5

افشاگری‌های «جولین آسانژ» این‌بار دامن‌گیر هالیوود شد+تصاویر

  • کد خبر : 60318
  • ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱

کمپانی صهیونیستی دریم ورکز در حال ساخت فیلم جدیدی با نام «رکن پنجم» است که به گفته مؤسس سایت «ویکی‌لیکس»، دروغ پردازی جدید هالیوود علیه ایران و برنامه‌های هسته‌ای این کشور است.

در حالی‌که هنوز از داغی خبر اکران فیلم ضد ایرانی «آرگو» در آمریکا و موفقیت پیاپی این فیلم در محافل سینمایی غرب از جمله اسکار و گلدن گلوب کاسته نشده، خبر جدیدی درباره ساخت فیلم ضد ایرانی دیگری تحت عنوان «رکن پنجم» در هالیوود، منتشر شده است.

خبر ضد ایرانی بودن این فیلم این‌بار نه در سایت‌های داخلی که همزمان با شروع فیلمبرداری آن در برلین، از زبان «جولین آسانژ»، مؤسس سایت ویکی‌لیکس، منتشر شده که افشاگری‌هایش جان سیاستمداران  آمریکایی را به لب رسانده است.

فیلمبرداری فیلم «ستون پنجم» از اوایل هفته گذشته در برلین آغاز شد

کمپانی سازنده این فیلم، اولین عکس مربوط به این پروژه را صبح چهارشنبه منتشر کرد و شب چهارشنبه نیز «جولین آسانژ»، مؤسس سایت ویکی‌لیکس، از طریق یک سخنرانی ویدیوئی  خطاب به دانشجویان دانشگاه آکسفورد که به مناسبت اعطاء جایزه «سام آدامز» اتحادیه آکسفورد انجام شده بود، ادعا کرد که یک نسخه از فیلمنامه فیلم هالیوودی «رکن پنجم» را در دست دارد.

 

اولین عکس منتشر شده از فیلم «رکن پنجم»

 

«رکن پنجم» ترکیبی است از دو عبارت «رکن پنجم» و «رکن چهارم» است که دومین عبارت در تعابیر سیاسی رایج در غرب اصطلاحا به رسانه‌های خبری و نقش مهم آنها در حفاظت و تثبیت دموکراسی اطلاق می‌شود.

«جولین آسانژ» در این سخنرانی اذعان داشت: «ستون پنجم» یک فیلم تبلیغاتی یک‌جانبه و شدید علیه وب‌سایت ویکی‌لیکس است. ولی فقط حمله علیه ما نیست، بلکه حمله‌ای آگاهانه علیه ایران نیز هست و به تبلیغات جنگ‌افروزانه علیه ایران دامن می‌زند.

 

«جولیان آسانژ»، مؤسس سایت افشاگرانه ویکی‌لیکس

وی افزود: صحنه اول این فیلم مرکزی نظامی در ایران را در حالی نشان می‌دهد که ایرانی‌ها در حال کار برای ساختن بمب هسته‌ای هستند.

می‌خواهم بدانم آخر چنین ماجرایی با ساختن فیلم درباره ویکی‌لیکس چه ارتباطی دارد؟

به گفته «آسانژ» در صحنه‌ دیگری از این فیلم یک دانشمند علوم هسته‌ای ایران در شهر قاهره با یک مامور سازمان سیا در حال مذاکره درباره این موضوع است که ایران طی شش ماه آینده نمونه بمب هسته‌ای خود را آزمایش خواهد کرد.

جولین آسانژ در ادامه سخنانش متذکر می‌شود که خود دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا به خوبی می‌دانند که ایران در حال حاضر برنامه‌های هسته‌ای تسلیحاتی ندارد.

مؤسس سایت افشاگرانه ویکی‌لیکس، می‌افزاید:  فیلمنامه این فیلم دروغ اندر دروغ است، فیلمی پرهزینه و هالیوودی که قرار است ۱۵ نوامبر در آمریکا اکران شود. رسانه‌های فاسد و فرهنگ فاسد به این شکل در جنگ دستگاه‌های امنیتی شریک می‌شوند، رسانه‌های بزرگ بیش از حد به مراکز قدرت و نهادهای قدرتمندی که قاعدتا باید در مورد آنها گزارش تهیه کنند نزدیک هستند.

*از ساخت «۳۰۰» و «آرگو» در کمپانی صهیونیستی «برادران وارنر» تا ساخت «رکن پنجم» در کمپانی «دریم ورکز»

چند سال پیش شاهد ساخت فیلم ضد ایرانی «۳۰۰» در کمپانی صهیونیستی «برادران وارنر» بودیم، چندی بعد علی‌رغم ادعای سازندگان «۳۰۰» مبنی بر اینکه قصد آزار ایرانیان را نداشته‌اند خبر آمد که این کمپانی و رؤسای آن به قدری از ساخت این فیلم خوشحالند که به زودی ساخت قسمت دوم آن را نیز شروع خواهند کرد، در میان این جنجال‌ها فیلم «آرگو» نیز پرونده درخشان این کمپانی را هر چه درخشان‌تر کرد، روایتی هالیوودی از واقعه ۱۳ آبان که شاید منطق حکم می‌کرد که پیش‌داوری نکنیم و منتظر نتیجه بمانیم.

ولی آرگو فیلمی می‌شود که «راجر ایبرت»، منتقد سینمای آمریکا، به خاطر آن برای هالیوود هورا می‌کشد ولی همکارش «کوین بی.لی»، آن را یک کلاهبرداری تمام عیار می‌داند و اعتراف می‌کند که هالیوود برای کمرنگ کردن شکست آمریکا در عملیات طبس، آن را ساخته است.

خلاصه آنکه محافل سینمایی از اسکار و گلدن گلوب نیز تا توانستند برای آن کف و سوت کشیدند و آن را در خور بهترین جایزه‌ها دانستند.

 

و اکنون «رکن پنجم»…

 

_کارگردان فیلم:

 

«رکن پنجم» به کارگردانی مشترک «بیل کوندون» و «آر.جی.کاتلر» ساخته می‌شود.

«کوندون» که عمده فعالیتش در حوزه تلویزیون است، بیشتر برای دو قسمت از سری فیلم‌های «گرگ و میش» شهرت دارد.

«بیل کوندون»

 

«کوندون» در یکی از مصاحبه‌هایش ادعا کرده است: هدف ما از ساخت این فیلم، بررسی پیچیدگی و چالش‌هایی است که در ارتباط با شفاف‌سازی در عصر اطلاعات وجود دارد.

«آر.جی.کاتلر» نیز بیشتر در عرصه تهیه‌کنندگی آثار مستند و کارگردانی فیلم‌های تلویزیونی فعالیت می‌کند که تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی چون «اتاق جنگ»، «پی‌آمد سپتامبر» و «یک کاندیدای عالی» را در کارنامه کاری خود دارد.

 

«آر.جی.کاتلر»

 

کمپانی سازنده فیلم:

«دریم ورکز»، کمپانی نه چندان کهنه‌کار ولی مشهور هالیوود وظیفه ساخت آن را به عهده دارد.

این کمپانی توسط «استیون اسپیلبرگ»، «جفری کاتزنبرگ» و «دیوید گفن»، سه تن از یهودیان پولدار هالیوود تأسیس شده است.

 

سه مؤسس یهودی کمپانی «دریم ورکس»

 

این سه از سیاسی‌ترین سینماگران هالیوود نیز محسوب می‌شوند.

*«استیون اسپیلبرگ»، کارگردان و تهیه‌کننده هالیوود که در یک خانواده یهودی در اوهایو متولد شده، یکی از کسانی است همواره به طور آشکار به رژیم صهیونیستی کمک مالی می‌کند و هیچگاه منکر این قضیه نبوده، آنچنان‌که اتحادیه عرب سال ۲۰۰۷، آثار او را به خاطر اهداء یک میلیون دلار به رژیم صهیونیستی در جنگ با لبنان، تحریم کرد.

«اسپیلبرگ» و «کاتزنبرگ» در کنار «شیمون پرز»، رئیس جمهور آمریکا

 

*«جفری کاتزنبرگ»، یکی از کسانی است که همواره با مقامات سیاسی اسرائیل ملاقات‌های دوستانه دارد همچنین چند ماه پیش «کاتزنبرگ» در دیدار و مذاکراتی که با «شیمون پرز»، رییس جمهور رژیم صهیونیستی داشت، متعهد شد که نصایح او در ارتباط با نقش هالیوود در انتشار پیام این رژیم را در برنامه کاری خود قرار دهد.

دیدار جنجالی «شیمون پرز» از کمپانی «دریم ورکز»

 

*«دیوید گفن»، دیگر مؤسس «دریم ورکز» نیز تا زمان بازنشستگی مدیرعامل کمپانی «برادران وارنر» بوده است.

«دیوید گفن»

 

_نویسندگان فیلم:

فیلمنامه «رکن پنجم» را «آر.جی.کاتلر»، یکی از کارگردانان این فیلم، با همکاری «جاش سینگر»، نویسنده آثار مستند و تلویزیونی آمریکا، براساس دو کتاب «پشت پرده ویکی‌لیکس: اوقات من با جولیان آسانژ در خطرناک‌ترین وب‌سایت، اثر «دنیل دومشیت برگ» و «ویکی‌لیکس: ماهیت درونی جنگ جولین آسانژ با اسرار» نوشته مشترک «دیوید لی» و «لوک هاردینگ» نوشته‌اند.

البته در بیانیه‌ای که اخیرا توسط کمپانی دریم ورکز منتشر شده، ضمن تایید اطلاعات بالا، مدعی شده که در نگارش این فیلمنامه از منابع دیگری نیز استفاده شده است.

 

_بازیگر فیلم:

«بندیکت کامبریج»

«بندیکت کامبریج»، بازیگر ۳۷ ساله هالیوود در فیلم «رکن پنجم» نقش «جولین آسانژ» را به عهده دارد.

او که پیش از این در فیلم‌های «شرلوک هلمز» و «تعمیرکار خیاط سرباز جاسوس» نقش آفرینی کرده، بازی در این نقش را یکی از حساس‌ترین نقش‌هایی که تاکنون بازی کرده، دانسته و چندی پیش نیز در مصاحبه با هالیوود ریپوتر گفت: در تلاشم تا ملاقاتی با «آسانژ» داشته باشم، کنجکاوم ببینم او درباره بازیگری که قرار نقش او را بازی کند، چه احساسی دارد؟

 

*مصاحبه «جولیان آسانژ» با شبکه «سی‌بی‌سی»/«رکن پنجم» نمونه‌ای دیگر از اقدامات جنگ‌طلبانه اخیر علیه ایران است

«جولیان آسانژ»، در مصاحبه تلفنی با شبکه خبری «سی‌بی‌سی» گفت: بخش‌هایی از فیلم «رکن پنجم» به ایران و اهداف هسته‌‌ای آن برای تولید بمب اتم می‌پردازد که این موضوع به قضیه ویکی‌لیکس کاملا بی‌ربط، عجیب و غیر قابل توجیه است.

«آسانژ» گفت: این فیلم نمونه دیگری از اقدامات جنگ‌طلبانه‌ای است که اخیرا علیه ایران صورت می‌گیرد، در واقع این فیلم با هدف تشویق جنگ علیه ایران ساخته می‌شود.

وی افزود: موضوع این فیلم حول محور یک توهم در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران می‌چرخد که براساس آن ادعا می‌شود که ایران در حال اتمام بمب اتم خود است و در آینده‌ای نزدیک نیز از آن در قالب موشک‌های بالستیک استفاده خواهد کرد، کل داستان این فیلم دروغ اندر دروغ است، این در حالی است که آمریکا از طریق اطلاعاتی که به دست آورده به خوبی می‌داند که ایران ساخت تسلیحات هسته‌ای را متوقف ساخته است.

مؤسس سایت ویکی‌لیکس در ادامه ضمن مقایسه «رکن پنجم» با «سی دقیقه پس از نیمه شب» گفت: این فیلم همچون فیلم «کاترین بیگلو» تنها روایتگر تاریخ اخیر دنیا براساس تعصبات سیاسی است. آنها در «رکن پنجم» در تلاشند که به مردم القاء کنند که ایران یک سازنده فعال تسلیحات هسته‌ای است و «ویکی‌لیکس» نیز دلیل بی‌اطلاعی مردم از این موضوع است.

«جولیان آسانژ»، تاکنون از افشاء اینکه یک نسخه از فیلمنامه را از کجا آورده، خودداری کرده همچنین این سوال که آیا امکان انتشار این فیلمنامه بر سایت ویکی‌لیکس امکان‌پذیر است یا خیر را بی‌جواب گذاشته است.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر