2

کشف جسد خبرنگار سابق نشریه نیوز آو د ورلد در منزلش واقع در انگلیس + تصویر

  • کد خبر : 6095
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۹

مرگ خبرنگار افشاگر شنودتلفنی درانگلیس شان هور خبرنگار افشاگر مجله نیوز آو د ورلد جسد خبرنگار سابق نشریه نیوز آو د ورلد که درباره وقوع شنود تلفنی غیرقانونی این نشریه افشاگری کرده بود، در منزلش واقع در انگلیس پیدا شده است. بر اساس این گزارش، جسد شان هور دوشنبه (۱۸ جولای، ۲۷ تیر) در منزلش […]

مرگ خبرنگار افشاگر شنودتلفنی درانگلیس

شان هور خبرنگار افشاگر مجله نیوز آو د ورلد
جسد خبرنگار سابق نشریه نیوز آو د ورلد که درباره وقوع شنود تلفنی غیرقانونی این نشریه افشاگری کرده بود، در منزلش واقع در انگلیس پیدا شده است.

بر اساس این گزارش، جسد شان هور دوشنبه (۱۸ جولای، ۲۷ تیر) در منزلش واقع در منطقه واتفورد در شمال لندن کشف شد.

به گزارش پلیس منطقه هرتفوردشایر” : پلیس به وقت محلی در ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه صبح روز دوشنبه تماس تلفنی از آدرس لنگلی رود در منطقه واتفورد دریافت کرد که از نگرانی درباره صحت وسلامت مردی که در این آدرس زندگی می‌کند، حکایت داشته است.”

پلیس ضمن غیر مشکوک خواندن مرگ هور مدعی شده است: ” اگرچه علت مرگ تاکنون مشخص نشده است، اما این مرگ، حادثه‌ای مشکوک به نظر نمی‌رسد.”

هور سال گذشته میلادی (۲۰۱۰) در گفت‌وگو با نشریه نیویورک تایمز و تلویزیون دولتی بی‌بی سی انگلیس گفته بود که شنود مکالمات تلفنی در سطح بسیار وسیعی صورت گرفته است و اندی کلسون سردبیر سابق نشریه نیوز آو د ورلد با آگاهی از انجام شنود مکالمات تلفنی از هور خواسته بود تا پیام‌های تلفنی را مورد استراق سمع قرار دهد.

دیوید کامرون در سال ۲۰۰۷ پیش از انتصابش به عنوان نخست وزیر انگلیس، کلسون را به مقام مسئول امور ارتباطات و رسانه‌ای خود انتخاب کرده بود.

کلسون در همان سال (۲۰۰۷)، در پی زندانی شدن یکی از گزارش‎گران نشریه نیوز آو د ورلد به اتهام شنود مکالمات تلفنی کارکنان خانواده سلطنتی به بهانه کسب اخبار دسته اول، از سمت خود استعفا کرد.

خبر مرگ خبرنگار سابق نشریه نیوز آو د ورلد در حالی منتشر شده است که شایعات و رسوایی‌های اخیر درباره عملکرد این نشریه، کامرون را وادار ساخته است با کوتاه کردن دوران سفرش به آفریقا، به منظور تشکیل جلسه فوری در پارلمان به کشور بازگردد.

در همین حال، سر پل استفنسون افسر عالی‌رتبه پلیس انگلیس و جان یتس کمیسر پلیس و معاون استفنسون در ارتباط با رسوایی‌های مربوط به شنود مکالمات تلفنی مجبور به استعفا شدند.

بر اساس این گزارش، سر پل استفنسن رئیس پلیس لندن به خاطر آنکه نیل والیس معاون سابق سردبیر نشریه نیوز آو د ورلد را به عنوان مشاور خود استخدام کرده بود، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6095

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر