1

افزایش سرسام‌آور اجاره‌بهای مسکن در تهران+نمودار

  • کد خبر : 65419
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۱

مرکز آمار ایران در گزارش جدید خود از رشد ۳۰ درصدی قیمت زمین، افزایش ۵/۱۹ درصدی قیمت مسکن و رشد ۵/۳۲ درصد اجاره بهای مسکن در کشور در نیمه اول سال ۹۱ خبر داد.

در گزارش مرکز آمار ایران با عنوان «قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور، نیمه اول سال ۹۱» آمده است: گزارش قیمت‌ها با اطلاعات برگرفته از سامانه مدیریت املاک و مستغلات کشور در نیمه اول سال ۱۳۹۱ تنظیم شده است.

رشد ۳۰ درصدی قیمت زمین در نیمه اول سال

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع یا زمین ساختمانی مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ۴۵۴ هزار تومان بوده که نسبت به دوره قبل ۴/۱۵ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.در میان استان‌های کشور، بیشترین متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های مسکونی کلنگی معامله شده یک میلیون و ۳۰۹ هزار تومان در استان تهران و کمترین آن ۶۴ هزار و ۸۰۰ تومان در استان بوشهر بوده است.همچنین کمترین میزان قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان‌های کلنگی، مربوط به استان یزد با ۴ هزار تومان و بیشترین میزان آن در استان تهران با حدود ۱۱ میلیون تومان به‌دست آمده است.

مسکن ۵/۱۹ درصد گران شد

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۹۸۰ هزار تومان بوده که نسبت به دوره قبل ۶/۱۰ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵۸/۱۹ درصد افزایش داشته است. به گزارش تسنیم، مقایسه متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در میان استان‌های کشور نشان می‌دهد بیشترین آن ۲‌میلیون و ۲۶۶ هزار تومان در استان تهران و کمترین آن ۲۳۹ هزار تومان در استان بوشهر بوده است.ز سوی دیگر، کمترین قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده در این دوره مربوط به استان بوشهر با ۸۰ هزار ریال و بیشترین میزان آن متعلق به استان تهران با یک‌میلیون و ۳۸۹ هزار تومان بوده است.

رشد ۵/۳۲ درصد اجاره‌بهای مسکن در کشور

متوسط اجاره ماهانه به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۵‌هزار و ۲۸۳ تومان بوده که نسبت به دوره قبل ۸/۱۶ درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵/۳۲ درصد افزایش داشته است. در میان استان‌های کشور بیشترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده۱۲هزار ‌‌و‌ ۹۵۳ تومان در استان تهران و کمترین آن یکهزار‌ و‌۲۸۷ تومان در استان خراسان‌جنوبی بوده است.همچنین کمترین اجاره ماهانه به علاوه ۳ درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی این دوره مربوط به استان خراسان‌جنوبی با ۱۶۵ تومان و بیشترین آن مربوط به استان تهران۶۰ میلیون ‌و‌۶۸۹تومان بوده است.

وطن امروز
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65419

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر