1

برگزاری آزمون پذیرش دانشجو در دوره کاردانی (فوق دیپلم) به دوره کارشناسی ناپیوسته

  • کد خبر : 5955
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵

سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای به داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون پذیرش دانشجو از دوره کاردانی (فوق دیپلم) به دوره کارشناسی ناپیوسته و همچنین آزمون کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۳۹۰ اعلام کرد که آزمون پذیرش دانشجو در دوره کاردانی (فوق دیپلم) به دوره […]

سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای به داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون پذیرش دانشجو از دوره کاردانی (فوق دیپلم) به دوره کارشناسی ناپیوسته و همچنین آزمون کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۳۹۰ اعلام کرد که آزمون پذیرش دانشجو در دوره کاردانی (فوق دیپلم) به دوره کارشناسی ناپیوسته در روز پنجشنبه ۶ مردادماه در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود و همچنین آزمون کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در روز جمعه ۷ مردادماه در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.

آزمون داوطلبان گروه‌های آموزشی فنی و مهندسی و علوم پایه در صبح روز پنجشنبه ۶ مردادماه و آزمون داوطلبان گروه‌های آموزشی پزشکی، کشاورزی، علوم انسانی، هنر و دامپزشکی در بعد از ظهر روز پنجشنبه ۶ مرداد ماه برگزار می‌شود.

* نحوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

کارت‌های شرکت در آزمون تمام داوطلبان از روز یکشنبه ۲ مردادماه برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا تمام داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به سایت اینترنتی سازمان مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات مندرج بر روی کارت اعتباری ثبت‌نام خود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده، کدرهگیری و شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. بنابراین داوطلبان این آزمون برای پرینت کارت شرکت درآزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. لذا تمام داوطلبان باید شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

تذکر مهم: چنانچه هر یک از داوطلبان موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون نمی‌شوند یا اطلاعات کارت اعتباری خود را در اختیار ندارند لازم است با همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاً به باجه رفع نقص حوزه ذیربط مراجعه کنند.

درباره مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام کنند:

۱ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای۱۶،۱۵،۱۲،۱۱،۱۰،۷،۵،۴،۲،۱(به ترتیب شامل نام خانوادگی و نام، شماره شناسنامه، سال تولد، شماره ملی، کد و عنوان رشته تحصیلی ، مؤسسه محل اخذ مدرک تحصیلی، سال و ماه اخذ مدرک تحصیلی، وضعیت اشتغال (کارمندی) و استان بومی کارت شرکت در آزمون) مشاهده کردند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا ۷ مردادماه منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند و در صورتی که نسبت به بندهای ۱۴،۹،۶،۳ (جنس، دین، معلولیت و زبان امتحانی) تفاوتی مشاهده کردند ضروری است از روز سه شنبه ۴ مردادماه تا روز چهارشنبه ۵ مردادماه از ساعت ۸ الی ۱۲ و ۱۴ الی ۱۸ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه (براساس جدول شماره ۲) مراجعه کنند.

ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام خود داوطلب در نظر گرفته شده است.

چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در (سهمیه ثبت‌نامی) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند، لازم است به ترتیب ذیل عمل کنند.

ـ تمام داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت اعلام مغایرت حداکثر تا ۱۳ مردادماه به سایت اینترنتی ایثار به نشانی WWW.isaar.ir مراجعه کنند در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

ـ سایر داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه (به جز داوطلبان مندرج در بند ۱-۲ فوق) برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود به ارگان مربوطه مراجعه کنند تا در صورت دارا بودن سهمیه، مشخصات این دسته از داوطلبان از طریق ارگان مربوطه حداکثر تا ۱۳ مردادماه در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار گیرد در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل پذیرش نیست.

ـ چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس ‌باشد یا چنانچه عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر بودن عکس، واضح نبودن عکس و … داشته باشد ضروری است از روز سه‌شنبه ۴ مردادماه تا روز چهارشنبه ۵ مردادماه از ساعت ۸ الی ۱۲ و ۱۴ الی ۱۸ با به همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه (جدول شماره ۲)مراجعه کنند و موضوع را دنبال کرده تا مشکل برطرف شود.

ـ چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون چه به صورت عددی یا به صورت حروف ناخوانا ‌باشد ضروری است از روز سه‌شنبه ۴ مردادماه تا روز چهارشنبه ۵ مردادماه از ساعت ۸ الی ۱۲ و ۱۴ الی ۱۸ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه (جدول شماره ۲) مراجعه کنند و موضوع را پیگیری نکرده تا مشکل برطرف شود.

– داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی سایت قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام کنند.

تذکرات مهم:
۱- در زمان حضور درجلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

۲- درهای ورودی حوزه‌های امتحانی صبح راس ساعت ۰۰/۷ (هفت) صبح و بعداز ظهر راس ساعت ۳۰/۱۴ (۲ و سی دقیقه بعد از ظهر) بسته خواهد شد و شروع فرآیند آزمون صبح راس ساعت ۳۰/۷ (هفت و سی دقیقه) و بعد ازظهر راس ساعت ۰۰/۱۵ (سه بعد از ظهر) آغاز می‌گردد. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در سالن‌های امتحانی به حوزه امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

۳- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پر رنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۴- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند. بدیهی است که به هرحال داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلفی تلقی و با داوطلبان ذیربط بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری، رفتار خواهد شد.

* آزمون دوره کاردانی نظام جدید آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی

۱- آزمون برای ۲۱ کد رشته امتحانی شامل کد رشته های امتحانی : ۱۱ (الکترونیک)،۱۲ (الکتروتکنیک)،۱۳ (ماشین الکتریکی)،۱۵ (ساخت وتولید)،۱۶ (نقشه کشی عمومی)،۱۷ (مکانیک خودرو)،۱۸ (صنایع فلزی)،۱۹ (تاسیسات)،۲۰ (صنایع چوب و کاغذ)،۲۱ (چاپ )،۲۲ (ساختمان)،۲۳ (نقشه کشی معماری)،۲۴ (نقشه برداری)،۲۵ (صنایع شیمیایی)،۲۶ (صنایع نساجی)،۲۷ (متالورژی)،۲۸ (سرامیک)،۲۹ (معدن)،۳۰ (ناوبری)،۳۱ (الکترونیک ومخابرات دریایی) و ۳۲ (مکانیک موتورهای دریایی) در صبح روز جمعه مورخ ۷/۵/۹۰ برگزار می شود.
۲- آزمون برای ۲۰ کد رشته امتحانی دیگر شامل کد رشته های امتحانی : ۱۴ (کامپیوتر)،۳۳ (حسابداری بازرگانی)،۳۴ (اموردامی)،۳۵ (کودکیاری)،۳۶ (مدیریت خانواده)،۳۷ (طراحی دوخت)،۳۸ (تربیت بدنی)،۳۹ (گرافیک)،۴۰ (هنرهای تجسمی)،۴۱ (فرش دستباف)،۴۲ (قملزنی)،۴۳ (اموردامی)،۴۴ (گاوداری صنعتی)،۴۵ (مرغداری صنعتی)،۴۶ (آبزیان)،۴۷ (پرورش زنبور عسل)،۴۸ (امور زراعی و باغی)،۴۹ (گل و گیاهان زینتی)،۵۰ (ماشینهای کشاورزی) و ۵۱ (صنایع غذایی) در بعدازظهر جمعه مورخ ۷/۵/۹۰ برگزار می‌شود.

۱- نحوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون

کارت‌های شرکت در آزمون تمام داوطلبان از روز دو شنبه ۳ مردادماه برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهدگرفت. لذا تمام داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به سایت اینترنتی سازمان مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات مندرج بر روی کارت اعتباری ثبت‌نام خود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده، کدرهگیری و شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. بنابراین داوطلبان این آزمون برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. لذا تمام داوطلبان باید شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

تذکر مهم: چنانچه هر یک از داوطلبان موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون نمی‌شوند یا اطلاعات کارت اعتباری خود را در اختیار ندارند لازم است با همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاً به باجه رفع نقص حوزه ذیربط مراجعه کنند.

۳- در خصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام کنند:

۱ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱۳،۱۲،۷،۵،۴،۲،۱به ترتیب شامل( نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، شماره ملی، استان محل اخذ دیپلم ، کد و عنوان محل های انتخابی کارت شرکت در آزمون) مشاهده کردند، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا ۷ مردادماه منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند و در صورتی که نسبت به بندهای۱۱،۹،۶،۳ (جنس، دین، معلولیت و زبان امتحانی) تفاوتی مشاهده کردند ضروری است از روز چهارشنبه ۵ مردادماه الی روز پنجشنبه ۶ مردادماه از ساعت ۸ الی ۱۲ و ۱۴ الی ۱۸ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه (براساس جدول شماره ۲) مراجعه کنند.

ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام خود داوطلب در نظر گرفته شده است.

۲ـ چنانچه داوطلبان مغایرتی در اطلاعات مندرج در (سهمیه ثبت‌نامی) کارت شرکت در آزمون مشاهده کردند، لازم است به ترتیب ذیل عمل کنند.

۱ـ۲ـ تمام داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت اعلام مغایرت حداکثر تا ۱۳ مردادماه به سایت اینترنتی ایثار به نشانی WWW.isaar.ir مراجعه کنند در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نیست.

۲ـ۲ـ سایر داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه (به جز داوطلبان مندرج در بند ۱-۲ فوق) برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود به ارگان مربوطه مراجعه کنند تا در صورت دارا بودن سهمیه، مشخصات این دسته از داوطلبان از طریق ارگان مربوطه حداکثر تا ۱۳ مردادماه در اختیار سازمان سنجش آموزش کشور قرار گیرد در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل پذیرش نیست.

۳ـ چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس بود و یا چنانچه عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر بودن عکس، واضح نبودن عکس و … باشد ضروری است از روز چهار‌شنبه ۵ مردادماه الی روز پنجشنبه ۶ مردادماه از ساعت ۸ الی ۱۲ و ۱۴ الی ۱۸ با به همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴×۳ و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه (جدول شماره ۲)مراجعه کنند و موضوع را دنبال کرده تا مشکل برطرف گشود.

۴ـ چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا باشد ضروری است از روز چهار‌شنبه ۵ مردادماه الی روز پنجشنبه ۶ مردادماه از ساعت ۸ الی ۱۲ و ۱۴ الی ۱۸ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه (جدول شماره ۲) مراجعه کنند و موضوع را پیگیری کرده تا مشکل برطرف شود.

۵- داوطلبان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی سایت قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام کنند.

* قابل توجه داوطلبان آزمون‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سال ۱۳۹۰

۱- در زمان حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار الزامی است.

۲- درهای ورودی حوزه‌های امتحانی صبح راس ساعت ۰۰/۷ (هفت) صبح و بعداز ظهر راس ساعت ۳۰/۱۴ (دو و سی دقیقه بعد از ظهر) بسته خواهد شد و شروع فرآیند آزمون صبح راس ساعت ۳۰/۷ (هفت و سی دقیقه) و بعد ازظهر راس ساعت ۰۰/۱۵ (سه بعد از ظهر) آغاز می گردد. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در سالن‌های امتحانی به حوزه امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.

۳- هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پر رنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد.

۴- داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله کیف دستی، ساک دستی، پیجر، تلفن همراه، جزوه، کتاب، ماشین حساب (بجز ماشین حسابهای مندرج در بند ۵ ذیل)، هرگونه نت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است که به هرحال داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلفی تلقی و با داوطلبان ذیربط بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند «ه‍« آمده است، رفتار خواهد شد.

۵- به همراه داشتن ماشین حساب‌های مجاز منحصراً با یکی از مارک‌های ذیل برای حضور در جلسه آزمون بلامانع است.
BK-W509SHARP -7 3600 CASIO -1
سیتی زن مدل II270 SR -8 82-CASIO FX -2
سیتی زن II T 135 SR -9 618-F CATIGA -3
سیتی زن ۲۷۵ SR -10 531-BL SHARP-4
سیتی زن X 270 SR -11 4600 PARS -5
Bk-W506SHARP -6

تذکر مهم: چنانچه داوطلبی غیر از ماشین حساب‌های فوق‌الذکر، ماشین حساب نوع دیگر به همراه داشته باشد به عنوان متخلف تلقی و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای ورودی با وی رفتار خواهد شد.

* قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری

ماده ۵- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه دار.

ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:

۱- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.

۲- تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.

۳- ثبت نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.

ج ـ استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی دستگاههای حافظه‌دار.
د ـ کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.

هـ دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیر مجاز از آنها.

و ـ هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.

ز ـ افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.

ح ـ خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.

ماده ۶ ـ هیئت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازاتهای زیر را درباره متخلفان دارند:

الف ـ در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۵): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.

ب ـ در مورد مشمولات بند (ب) یا بند (ج) ماده (۵) : محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال.

تبصره ـ آراء هیئت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (۶) این قانون قابل تجدید نظرخواهی در هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون ها می‌باشد.

ماده ۷ ـ در مورد مشمولان بندهای (د)، (هـ)، (و)، (ز) و (ح) ماده (۵) هیات‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (۰۰۰/۰۰۰/۱۰) ریال تا یک میلیارد (۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۱) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات بهمحاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.

ماده ۸ ـ ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (۵) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل‌دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.

ماده ۹ ـ رسیدگی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات در آزمونها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیات‌های انتظامی اعضای هیات علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (۶) و (۷) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.

ماده ۱۰ ـ در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (۶)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها ، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هر گونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغ التحصیلی به وی اعطاء‌شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند.

ماده ۱۱ ـ چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرتهای غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته، با تایید هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند در س عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، براساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیات بدوی می‌باشد.

درخاتمه اضافه می‌شود که واحد پاسخگویی غیر حضوری سازمان سنجش همه روزه بجز روزهای تعطیل و در وقت اداری آماده پاسخگویی به سوالات می باشد. لذا داوطلبان می توانند در صورت نیاز فقط با شماره تلفنهای ۹۹-۸۸۹۲۳۵۹۵ بطور مستقیم ( واحد پاسخگویی غیر حضوری آزمون دوره‌های کاردانی پیوسته نظام جدید آموزشکده های فنی وحرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی وغیردولتی سال ۱۳۹۰و همچنین آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۱۳۹۰) با روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تماس حاصل و یا با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org درمیان بگذارند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر