2

رئیس جمهوری که همه با او مخالف بودند

  • کد خبر : 63657
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۹:۲۲

در انتخابات ریاست جمهوری همه با من مخالف بودند ، همه وسایل ارتباط جمعی ، حزبها ، دستگاه حکومتی ولی مردم به من رای دادند .

رخدادهای ۲۶ بهمن ۱۳۵۸

چکیده

آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران فرمودند : نوسازی جامعه را بعضی با جاده سازی و نهرسازی و مسکن سازی اشتباه میگیرند ،  اینها روبناها و ظواهر کارهستند تا وقتی سیستم جامعه و شیوه زندگی در جامعه عوض نشود و به شکل اسلامی درنیاید نه اینکارها به درستی انجام میگیرد و نه اگر انجام گرفت نتیجه مطلوب را خواهد داد .
کنگره سراسری شوراهای اسلامی کارخانه های ایران با حضور نمایندگان منتخب کارگران کارخانه ها طی دیروز و امروز برگزار شد .
کنگره انقلاب اسلامی امروز در تهران کارخود را آغاز کرد . آیت الله منتظری نیز در پیامی به این کنگره تاکید کرد : خطری که دائما نهادهای اصیل انقلاب را تهدید می کند بکارگرفتن روابط به جای ضوابط در سطح مسائل اجتماعی و سیاسی کشور است.
ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور با اشاره به خواسته های حزب دمکرات گفت : این خودمختاری اسمش خودمختاری نیست این همان تجزیه است و ما زیر بار این چنین تجزیه ای نمی رویم . شما حکومتی می خواهید که ارتش اسما با حکومت مرکزی باشد و رسما با شما! شما در همه موارد میخواهید مستقل باشید جز در بودجه ! اگر همه چیز قرار است در اختیار شما باشد چرا ما باید بودجه شما را تامین بکنیم ؟!

انقلاب یعنی تغییر همه  جوانب اجتماع

آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران فرمودند : یکی از مهمترین مراحل انقلاب مرحله سازندگی و طراحی یک بنیاد نوین اجتماع است ، اساسا انقلاب یعنی همین . جامعه جاهلی شیوه زندگی انسانها را از طریف درست الهی منحرف کرده است ، همه چیز جامعه را به شکل شرک آلود ، غیرالهی و غیرانسانی درآورده است . انقلاب یعنی همه جوانب یک اجتماع به شکل اسلامی و انسانی و قابل  قبول تغییر پیدا بکند .
آیت الله خامنه ای : آن کسانی که میخواهند عرصه را بر مسئولان و بر مردم و بر کسانی که موظف و مکلف به اداره این مملکتند تنگ بکنند یک جمله حق را با ده جمله باطل می آمیزند تا شعارشان را حق جلوه بدهند.

ثروت های ملی و عمومی باید بشکل یکسان تقسیم شود

آیت الله خامنه ای فرمودند : حکومت باید از شکل استبدادی و فردی بیرون بیاید ، مردم حرمت و حیثیت واقعی خودشان را پیدا کنند ، بتوانند نظر بدهند و تصمیم بگیرند و نمایندگان و امناء خود را در راس امور بگمارند و ثروتهای ملی و عمومی را بتوانند یکسان تقسیم کنند ، فرصتها و امکانات اجتماعی بطور برابر میان مردم تقسیم شود ، این معنای انقلاب است.

جامعه اسلامی نمی تواند تبعیض را تحمل کند /معنای نوسازی در جامعه

آیت الله خامنه ای ادامه دادند : اگر جامعه اسلامی است نمی تواند برادری نداشته باشد ، اگر قرار است جامعه اسلامی شود ، نمی تواند تبعیض را تحمل کند ، باید تقسیم ثروت و توزیع درآمدهای عمومی بر طبق روال عدل و قسط اسلامی انجام گیرد . باید معیارها معیارهای اسلامی شود ، این معنای نوسازی جامعه است . نوسازی جامعه را بعضی با جاده سازی و نهرسازی و مسکن سازی اشتباه میگیرند ،  اینها روبناها و ظواهر کارهستند تا وقتی سیستم جامعه و شیوه زندگی در جامعه عوض نشود و به شکل اسلامی درنیاید نه اینکارها به درستی انجام میگیرد و نه اگر انجام گرفت نتیجه مطلوب را خواهد داد ، این نوسازی جامعه است .

بزرگترین ضربه به جمهوری اسلامی

آیت الله خامنه ای اظهار داشتند : آن کسانی که میخواهند عرصه را بر مسئولان و بر مردم و بر کسانی که موظف و مکلف به اداره این مملکتند تنگ بکنند یک جمله حق را با ده جمله باطل می آمیزند تا شعارشان را حق جلوه بدهند ، تمام آنچه در گوشه و کنار ایران اتفاق می افتد ، تمام اعتصابها ، همه تحصن ها ، همه تظاهراتی که بر علیه دستگاههای حکومتی و اجرائی است یا بطور مستقیم و یا بطور غیرمستقیم لطمه به انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است …بزرگترین ضربه به جمهوری اسلامی همین است که در دستگاههای اجرایی این حکومت اختلال ایجاد کنند ، مردم را سرگرم مسائل کوچک و روزمره کنند . (۱)
بنی صدردر رابطه با حوادث گنبد:من به دفعات گفته ام که جامعه امروز ایران جامعه رژیم شاه سابق نیست ، در این جامعه با اسلحه نمی شود حرف خود را به کرسی نشاند . در جریان انتخابات گفته ام اگر شما اسلحه به دستتان بگیرید ، خانه بخانه را خواهیم کوبید و هیچ تعارفی با شما نخواهیم کرد .

پایان اولین کنگره شوراهای اسلامی کارخانجات

کنگره سراسری شوراهای اسلامی کارخانه های ایران با حضور نمایندگان منتخب کارگران کارخانه ها طی دیروز و امروز برگزار شد . در این کنگره که بمنظور بررسی رئوس اساسنامه شوراهای اسلامی کارخانجات تشکیل شده بود آیت الله خامنه ای درباره شورا در اسلام و نقش مشورتی شوراهای اسلامی کارخانه ها برای مدیریت کارخانجات سخنرانی کردند . (۲)

آیت الله منتظری : ضوابط باید مقدم بر روابط باشد

کنگره انقلاب اسلامی امروز در تهران کارخود را آغاز کرد .این کنگره که در استادیوم آزادی برگزار شد با پیام ستاد برگزار کننده مراسم به امام خمینی ادامه یافت .

آیت الله منتظری نیز در پیامی به این کنگره تاکید کرد : بعد مهم تجسم عینی و عملی انقلاب اسلامی برچیدن روابط ارتجاعی و ضد اسلامی حاکم و جایگزین نمودن معیارهای اصیل اسلامی است ، معیارهایی که بر پایه عدالت اجتماعی و لیاقت و ارزش های الهی که در انسانها نهفته است خواهد بود و خطری که دائما نهادهای اصیل انقلاب را تهدید می کند بکارگرفتن روابط بجای ضوابط در سطح مسائل اجتماعی و سیاسی کشور است .

وی همچنین تاکید کرد : خطوط اصلی و کلی از طرف مقام رهبری برای ما معین است و این ما هستیم که باید عملا مشکلات را یکی پس از دیگری از سر راه تکامل معنوی و مادی ملت مسلمان ایران برداریم .(۳)

اگر رئیس جمهور بخواهد فاسد نشود…/ باید از نهضت های انقلابی دفاع کنیم

ابوالحسن بنی صدر رئیس جمهور نیز در یک سخنرانی طولانی برنامه های آینده خود را تشریح کرد . اهم نکات مطرح در سخنان بنی صدر عبارت است از :

۱- ما بایستی سیاستی مستقل از ابرقدرتها داشته باشیم و کشور ما باید دور از نفوذ ایالات متحده آمریکا و  شوروی و دور از نفوذ دولت های اروپایی و غیر اروپایی باشد .

۲- اکر ما نخواهیم که فاسد بشویم و حکومت ما اگر نخواهد که فاسد شود رئیس جمهور شما اگر نخواهد که فاسد شود نبایستی سیاست باز شود ، باید با همان اخلاص و ایمان انقلابی به نهضت ها و حرکت های انقلابی جهان بنگرد و هر نهضت انقلابی را در جهان از خود بداند و ملت خود را در جهت کمک به نهضت های جهانی در حال بسیج دائمی نگه دارد .

خانه بخانه را خواهیم کوبید

۳- [در رابطه با حوادث گنبد] من به دفعات گفته ام که جامعه امروز ایران جامعه رژیم شاه سابق نیست ، در این جامعه با اسلحه نمی شود حرف خود را به کرسی نشاند . در جریان انتخابات گفته ام اگر شما اسلحه به دستتان بگیرید ، خانه بخانه را خواهیم کوبید و هیچ تعارفی با شما نخواهیم کرد .
آیت الله منتظری : خطوط اصلی و کلی از طرف مقام رهبری برای ما معین است و این ما هستیم که باید عملا مشکلات را یکی پس از دیگری از سر راه تکامل معنوی و مادی ملت مسلمان ایران برداریم.

اینها دنبال خودمختاری نیستند میخواهند ایران را تجزیه کنند

۴- حزب دمکرات میگوید ما مخالف تجزیه ایران هستیم ، ما میخواهیم در جمهوری اسلامی زندگی کنیم ولی یک برنامه ای داریم برای خودمختاری کردستان که بر اساس آن اختیار پلیس و ژاندارم محلی به عهده خود ما است ، ارتش در این منطقه هم باید از آن خود ما باشد ! سوال اینجا است اگر اینها بعد از اعطای این مدل خودمختاری بخواهند از حکومت ملی پیروی نکنند چه باید کرد باید با ارتش ، ژاندارمری و پلیس اینها جنگید ؟ کجای دنیا چنین خودمختاری به یک قوم میدهند که ما بدهیم ؟ اگر همه نیز پای خودمختاری به این شیوه را امضا کنند من حاضر نیستم .

۵- این خودمختاری اسمش خودمختاری نیست این همان تجزیه است و ما زیر بار این چنین تجزیه ای نمی رویم . شما حکومتی می خواهید که ارتش اسما با حکومت مرکزی باشد و رسما با شما! شما در همه موارد میخواهید مستقل باشید جز در بودجه ! اگر همه چیز قرار است در اختیار شما باشد چرا ما باید بودجه شما را تامین بکنیم ؟!

همه با من مخالف بودند ولی رئیس جمهور شدم

۶- در انتخابات ریاست جمهوری همه با من مخالف بودند ، همه وسایل ارتباط جمعی ، حزبها ، دستگاه حکومتی ولی مردم به من رای دادند . (۴)

پی نوشت :

۱- جمهوری اسلامی ، ۲۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱۱

۲-  اطلاعات ، ۲۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۹

۳-  اطلاعات ، ۲۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱

۴- اطلاعات ، ۲۷بهمن ۱۳۵۸، صفحه ۱۲

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

فارس

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=63657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر