2

امسال سخت‌ترین سال از لحاظ مدیریت در آموزش و پرورش است

  • کد خبر : 65475
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹

حفظ اسلام و نظام جمهوری اسلامی از واجب‌ترین اموراست و باید دانش آموزان بگونه‌ای تربیت شوند که به اسلام و نظام اسلامی افتخار کنند.

افق(ofoghnews.ir) وزیر آموزش وپرورش ریل گذاری لازم برای تغییر و تحول اساسی در آموزش وپرورش را هدف اصلی طرح‌های تحولی برشمرد.

حمیدرضا حاجی بابایی در نشست صمیمی با اعضای مجمع عمومی موسسان مدارس غیردولتی سراسر کشور با گرامیداشت یاد عالم ربانی مرحوم آیت الله خوشوقت اظهارکرد: جهان اسلام امروز در غم از دست دادن شخصیتی عارف و سالک به سوگ نشست و این واقعه موجب تاثر و تالم فراوان شد.

وی موسسان مدارس غیردولتی را افرادی آشنا به مسائل آموزش و پرورش توصیف و تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش دارای یک نقشه راه است و در این راستا باید نگاهی همه جانبه به این حوزه داشت.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه طی دو سال گذشته به صورت شبانه روزی مراحل قانونی شدن سند تحول بنیادین پیگیری شده است، ‌تصریح کرد: ۷۰ درصد سند تحول بنیادین طی دو سال گذشته بازسازی شد و پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی موجب افتخار همگان شد و مقام معظم رهبری نیزاین سند را نسخه شفا بخش آموزش وپرورش توصیف کردند.

اجرای ۳۵۰ سیاست و طرح تحولی درآموزش و پرورش به صورت همزمان طی سه سال گذشته

وی با اعلام اینکه آموزش وپرورش با ادامه روند گذشته به موفقیت نمی‌رسید، گفت: ۴۰ سیاست تحولی در اول مهرماه امسال اجرایی شد.

وی اشکال اساسی در آموزش و پرورش را قرار نگرفتن مولفه‌های اساسی در جایگاه‌های واقعی آن اعلام کرد و گفت: اعتقادم این است که معلمان، هم تراز استادان دانشگاه هستند و به این جایگاه در نقشه جامع علمی کشور نیز اشاره شده است.

تعریف معلم باید تغییر کند

وی اظهار کرد: دانش آموزان کشور باید برای حضور در تمامی مشاغل بصورت متوازن تربیت شوند.

وی تربیت صحیح انسان‌ها را هدف تحول بنیادین دانست و گفت: دستیابی به مراتبی از حیات طیبه توسط دانش آموزان هدف اصلی سیاست‌های آموزش و پرورش است.

حاجی بابایی با اشاره به استقرار نظام جدید آموزشی در اوج تحریم‌های دشمن اضافه کرد: حفظ اسلام و نظام جمهوری اسلامی از واجب‌ترین اموراست و باید دانش آموزان بگونه‌ای تربیت شوند که به اسلام و نظام اسلامی افتخار کنند.

وزیر آموزش و پرورش رفع دغدغه خانواده‌ها را از اهداف سیاستگذاری‌های آموزش و پرورش توصیف و تصریح کرد: امروز دغدغه اصلی ملت ایران تربیت فرزندان و آینده آنان است.

وی با اعلام اینکه به عنوان وزیر آموزش و پرورش جمعه‌ها و ایام تعطیل نوروزهای گذشته نیز صرف تلاش در این حوزه شده است، گفت: امسال سخت‌ترین سال از لحاظ مدیریت در آموزش و پرورش است.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه براساس سند تحول بنیادین باید تعریف معلم تغییر کند، افزود: عزت مندی مهم ترین ویژگی معلمان است و دانشگاه فرهنگیان نیزدر این راستا راه‌اندازی شد.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر