1

اصلاح طلبان مهندسی پذیر نیستند

  • کد خبر : 65643
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۶:۲۸

با این فرض باید گفت که ادعای آقای جلایی پور مبنی بر اینکه اصلاح طلبان مهندسی پذیر نیستند چه با توجه به عملکرد و بازی خوردگی دوره اصلاحات و چه سواری دادن به گروهک های ضدانقلاب در آشوبگری سال ۸۸، بلاوجه و یک تواضع بیجاست!

یک عضو حزب منحله مشارکت می گوید اصلاح طلبان مهندسی پذیر نیستند.
محمدرضا جلایی پور در مصاحبه با روزنامه زنجیره ای بهار گفته است: شبح اصلاح طلبان همه را ترسانده است(!) او همچنین می گوید: اگر شبح را در رده شخصیت ها حساب کنید، خاتمی و حتی هاشمی همان شبح هایی هستند که محافظه کاران از آنان می ترسند.
خبرنگار درباره حضور در انتخابات می گوید «اگر ادعای تخلف و تقلب در انتخابات ۸۸ را قابل طرح بدانیم باید نهاد انتخابات منتفی باشد» و او بدون پاسخ به خبرنگار می گوید: چرا این حرف را می زنید؛ در انتخابات پیشین به نظر من مهندسی کردند و اصلاح طلبان هم نتوانستند این موضوع را پیگیری کنند، اما ما به انتخابات آینده به شکل فرصتی برای پیگیری حق انتخاب نگاه می کنیم.
وی در این مصاحبه چند بار میان ادعای مهندسی شدن انتخابات در سال ۸۸ و اینکه ما مهندسی پذیر نیستیم رفت و برگشت می کند اما سرانجام توضیح نمی دهد که بالاخره انتخابات قبلی اگر مهندسی شده بود، چرا پس از این مهندسی نشود و اگر نشده بود، پس چرا ادعای تقلب و مهندسی انتخابات را مطرح کردند؟
جلایی پور در عین حال در همین مصاحبه اذعان کرده که اصلاح طلبان از سوی دیگران در ماجرای سال ۸۸ مدیریت شده و دنباله رو بودند؛ آنجا که خبرنگار از حضور حداکثری در خیابان می پرسد و او پاسخ جالبی می دهد: شما موضوعی را مطرح می کنید که اصلا کار اصلاح طلبان نبود و نیست. حضور در خیابان پیامد ناخواسته رفتار کسانی بود که انتخابات را مهندسی کردند واقعا اصلاح طلبان در خیابان نقشی نداشتند؛ خود آقای موسوی هم دنبال جمعیت بود و نه جلوی جمعیت؛ یعنی آنان یک جوری مدیریت کردند که آن حضور در خیابان پیامد ناخواسته اش بود.
برخلاف ادعای جلایی پور، خاتمی در جلسات خصوصی موسوی و کروبی را مسئول خیابانی شدن اصلاح طلبان و باعث هزینه های سنگین برای آنان معرفی کرده است. در عین حال مقامات آمریکایی و صهیونیستی در فتنه سبز بارها از سران داخلی این فتنه اعلام حمایت کرده و کسانی چون مایکل لدین مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا تصریح کردند که با فتنه گران از اواسط دهه ۱۹۸۰ میلادی و به واسطه دفتر نخست وزیری در ارتباط بودند. بعدها تندرو هایی چون عبدی اعلام کردند که حرکت رادیکال، اشتباه بود و اصلاح طلبان باید از مسیری که آنان را به بن بست رسانده برگردند.
جلایی پور این را هم به روزنامه بهار گفته که «اصلاح طلبان رویکردشان به انتخابات سال ۹۲ اصلا حداکثری نیست. شما ۸۴ را نگاه کنید، آقای معین مسائل اساسی و حقوق بشر را مطرح کرد اما غافل از این که معین برای مردم جاذبه نداشت. پس اصلاح طلبان دیگر این طور عمل نمی کنند. جنبش اصلاحات الان در شرایطی نیست که یک نامزد از بالا بر آن نازل شود.
او می گوید: نباید حرکتی کنیم که مردم یک طرف بروند و اصلاح طلبان یک طرف.
خاطرنشان می شود جلایی پور اولین مدیر اسمی زنجیره ای از نشریات (شامل جامعه، توس، نشاط، عصر آزادگان و اخبار روز) بود که ظاهرا توسط اصلاح طلبان راه اندازی شد اما از سوی گروهک هایی نظیر نهضت آزادی و برخی روزنامه نگاران سلطنت طلب نظیر بهنود مدیریت و مهندسی شد؛ به نحوی که مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی درباره برخی از این نشریات تصریح کرده بود آنها خود را طرفدار خاتمی جا می زنند اما در واقع سخنگوی نهضت آزادی هستند و به گونه ای عمل می کنند که گویی خاتمی، گورباچف و آقای یلتسین هستند که قدرت را در دست خواهند گرفت؛ آنها روزنامه را برای متشنج کردن اوضاع سیاسی می خواهند.
با این فرض باید گفت که ادعای آقای جلایی پور مبنی بر اینکه اصلاح طلبان مهندسی پذیر نیستند چه با توجه به عملکرد و بازی خوردگی دوره اصلاحات و چه سواری دادن به گروهک های ضدانقلاب در آشوبگری سال ۸۸، بلاوجه و یک تواضع بیجاست!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=65643

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر