4

نمایندگان تهران احساس بطالت و بیکاری می کنند

  • کد خبر : 60805
  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸

نمایندگان تهران مراجعات مردمی ندارند و ترجیح می دهند که مردم به آنان مراجعه نکنند، تعامل بسیار خوب ومناسب مسئولان و کارگزاران دولتی از جمله وزارتخانه ها و زیر مجموعه های آنان با نمایندگان عامل اصلی حل و فصل مشکلات مردم است.

مجلس شورای اسلامی پس از سه هفته کاری، یک هفته برای حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه تعطیل است. بارها برخی از نمایندگان نسبت به این تعطیلات اعتراض کرده اند و این در حالی است که نمایندگان شهرستان معتقدند حتی همین زمان یک هفته ای نیز برای رسیدگی به امورات مردم کم است و باید تدابیری اندیشیده شود که از حجم کار نمایندگان شهرستان به مانند نمایندگان تهران کاسته شود.

 

خبرنگار ما با تعدادی از این نمایندگان گفت وگویی انجام داده که مشروح آن در ذیل آمده است:

قبل از آنکه از مجلس به سمت حوزه های انتخابیه بیایم، مسئولان دفتر نمایندگی در شهرستان تمامی برنامه ها و ملاقات های مردم و مسئولان را هماهنگ می کنند. تنها در روز پنج شنبه سه جلسه کاری با مسئولان قزوین برگزار کردیم و همچنین نشستی با نیروها و همکاران دفتری خود داشته و مسایل و اتفاقات رخ داده درمنطقه و نامه های رسیده را مورد بررسی قرار می دهیم.
سید مرتضی حسینی،‌نماینده حوزه انتخابیه قزوین و آبیک از استان قزوین در ادامه این اظهارات خود به خبر نگارسیاسی شبکه ایران گفت: بخشی از کار ما نیز بررسی پاسخ های داده شده به نامه ها ازسوی مسئولان دولتی است.
وی برگزاری جلسه با مسئولان صنایع استان را از دیگر برنامه های انجام شده طی دو سه رو زگذشته عنوان کرد و گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ کارخانه در استان مشکلات عمده ای از جمله نقدینگی،‌ عدم برخورداری از مواد اولیه و …مواجه هستند،‌که قرار است دوشنبه هفته آینده جلسه ای با وزیر صنعت داشته باشیم.

 

عضو مجمع نمایندگان روحانیت مجلس بیشترین مراجعات مردمی را اشتغال به کار عنوان کرد و افزود: پس از مشکل بیکاری،‌تهیه جهیزیه،‌شهریه دانشگاه و اجاره بهای منزل بیشترین دلیل مراجعات مردمی به شمار می آید.
وی ارجاع مردم به کمیته امداد و بهزیستی را از جمله اقدامات صورت گرفته از جانب خود عنوان کرد و افزود: از طریق سفارشات ویژه ای که به این نهاد ها می شود و همچنین درخواست از خیرین استان بخشی از ‌مشکلات مردم حل و فصل می شود.

 

حسینی ارتباط مسئولان دولتی با نمایندگان مجلس را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: ارتباط رفقاتی و صمیمانه ای با مدیران،‌استاندار و معاو نان وی داریم و تلاش هر دو طرف به حل مشکلات مردم است نه مچ گیری.
وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از نامه های نوشته شده به مسئولان نسبت به مطالبات مردمی با پاسخ مثبت همراه بوده است، افزود: ما در قزوین ۳ هزار واحد صنعتی داریم که اگر مشکلات آن حل و فصل شود،‌معضل بیکاری هم از بین خواهد رفت.

 

نماینده اصولگرای مجلس با بیان این مطلب که در دیدار با احمدی نژاد نیز مشکلات آب ۴۲۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی نیز مورد بررسی قرار گرفت،‌بیان کرد: ظرف چند روز آینده نیز جلسه ای با وزیر نیرو برپا کرده و مشکلات آب تارم و الموت و بخش کشاورزی را جهت حل معضا بیکاری مورد بررسی قرار می دهیم.

 

پاسخ به سوالات دانش آموزان مقطع دبیرستان و راهنمایی از دیگر برنامه نماینده قزوین در حوزه انتخابیه اش است، وی عمده سوالات و پرسش های مردم را مربوط به هدفمندی یارانه ها و مباحث اقتصادی دانست.
وی با اشاره به اینکه مردم به فکر مسایل سیاسی و انتخاباتی نیستند، افزود: به جای ایجاد فضا سازی های رسانه ای و سیاسی باید تمام همت خود را صرف حل مشکلات مردم قرار دهیم.

 

عضو مجمع روحانیت مجلس در خصوص اظهارات بخشی از نمایندگان تهران مبنی بر کاهش زمان سرکشی به حوزه های انتخابیه و یاد کردن از تعطیلات نمایندگان در این مدت،‌گفت: این اظهارات نشان می دهد که نمایندگان تهران مراجعات مردمی ندارند و یا اینکه اصلاً مردم ترجیح می دهند که به آنان مراجعه نکنند.

 

وی ادامه داد: البته نمایندگان تهران ترجیح می دهند بیشتر به مباحث سیاسی بپردازند تا اقدامات عملی حل معضلات و مشکلات مردم.

 

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس: دلم می خواست یه گوشه گریه کنم

عبدالر ضا مصری،‌سخنگوی هیأت رئیسه مجلس دیگر نماینده ای است که د رادامه این گفت وگو به خبرنگار سیاسی شبکه ایران بیان کرد: از ساعت ۷:۳۰صبح روز پنج شنبه تا وقت اذان مغرب و اعشاء بدون وقفه و حتی خوردن یک لیوان آب ملاقات های مردمی داشتیم.

 

این روز، روزی بود که دلم میخواست یه گوشه پیدا می کردم و زار زار گریه می کردم و هنوز هم از شدت فشار کار از اون روز تا به حال،‌حالم سر جایش نیومده.

 

این بخشی از درد دل سخنگوی هیأت رئیسه مجلس است که در ادامه خاطر نشان کرد: تلاش کردیم بخشی از مشکلات مردم در زمینه پرداخت هزینه درمان، مسکن مهر و اجاره منزل را حل کنیم.

 

وی متقاضیان بیشمار مردمی برای دریافت وام را عمده مراجعات مردمی عنوان کرد و افزود: در خواست انتقالی تحصیلی از دیگر موارد و در خواست های مردمی است.

 

نماینده کرمانشاه اضافه کرد: دو ماه و نیم طرحی به هیأت رئیسه مجلس ارائه شد که فوریت آن نیز به تصویب رسید،‌لذا امیدواریم با اجرای این طرح بخشی از کالاهای اساسی در اختیار مردم قرار گیرد تا مشکلات مردم حل شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع یکی از موارد مطرح شده در جلسات مشترک دولت و مجلس است، بیان کرد: بنده تنها در یک روز ملاقات مردمی به ۱۷۰ نفر به طور حضوری پاسخ دادم و علاوه بر این به ۱۵۰ نامه نیز به صورنت مکتوب رسیدگی شد.

 

سخنگوی هیأت رئیسه بر خلاف تهران که مردم برای پیگیر مراجعات خود به دستگاه ها مراجعه می کنند در شهرستان ها تنها امید مردم نماینده است،‌بیان کرد:

به همین دلیل در تهران میزان مراجعات مردمی به نمایندگان بسیار پایین است.

 

وی به برگزاری جلسات با مسئولان و مدیران استان برای تکیل و نهایی شدن پروژه ها اشاره و با بیان این مطلب که ارتباط تنگاتنگی با مسئولان دولتی در راستای حل مشکلات حوزه انتخابیه خود دارم، افزود: نمایندگان شهرستان به دلیل ارتباط نزدیک با مردم نسبت به نمایندگان تهران پخته تر و آشنا تر به مسایل و معضلات جامعه هستند.

 

مصری با اشاره به اینکه مردم تهران از نمایندگان خود انتظاری ندارند، ادامه داد: مردم تهران نسبت به شهرستانی ها با مشکلات کمتری مواجه هستند،‌به همین دلیل مراجعات آنان به نمایندگان کم است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل است که عمده مطالبات نمایندگان تهران پیگیری مسایل سیاسی است ویا به عبارت صحیح تر تلاش برای تحقق خواست های سیاسی نسبت به مباحث اجتماعی و اقتصادی اولویت اول نمایندگان تهران است.

 

مصری گفت: مطالعات میدانی نمایندگان تهران نسبت به نمایندگان شهرستان بیشتر است و همین امر در تصویب طرح ها و لوایح در صحن علنی مجلس تأثیر گذار است.

 

نماینده آذربایجان غربی: ارتباط خوب مسئولان دولتی با نمایندگان جای تقدیر و تشکر دارد

موید حسینی صدر، نماینده خوی و چایپاره دیگر نماینده ای است که در ادامه این گفت و گو به خبرنگار شبکه ایران مراجعات ما به حوزه های انتخابیه از نظم و زمان مشخصی برخوردار نیست،‌افزود: معمولاً هر دو هفته یکبار به حوزه انتخابیه خود مراجعه کرده و ۵ روز از یک هفته تعطیلات مجلس را نیز در شهرستان به سر می برم.

 

وی با افتخار از کسب رأی ۵۰ درصد از آرای مردم حوزه انتخابیه اش، گفت: به اذعان بسیاری از مردم، عده ای از آنان در زمان رأی گیری فریب و گول عده ای از رقبای بنده خوردند، لذا در زمان انتخابات از دادن رأی صرف نظر کردند، اما مطمئنم اگر همین الان رأی گیر یشود بیش از ۷۵ درصد رأی خواهم داشت.

 

حسینی صدر خاطر نشان کرد: من از مردم راضی هستم، تلاش کردم مردم هم از من راضی باشند.

 

وی با بیان این مطلب که هر هفته یک روز در تهران ملاقات مردمی دارم، افزود: درماه حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ ملاقات مردمی دارم و این به جز مواردی است که از طریق ملاقات در منزل،‌جلسات و نشست ها و به صورت تلفنی به مشکلات مردم رسیدگی می شود و همچنین در طول یک ماه به ۵۰۰ نامه نیز پاسخ داده ام.

 

نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به اینکه کار نمایندگان شهرستان در حوزه های انتخابیه بیش از زمان یاست که آنان در مجلس حضور دارند،‌گفت: تعطیلات یک هفته برای رسیدگی به مشکلات مردم بسیار ضروری است.

وی در عین حال گفت: طرحی را آماده کرده ایم مبنی بر اینکه به جای تعطیلات یک هفته ای،‌مجلس روزهای یکشنبه، دوشنبه وسه شنبه جلسه علنی برگزار کند تا نمایندگان روزهای چهار شنبه، پنج شنبه و جمعه و شنبه را برای دیدارها و رسیدگی به مشکلات حوزه ها ی انتخابیه خود اختصاص دهند.

 

حسینی صدر گفت: این طرح را هفته آینده به کمیسیون ایین نامه ارائه خواهیم داد.

 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مطالبات مردم در حوزه انتخابیه ای بخشی از مراجعات نیز مربوط به سایر حوزه های انتخابیه است، بیان کرد: بسیاری از مراجعات در بخش انرژی،‌پتروشیمی و رایزنی های فنی از جمله این موارد است.

نماینده خوی و چایپاره با بیان این مطلب که به جز موارد مربوط به اشتغال مابقی نامه های نوشته شده از سوی بنده با پاسخ مثبت مواجه شده و به ثمر نشسته است، افزود: البته این مسئله به تعامل بسیار خوب ومناسب مسئولان و کارگزاران دولتی از جمله وزارتخانه ها و زیر مجموعه های آنان مربوط می شود.

وی با تأکید بر ارتباط منطقی بین نمایندگانو مسئولان اجرایی، تصریح کرد: بنده مورد خاصی را سراغ ندارم که از ناحیه مسئولان نسبت به نامه های ارجاعی به آنان با پاسخ سر بالا و غیر مسئولانه مواجه شوم و از این بابت جای تقدیر و تشکر از مسئولان دولتی وجود دارد.

 

رضایی: نمایندگان تهران احساس بطالت و بیکاری می کنند

محمد ابراهیم رضایی ، نماینده خمین با اشاره به اینکه به محض تعطیل شدن مجلس به حوزه انتخابیه آمدم،‌گفت: صبح روز پنج شنبه جلسه ای با مسئولان صنعت برای راه اندازی کارخانه رینگ آلومنیوم برگزار کردم.
وی به جلسات خود با استاندار خمین برای بررسی وضعیت شهر اشاره و با بیان این مطلب که با ارتباط خوبی که با مسئولان وزارتخانه ها بر قرارکردیم بخشی از مشکلات اساسی مردم در بخش آب آشامیدنی درحال مرتفع شدن است.

 

نماینده اصولگرای مجلس افزود: به همت و یاری مسئولان اجرای ظرف دو هفته آینده مشکلات این حوزبرطرف خواهد شد و این از اقدامات مهم و ضروری انجام شده طی ۷ ماه اخیر است.

 

وی ادامه داد: با تدابیر اتخاذ شده طی دو سال آینده ۳ هزار شغل در خمین ایجاد خواهد شد که این امر از بین رفتن معضل بیکاری را در منطقه به دنبال خواهد داشت.

 

رضایی اعتماد و اطمینان دو طرفه با مسئولان و مدیران اجرایی را عامل اصلی رفع مشکلات خمین برشمرد و افزود: خمین به جهت تعامل فوق العاده بین نمایندگان و مدیران اجرایی جزو بهترین استان های الگو در کشور است.

 

وی با اظهار رضایت از عملکرد مسئولان دولتی خمین،‌بیان کرد: بر عکس نمایندگان تهران که معمولاً اوقات فراغت زیادی دارد نمایندگان شهرستان شب و روز در پی حل مشکلات مردم و رسیدگی به نامه ها و مراجعات آنان هستند.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: نمایندگان تهران کاری جز حضور درصحن علنی مجلس ندارند، چرا که مراجعات مردمی به آنان د رحدئاقل ممکن است.

 

وی تصریح کرد: احساس بطالت و بیکاری نمایندگان تهران باعث شده که آنان نسبت به تعطیلات یک هفته ای که معمولاً‌برای سرکشی به حوزه های انتخابیه است،‌اعتراض کنند.

 

رضایی گفت: اگر نمایندگان تهران ۱۰ درصد فشارها و مراجعات مردمی به نمایندگان شهرستان ها داشتند،‌ چنین حرف هایی نمی زدند.

 

وی با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی ما تهران جزو کم مراجعه ترین دفاتر است، افزود: به امورات مردم در شهرستان ها به دقت رسیدگی می شود تا آنان زحمت حضور در تهران را نداشته باشند.

 

رضایی بیان کرد: علاوه بر مراجعاتی که به صورت شخصی با مردم انجام می شود، هر دو هفته یکبار نیز در دو یا سه روستا دیدار عمومی با مردم را جزو برنامه های کاری خود قرار داده ام.
هرچند معضلات و مشکلات مردم شهرستان بسیار و رسیدگی به آن ضرورت دارد، اما نباید فراموش کرد که این امورات نباید مانع از انجام وظایف نمایندگی که حضور در صحن علنی و بررسی دقیق طرح ها و لوایح است،‌ اما متأسفانه همواره شاهدیم که جلسات صحن علنی بدون حضور ۷۰ تا ۸۰ نفر از نمایندگان تشکیل می شود و این جای تأسف دارد.

جام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=60805

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر