2

ایجاد فرقه های انحرافی راهبرد جدید دشمن برای از بین بردن وحدت مسلمانان

  • کد خبر : 60094
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۹:۵۸

تفرقه بین مسلمانان امری جدید و مربوط به دوره معاصر یا پس از انقلاب اسلامی نیست بلکه از صدر اسلام دشمنان به هر طریق ممکن سعی در نفاق بین مسلمانان داشته اند و اگر امروز این توطئه ها نقش بر آب شده، نتیجه تقویت پایه های وحدت است.

در سالهای اخیر انقلاب اسلامی در طول ۳۴ سال در مسیر منحنی حرکت خود بارها و بارها با تفرقه ها و دسیسه های زیادی دست و پنجه نرم کرده، دسیسه هایی که تنها هدف آنها ایجاد تفرقه و اختلاف بین اقوام و ادیان مختلف کشور بود.

نامگذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت که نشان از هوشیاری و تیزبینی سیاسی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دارد توانست خط بطلانی بر این دسیسه های دشمنان کشیده و تا به امروز به عنوان سلاحی قوی در برابر تمامی فتنه های دشمنان داخلی و خارجی به شمار آید.

بیداری اسلامی در بین کشورهای منطقه که روز به روز بر پیشروی آنها در بین تمامی ملت های آزادیخواه جهان در حال گسترش است نیز نمادی از این اتحاد و هوشیاری مسلمانان به شمار می رود.

در این راستا هفته وحدت فرصت مناسبی برای بازخوانی و بازشناسی مشترکات گروه های مختلف بوده تا از این طریق ضمن محور قرار دادن قرآن و پیامبر(ص) پایه های ایمان، اعتقاد و وحدت را تقویت کنند مواردی که در سخنان روحانیون شیعه و سنی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار مهر نیز موردتاکید قرار گرفته شده است.

ایجاد فرقه های انحرافی راهبرد جدید دشمن برای از بین بردن وحدت مسلمانان

امام جمعه اهل سنت ارومیه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با نامگذار ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت، مسلمانان را به وحدت زیر لقای پرچم واحد اسلام بعنوان یک قدرت و نیروی واحد فرا خواند، افزود: هفته وحدت فرصتی برای همبستگی مسلمانان و تقویت مجد و عظمت دین مبین اسلام است.

ملا عبدالقادر بیضاوی تقویت و تحکیم مشترکات مسلمانان را دیگر مزیت هفته وحدت دانست و اظهار داشت: تعدد قومیتی و زندگی مسالمت آمیز در آذربایجان غربی نیز ظرفیتی است که در صورت غفلت از آن، تبدیل به ابزاری برای ضربه زدن به نظام و مخدوش کردن آرمانهای امت اسلامی می شود.

وی هفته وحدت را هفته میثاق دوباره شیعه و سنی و تمام قومیتها با رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست و گفت: استکبار جهانی با مطالعه دقیق تاریخ در می یابد که ملت ایران اعم از ترک، کرد و فارس در همه شرایط و موقعیتها دست در دست هم، چون سد محکمی در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی ایجاد و تقویت فرقه های انحرافی را راهبرد جدید دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان اعلام و عنوان کرد: متاسفانه با ادامه وضعیت فعلی در صورت عدم توجه مسئولان و خانواده ها نسبت به تبیین فلسفه آموزه های دینی و قرآنی، فرقه های انحرافی موجب گمراهی جوانان و از بین رفتن وحدت و همدلی و ازفایش دشمنی می شود.

برقراری عدالت زمینه ساز وحدت اقشار مختلف جامعه اسلامی می شود

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، بر لزوم برقراری عدالت در بخشها و مناطق مختلف جوامع اسلامی به عنوان یکی از پایه های اصلی وحدت تاکید کرد و گفت: بدون ایجاد عدالت، وحدت در جامعه اسلامی برقرار نشده و دشمنان با صرف هزینه های زیادی موفق به ایجاد فتنه و تفرقه اندازی بین مسلمانان و نابود کردن دینداری در جهان می شوند.

قسیم عثمانی اختلاف و نبود وحدت در جامعه اسلامی را مانع توسعه و پیشرفت در همه بخشها دانست و اظهار داشت: در این راستا اتحاد علمای شیعه و سنی برای متحد کردن جامعه ضروری بوده و نقاط مشترک مذاهب باید توسط روحانیون بازگو و تفاوتها نیز در حاشیه قرار گیرد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش رهبری در ایجاد وحدت در جامعه اسلامی، افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با رهنمود های خود نقش بسزایی در ایجاد وحدت در جامعه داشته و در مواقع حساس، با آگاهی و بصیرت و ارائه رهنمودهای لازم مردم را از همراهی با اهداف دشمن باز داشته اند.

جامعه فرهنگی کشور نسبت به تقویت ارکان وحدت در جامعه مسئول است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وظایف دستگاه ها و نهادهای فرهنگی برای تقویت پایه های و ارکان وحدت در جامعه اسلامی، اظهار داشت: در این راستای رسانه ها، جامعه دانشگاهی، آموزش و پرورش، دستگاه های فرهنگی و حوزه های علمیه مسئولیت سنگین تری دارند.

حجت الاسلام محمد فخری با اشاره به اینکه مسئولان فرهنگی نظامی جمهوری اسلامی همیشه مردم را به وحدت دعوت می کنند، اظهار داشت: در بحث کلی ایجاد وحدت در جامعه عملکرد قابل قبولی داشته ولی با توجه به هجمه های دشمن علیه نظام بویژه در حوزه فرهنگی مسئولان و مردم باید هوشیارتر باشند.

وی با اشاره به بیداری اسلامی ملتهای کشورهای مسلمان در سایه وحدت و همدلی، ادامه داد: با توجه به حضور اقوام و ادیان مختلف مذهبی در آذربایجان غربی این استان یکی از نمونه های بارز و بی بدیل وحدت در جهان بوده و ملتهای باید از زندگی مسالمت آمیز آنها در کنار یکدیگر طی سالها الگو برداری کنند.

امام جمعه موقت ارومیه با بیان اینکه کتاب مبین قرآن نیز از ملل اسلامی برای حفظ وحدت در جامعه اسلامی دعوت کرده، اعلام کرد: اتحاد و همبستگی بویژه در این برهه از زمان که استکبار جهانی با طرح مسائل قومیتی در جهت دامن زدن به برخی اختلافات جزئی در اصول اسلامی تلاش می کنند.

حجت الاسلام فخری با اشاره به آموزه های دینی و قرآنی مبنی بر اینکه اختلاف زبان و قومیت نمی تواند مابین ملتهای اسلامی عامل اختلاف باشد، ادامه داد: تفاوتهای زبان و قومیتی به عنوان نشانه های خداوندی بوده و ملاک فضیلت و برتری در اسلام علم و ایمان و تقوا بیان شده است.

تندروی و بزرگنمایی اختلافات عقیده ای در جوامع اسلامی غیر قابل قبول است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، نامگذاری هفته وحدت از سوی رهبر کبیر انقلاب اسلامی را مناسب و یکی از نیازهای اساسی جامعه اسلامی دانست و گفت: برادران اهل تسنن و تشیع باید با به حاشیه کشاندن اختلافات جزئی در اصول، با وحدت و همدلی در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان ایستادگی کنند.

حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه علمای اهل سنت و شیعه باید با بهره برداری از پتانسیلها و استفاده از منابع در دسترس از تندروی و بزرگنمایی اختلافات عقیده ای جلوگیری کنند، ادامه داد: باید دید منطقی نسبت به مسائل و اصول مختلف داشت که وحدت در اصول اساسی نیز موید همین موضوع است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در صدد از بین بردن و ایجاد خدشه در اصول اساسی و مورد توافق اهل سنت و شیعه در جوامع اسلامی است، عنوان کرد: اهل قلم و علما باید یکدست در مقابل هجمه های مخرب دشمنان ایستادگی کرده و حداقل در طول این هفته نشست های آسیب شناسی و هماهنگی باید یکدیگر داشته باشند.

وی با اشاره به الگو برداری مردم از علما و روحانیون در جوامع اسلامی، ادامه داد: اگر وحدت و همدلی نبود نیم قرن تلاش برای مقابله با دشمن اسلام و قرآن در ایران به ثمر نمی نشست که در این راستا سفرهای مقام معظم رهبری به استانهای اهل سنت در ارتقای سطح وحدت بی تاثیر نبود.

حجت الاسلام مصائبی ضمن تاکید بر لزوم آسیب شناسی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت جامعه اسلامی در مقابله با دشمنان، یادآور شد: امام و رهبری بعد از انقلاب اسلامی ایران بزرگترین عامل وحدت بود که علما و روحانیون باید نسبت به توطئه و شیطنت دشمنان در جامعه اسلامی هوشیار باشند.

مهر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60094

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر