعالیت‌های روزنامه‌نگاری‌اش بازداشت شده بود.

این خبرنگار محلی صدا و سیما که ۱۰ ماه را در زندان گذرانده است از سازمان‌ها و فعالان حقوق بشری که باکو را برای آزادی وی تحت فشار قرار دادند قدردانی کرد و قول داد که فعالیت‌های خود را به عنوان یک روزنامه‌نگار از سر گیرد.

بایراملی به همراه ۸۶ زندانی دیگر در پی آن آزاد شد که الهام علی‌اف، رییس جمهور آذربایجان در پی درخواست سازمان‌ها و فعالان حقوق بشری فرمان عفو زندانیان از جمله چند زندانی سیاسی را امضا کرد.

بایراملی در ۱۷ فوریه پس از آنکه پلیس جمهوری آذربایجان وی را به اشتباه متهم به حمل مواد مخدر کرد بازداشت شد. دادگاهی در باکو ۱۱ ژوئن در حالی که جرم وی ثابت نشد او را به دو سال زندان محکوم کرد.

یک دادگاه استیناف در ۲ آگوست در پی تظاهرات موسسات آذری، ایرانی و ترکی و جوامع حقوق بشر بین المللی محکومیت وی را از دو سال به ۱۲ ماه کاهش داد.

بیش از ۳۰ حزب و موسسه سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای در جمهوری آذربایجان و ده‌ها نهاد بین المللی از جمله عفو بین الملل و گزارشگران بدون مرز و همچنین گزارشگر شورای اروپا بازداشت بایراملی را محکوم کردند و وی را زندانی سیاسی خواندند که به خاطر کار حرفه‌ای و آگاهی وی از تحولات مذهبی بازداشت شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=54475

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر