2

موضع رسمی دولت عراق در زمینه خروج اشغالگران

  • کد خبر : 6383
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۰ - ۸:۳۵

روزنامه واشنگتن پست باراک اوباما را به خاطر تعلل در مقابل جمهوری اسلامی ایران و کاستن از نفوذ آمریکا در عراق مورد سرزنش قرار داد. سردبیر این روزنامه بی آنکه به نقش ویرانگر اقدامات بوش علیه نفوذ خاورمیانه ای آمریکا- از جمله در حمله به عراق به عنوان یک اشغالگر- بپردازد، نوشت: آیا عقب نشینی […]

روزنامه واشنگتن پست باراک اوباما را به خاطر تعلل در مقابل جمهوری اسلامی ایران و کاستن از نفوذ آمریکا در عراق مورد سرزنش قرار داد.
سردبیر این روزنامه بی آنکه به نقش ویرانگر اقدامات بوش علیه نفوذ خاورمیانه ای آمریکا- از جمله در حمله به عراق به عنوان یک اشغالگر- بپردازد، نوشت: آیا عقب نشینی نیروهای آمریکا از عراق به افزایش نفوذ ایران در خاورمیانه منجر خواهد شد؟ در کمال تعجب ویژگی سیاست خارجی اوباما، برخورد نرم و دیپلماتیک با رقبای آمریکا مثل ایران و چین و روسیه و ونزوئلا و در مقابل، برخوردهای شتابزده با دوستان و کشورهای وابسته به آمریکاست.
جکسون دیل به رغم موضع رسمی دولت عراق در زمینه خروج اشغالگران می افزاید: باید دید آیا دولت عراق از آمریکا خواهد خواست که ۱۰ هزارنیروی خود را در عراق نگاه دارد یا اینکه خواهان خروج تمامی ۴۷هزار نفر باقی مانده خواهد شد. دولت آمریکا به صراحت نشان داد که خواستار نگه داشتن بخشی از نیروهای خود در عراق است.
وی در ادامه در استدلالی کاملا جالب موافقت با ابقای اشغالگران را نشانه استقلال دولت عراق و تاکید بر خروج آنان را به معنای وابستگی دولت نوری مالکی به ایران ارزیابی می کند! و می نویسد: اگر نوری مالکی با خروج تمام سربازان آمریکایی موافقت کند عملا نشان خواهد داد که خواستار نزدیکی به ایران، تبعیت از سیاست های منطقه ای تهران و تبدیل شدن به کارگزار حکومت ایران در بغداد است[!] گزینه دیگر این است که عراق در مقابل ایران بایستد… از نگاه اکثر مقامات دولت اوباما، ادامه حضور دیپلماتیک و فروش تسلیحات آمریکایی به عراق، برای تضمین تداوم نفوذ آمریکا کافی خواهد بود.
برخلاف این ادعا ملت و دولت عراق خواستار پایان یافتن اشغالگری و سپردن امور به ملت و دولت این کشور هستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=6383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر