2

رئیس بزرگ در برابر خدا و شیطان + تصاویر

  • کد خبر : 60286
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۸:۲۷

از نکات جالب بازی می‌توان به کتابی با نام “هیلو و فلسفه”اشاره کرد که توسط چند استاد فلسفه در آمریکا نوشته شده است. این بازی از محدود بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود که تا این حد پر تأثیر ظاهر شده که کتاب فلسفه‌اش هم به نگارش در آمده است.

تا به حال هزینه ساخت بازی هایی نظیر استارکرافت ۲، رستگاری سرخ پوست مرده و جنگ ستارگان؛ جمهوری‌های پیشین بیش از صد میلیون دلار هم بوده است، ولی ساخت بازی ای نظیر سری هیلو توسط مایکروسافت که عنوانی انحصاری محسوب می‌شود و عرضه آن در بازار و اعلام هزینه شصت میلیون دلار تنها برای بازاریابی نسخه سوم بازی، نشان دهنده اهمیت بسیار زیاد این سری است.

قسمت کوتاهی از داستان این سری ، توسط نویسندگان سریال اسپارتاکوس در قالب سریالی ۵ قسمتی به نام “به سوی سپیده دم” با بودجه ده میلیون دلاری تولید و پخش شده است.

رییس بخش استودیوهای مایکروسافت، فیل اسپنسر اعلام کرد فرنچایز هیلو فروش چهار میلیارد دلار داشته است. او توضیح داد که در صنعت سرگرمی در کمپانی مایکروسافت ،این بازی مهم‌ترین و پرخرج‌ترین بازی ساخته شده است و هیچ بازی در صنعت گیم این قدر پرخرج نبوده است. او اذعان داشت: “این بیشترین میزان پول خرج شده از جانب مایکروسافت در قبال ساخت یک بازی بوده است.”

 تریلر آغاز و پایان هیلو ۴

آقای اسپنسر(Spencer) چیزی در مورد هزینه ساخت هیلو ۴(Halo 4) نگفت اما جوی استیک(Joystiq) در مورد نسخه قبل هیلو گزارش داده است که در بخش بازاریابی هیلو ۳ چیزی نزدیک ۶۰ میلیون دلار خرج شده است.

هیلو ۳ سریع‌ترین فروش را تا به حال داشته است و تنها ۳۰۰ میلیون دلار هیلو ۳ در هفته اول فروش رفته است. این عنوان تنها در ۲۴ ساعت ابتدایی فروش خود چیزی در حدود ۱۷۰ میلیون دلار فروش داشته است.

اسپنسر همچنین افزود که این سری تا کنون ۳ میلیارد دلار فروش داشته است. همین موضوع به طور کامل ساخت نسخه‌ چهارم این سری را توجیه می‌کند.

از نکات جالب فروش این سری می‌توان به عنوان فوق‌العاده‌ی هیلو: صعود(Halo: Reach) توانست در ۲۴ ساعت عرضه‌ی اولیه‌ی خود در دنیا چیزی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد که این آمار به طرز قابل توجهی بر روی فروش عنوان‌هایِ سینمایی همچون آلیس در سرزمین عجایب(Alice in Wonderlan)، مرد آهنین ۲(Iron Man 2) و همچنین داستان اسباب بازی ۳(Toy Story 3) اثر گذاشت و توانست فروش آن‌ها را با مشکل مواجه کند.

همچنین مایکروسافت اعلام کرده است که امیدوار است با عرضه‌ی هیلو ۴ که یکی از پر هزینه‌ترین عنوان‌های مایکروسافت تا به حال می‌باشد، بتواند بر روی فروش آخرین نسخه از سری فیلم‌های جیمز باند “Skyfall” اثر بگذارد و همچنین بتواند تمامی رکوردهای گذشته‌ی خود را بشکند.

تریلر آغازین هیلو ۴ تهیه کننده دیوید فینچر

همچنین مایکروسافت طی بیانیه ای اعلام کرد که سری عنوان‌های هیلو از ابتدای عرضه‌ اولین نسخه‌ خود تا به حال به مرز ۴۶ میلیون نسخه فروش رسیده است. این آمار خیره کننده و بی نظیر برای این بازی در مجموع فروش کل عنوان‌های هیلو که از سال ۲۰۰۱ با نام  هیلو: تحول مبارزه(Halo: Combat Evolved) روانه‌ی بازار شد و همچنین تا عنوان بازسازی شده‌ی هیلو: تحول(Halo:Reach) مبارزه بدست آمده است. آمار فروش هیلو ۴ جزو این آمار نیست زیرا این عنوان هنوز عرضه‌ی جهانی نشده است.

سری هیلو داستان، قهرمانی به نام جان مستر چیف(Master Chief به معنی رئیس بزرگ) را روایت می‌کند، که با نژاد کاوننت‌ها(Covenant) که در حال نابودیِ انسان‌ها هستند، می‌جنگد. در قسمت چهارم این بازی مَستر چیف پس از خوابی چهار ساله که پس از پایان قسمت سوم در آن به سر می‌برده، توسط کورتانا ،پشتیبان الکترونیکی خود بیدار می‌شود. کورتانا از او کمک می‌خواهد چرا که سفینه با حرکت به سمت دریچه‌ای که همه چیز را مانند جاذبه به سمت خود می‌کشد در حال نابودی و منحرف کردن مسیر سفینه است.

کورتانا به او هشدار می‌دهد نیروهای کاوننت در حال تلاش برای سوار شدن به سفینه هستند. آنها خود را در نزدیکی سیاره‌‌‌‌ای مرموز فوررانرها که بیشتر بازی در این سیاره اتفاق می‌افتد می‌بینند. این سفینه جاذبه را تشدید می‌کند، به همین دلیل باعث افتادن و کشیده شدن سفینه‌ای که مستر چیف در آن بوده می‌شود.

کورتانا تأکید می‌کند که کاوننت‌ها به عنوان نیروهای دشمن با نام “طوفان کاوننت” در این سیاره‌ی ناشناخته حضور دارند. آنها همچنین با نیروهای غیر ارگانیکی تحت عنوان “پرومتین” شناخته ‌می‌شوند، می‌جنگند.

او همچنین مشخص می‌کند که هوش مصنوعی‌های معمولی معمولاً هفت‌ ساله هستند امّا خودش به عنوان هوش مصنوعی و پشتیبان الکتریکی هم اکنون در سال هشتم خود به سر می‌برد.

او به چیف اطلاع می‌دهد از یک سفینه‌ انسانی امواج رادیویی را دریافت می‌کند. امّا این در واقع تله‌ای از سوی دیدَکت رهبر فوررانرهاست که برای اولین بار در سری انیمشنی افسانه‌ی هیلو نمایش داده شد. او در تلاش است تا با احضار نیروهای طوفان کاوننت و جان ۱۱۷ آنها را کام مرگ ببرد. جان سهواً با آزاد کردن دیدکت از منطقه‌ای که در آن زندانی شده است باعث می‌شود تا او با دستیابی به مجموعه‌ی تحت فرمانش، به اهداف خود در منظومه دست رسی پیدا کند.

مَستر چیف یک اسپارتان است. پروژه اسپارتان، نام پروژهای است که طی آن سربازان خارق العادهای به عنوان هسته‌ اصلی کلنی‌های سازمان امنیت کشورهای متحّد “UNSC” تربیت و پرورش می‌یابند. این سربازان سلاح‌هایی در زمان به هم ریختن و از هم گسیختگی جنگ هستند، که در مقابل کاوننت‌ها می‌ایستند.

در واقع این پروژه از پروژه‌هایی است، که ایالات متحده همواره در حال کار و تحقیق و رویاپردازی روی آن است تا از این سربازان در جنگ استفاده کند؛ که در این بازی نشان داده شده که در آینده به این سیستم دست پیدا خواهد کرد.

کاوننت در معنای لغوی به معنی میثاق است، امّا در دین‌های ابراهیمی و کتاب‌های آسمانی نظیر انجیل و دیگر کتب مسیحیت و حتی در میان یهودیان در عهد عتیق به پیمانی میان خدا و انسان‌ها، گفته می‌شود. پیمانی که طی آن خدا به مردم یهود قول نعمت و آمرزش دهد.

در سری بازی‌های هیلو، نام نژادی که مستر چیف با آن‌ها می‌جنگد، کاوننت است. در قسمت‌های نخست این سری شاهد آن هستیم، که جان پس از گشت و گذارِ فراوان برای اطلاع از دلیل این حملات، متوجه می‌شود، کاوننت‌ها از سوی خدا برای از بین بردن انسان‌ها آمده‌اند و خداوند پیمان شکنی کرده است. و این پیمان شکنی دلیل حمله‌ی کاوننت‌ها به انسان‌ها به قصد نابودی است. این کلیت داستانیِ سری هیلو است.

امّا در شماره‌ آخر بازی نژاد غیر ارگانیکی به نام فوررانر(Forerunner) به بازی اضافه شده‌اند. این نژاد که از جنس آتش هستند به دست شیطان و از جهنم به زمین فرستاده شده‌اند. فوررانرها هم بر علیه انسان‌ها و هم بر علیه کاوننت‌ها می‌جنگند و رئیسشان(شیطان) با نام دیدکت(Didact) چهره‌ای بسیار کریه و شبیه به بافومت در یک سفینه‌ی گوی مانند به سرعت در تمامیِ سیارات سیر و سفر می‌کند.

پرومته به معنی آتش دزد، شخصیتی است که اوّلین بار در کتاب ایلیاد و ادیسه‌ی هومر، به شیطان اطلاق شده که آتش را نخستین بار به زمین آورده و در مراسم هر ساله‌ی المپیک هم شاهد آن هستیم که این انتقال مشعل المپیک از شهری به شهر دیگر توسط ورزشکاران به عنوان پرومته صورت می‌گیرد.

با موضوع پرومته فیلم و رمان‌های زیادی نوشته شده است، که در سینما می‌توان به فیلم آخر ریدلی اسکات “پرومتئوس” و رمان سه جلدی تِری دیِری “آتش دزد” اشاره کرد. هم زمانی و همراهی این آثار در سالهای اخیر نشان از برنامه‌ریزی دراز مدّت برنامه‌ریزان پشت پرده‌ی آثارِ هنری، در غرب دارد که بر خلاف تصور عمومی از هنر برای بیان باورهای غلطِ خود استفاده می‌کنند.

گیم پلی بازی

از نکات جالب دیگر در مورد بازی می‌توان به کتابی اشاره کرد که توسط چندین استاد دانشگاهِ فلسفه در آمریکا نوشته شد با نام “هیلو و فلسفه” که حاکی از اهمیّت بسیار بالای این بازی به است. این بازی از محدود بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شود که تا این حد پر تأثیر ظاهر شده که کتاب فلسفه‌اش هم به نگارش در آمده است.

در پایان هیلو ۴، شیطان(دیدکت) خطاب به مستر چیف جملاتی را بیان می‌کند، که آوردن بعضی از این جملات جالب توجه است:

-شیطان خود و یارانش را نگهبان معرفی می‌کند.

-خطاب به مستر چیف ابراز می‌کند: من در مقابل تو ایستاده‌ام!

-انسان‌ها بزرگ‌ترین تهدید در کهکشان هستند!

-مانند همیشه به نقش‌های من فکر کنید، امّا در واقعیت تردیدی نیست!

-احیا و اصلاح در حال حاضر آغاز شده است و متوفق کردن آن ناامید کننده است.

-من رویای طولانی داشتم تا روزی اصلاح‌کننده باشم.

با نگاهی به گذشته متوجه می‌شویم که مایکروسافت با عرضه‌ی هیلو ۳ در سال ۲۰۰۷ توانست رکورد فروشی بالغ بر ۱۷۰ میلیون دلار را بر جای بگذارد و رکوردهای قبلی در این زمینه که تا آن سال با ۱۲۵ میلیون دلار فروش در اختیار عنوان قبلی خود یعنی  هیلو ۲ بود را بشکند. البته رکورد اصلی فروش در اختیار سری عنوان‌های ندای وظیفه(Call Of Duty) می‌باشد اما رکورد فروش عنوان‌های انحصاری از سال ۲۰۰۷ تا به حال در اختیار سری هیلو می‌باشد.

هیلو ۴ در شش نوامبر همزمان با روز انتخابات آمریکا به صورت اختصاصی برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شد.

مشرق
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60286

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر