2

بزرگ‌ترین ضربه‌های پهلوی‌ها به مردم ایران

  • کد خبر : 61270
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱:۰۱

مقام معظم رهبری درباره یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌های رژیم ملحد پهلوی به مردم مسلمان ایران می فرمایند: در این دوران در مدارس ما درس موسیقى مى‌دادند اما از آموزش قرآن خبرى نبود.

مقام معظم رهبری در سخنان خود در تاریخ ۴ اسفند‌ماه ۱۳۶۸ در جمع قاریان قرآن کریم، مکتب‌های قرآن را که در گذشته فعال بودند نعمتی بزرگ برای جامعه دانست و گفت: در گذشته افراد با وجود بیسوادی توانایی روخوانی قرآن را داشتند که این از برکت مکتب‌های قرآن بود.

متن بیانات معظم‌له در این خصوص به شرح ذیل است.

ریشه مهجوریت قرآن در دوران قبل از انقلاب

ما باید قبول کنیم که ملت ما در نیم قرن پیش از پیروزى انقلاب، که واقعاً مدت کمى نیست، روزبه‌روز از قرآن فاصله گرفته و دور شدند، تا قبل از این نیم قرن، مردم ما حتّى آنهایى که سواد خواندن و نوشتن نداشتند غالباً مى‌توانستند قرآن را از رو بخوانند، به همین جهت، این مکتبخانه‌ها نعمت بزرگى بود، چه قدر کسانى از افراد مسنِ نسل قبل را ما مى‌شناختیم که سواد خواندن و نوشتن نداشتند، نمى‌توانستند فارسى بخوانند و با آن که زبانشان فارسى بود، نمى‌توانستند زبان خودشان را به صورت مکتوب بنویسند و بخوانند؛ اما مى‌توانستند کتاب خدا را بخوانند و قرآن را بفهمند.

آن سیاستى که رژیم وابسته‌ فاسد خبیث دشمن را در این کشور بر سر کار آورد و بیش از ۵۰ سال مسلط نگهداشت، یکى از بزرگ ترین ضربه‌هایى که زد و ضررهایى که وارد کرد، همین بود که قرآن را به تدریج کنار گذاشت؛ تا آنجا که از میان جامعه‌ ما، قرآن بیرون رفت.

لذا در مدارس ما، درس موسیقى مى‌دادند؛ اما از آموزش قرآن خبرى نبود! هر بچه‌‌‌ای که به دبستان و دبیرستان مى‌رفت، نت موسیقى را یاد مى‌گرفت؛ اما متن قرآن کریم را نمى‌آموخت! بنابراین، ما را جدا کردند و از قرآن دور نگهداشتند.

دیدار قاریان قرآن در سالروز بعثت رسول‌اکرم(ص) در تاریخ ۴ اسفند‌ماه ۱۳۶۸

این دورى ما از قرآن را رژیم کافر ملحد معاند پهلوى به وجود آورد، لذا وقتى‌ که من مى‌گویم اگر ما ۵۰ میلیون نفر هستیم، غیر از چند میلیون بچه‌هاى کوچکِ زیر پنج سال، بقیه باید بتوانند قرآن را از رو تلاوت کنند، شما تعجب مى‌کنید؛ در حالى که تعجب ندارد.

مگر این‌ طورى نبود؟ قبل از دوران رژیم گذشته، تقریباً اینگونه بود، بى‌سوادها اکثریت قاطع بودند؛ اما غالب آنها قرآن را بلد بودند، شما جوانان ندیده‌اید؛ ولى من و کسانى که در سنین من هستند، به تکرار و تکرار، کسانى را دیده‌ایم که سواد روخوانى نداشتند و حروف فارسى را نمى‌شناختند؛ لیکن مى‌توانستند قرآن را از رو بخوانند.

دیدار قاریان قرآن‌ در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۳۶۹

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=61270

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام : دانش آموزانی که موسیقی فرا گرفته بودند در دفاع از این خاک بدون ادعا فدا کارها کردند . اما در این دوران که بچه ها قرآن فرا می گیرند . کافی است یک روز خیابان به عنوان یک فرد بی طرف قدم بزنید وبه جوان ها نگاهی بیاندازید . ووضعیت اسفبارشان را ببینید که چگونه الاف وبی خاصیت ودچار انواع انحرافات اخلاقی واعتیاد و…. هستند .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر