1

جشنواره شمسه مورد استقبال بی نظیر شهروندان قرار گرفت

  • کد خبر : 66651
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران با بیان این که فعالیت های فرهنگی و معرفت دینی همواره از دغدغه ها و موضوعات مورد توجه مدیریت شهری تهران بوده است گفت : توسعه فضاهای دینی با محوریت قرآن از مهم ترین موضوعاتی است که مورد تاکید شهردار تهران و جزو برنامه های اصلی شهرداری است.

به گزارش افق محمد هادی ایازی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره شمسه قرآن تهران که با حضور حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر و شهرداران مناطق ۵ و ۱۰ شهرداری تهران در حسینه شهدا برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد : جوانان و کودکان ما باید با موضوعات معرفتی آشنا شوند از این رو باید توسعه فضاهای دینی بیش از پیش صورت گیرد.

وی ادامه داد: شورای شهر تهران مصوبه ای داشته است که براساس آن شورای عالی قرآنی را باید تشکیل دهیم تا تمام فعالیت های قرآنی تهران زیر نظر این شورا و صاحب نظران و پیشکسوتان این حوزه صورت گیرد.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: تاکنون ۲۶۰ دارالقرآن در تهران راه اندازی شده است که فعالیت های قرآنی گسترده ای در این مراکز صورت می گیرد.

وی افزود: براساس هدف گذاری های صورت گرفته در تلاشیم تعداد دارالقرآن های پایتخت را به ۳۷۴ مرکز افزایش دهیم تا در هر محله یک دارالقرآن وجود داشته باشد.

ایازی با تاکید براینکه اقدامات فرهنگی شهرداری تهران در عرصه های مختلف صورت می گیرد گفت: تلاش ما این است که اقدامات فرهنگی را به خود مردم ارجاع دهیم که برگزاری جشنواره شمسه و دیگر فعالیت ها مانند جشنواره شعر در محلات در این راستا است.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که روزی در دفاع مقدس سلاح در دست داشتند امروز که احساس می کنند پاسداری از دین و کشورمان در عرصه های فرهنگی است قرآن در دست گرفته اند و در برگزاری برنامه های فرهنگی نهایت تلاش خود را می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تاکید کرد: سال گذشته جشنواره شمسه در هشت رشته و با استقبال فوق العاده شهروندان برگزار شد و در سال جاری نیز این جشنواره در ۱۲ رشته قرآن، نهج البلاغه، دعا و نیایش، عکس ، فیلم، خوشنویسی، کاریکاتور، شعر و ادبیات فولکوریک، سرود و موسیقی، نمایش و تئاتر، مجسمه سازی و تندیس برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردمی از جشنواره شمسه در تمامی حوزه ها، گفت: در جشنواره شمسه قرآنی نیز بسیاری از فرهیختگان ، قاریان و حافظان قرآنی در سطح شهر تهران حضور پیدا کردند؛ از این رو توفیق داشتیم تا  میان کسانی که چندین سال در حوزه قرآنی فعالیت داشته حضور یافته و با نوجوانان و جوانانی که به قرآن علاقه مند هستند ارتباط برقرار کنیم.

ایازی با اشاره به برگزاری جشنواره های فرهنگی متعدد در سطح شهر تهران، ابراز داشت:  امسال علاوه بر جشنواره شمسه موفق شدیم تا در حوزه های مختلف دیگر نیزجشنواره هایی را برگزار کنیم که از آن جمله می توان به جشنواره شکوفا در حوزه فناوری اطلاعات، جشنواره تسنیم در حوزه بانوان، جشنواره مشکات در حوزه آموزش های شهروندی،  جشنواره پویا در حوزه ورزش، جشنواره سلامت محلات در حوزه سلامت  و جشنواره بام تهران به منظور دریافت نقطه نظرات شهروندان اشاره کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا شهرداری تهران بتوانند فعالیت های فرهنگی خود را با محوریت برنامه های قرآنی و نهج  البلاغه در سطح شهر تهران توسعه دهد.

شایان ذکر است سعید طلوعی شهردار منطقه ۵ نیز در این مراسم اظهار کرد:  کمبود فضاهایی دینی در غرب تهران یکی از دغدغه های ما بوده و هست و همچنین افزایش این فضاها از مطالبات شهروندان محسوب می شود، در این راستا حسینه شهدا در منطقه ۵ احداث شده که در واقع مجموعه ای کامل شامل دارالقران، موسسه خیریه، موسسه ایتام، تالار سوگواری و.. است. امروز تنها بخش حسینه این مجموعه همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره شمسه به بهره برداری رسید اما به مرور سایر بخش های این مجموعه دینی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه توسعه فضاهای فرهنگی و دینی در این منطقه در دستور کار قرار دارد گفت: ۴۰ زمین برای ساخت مسجد و حسینه در غرب تهران اختصاص یافته که تعدادی از این اماکن احداث شده و تعدادی نیز در دست احداث است.

شهردار منطقه ۵ تصریح کرد: سال گذشته در جشنواره شمسه ۵۰ هزار شرکت کننده داشتیم که این تعداد در جشنواره امسال به ۷۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: هرچه مردم به سمت قرآن بروند به طور حتم آسیب ها در جامعه کمتر خواهد شد و اگر فرزندانمان را با مکان های فرهنگی و دینی انس دهیم به طور حتم از آسیب ها در امان خواهند بود.

شایان ذکر است در مراسم اختتامیه این جشنواره، قاریان برتر کشوری به قرائت قران پرداختند و بسیاری از جوانان و نوجوانان نیز از این مراسم استقبال کردند.در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان جشنواره شمسه قرآنی تقدیر به عمل آمد همچنین از استاد حاج هوشنگ بادپا و خانواده اش به عنوان خانواده نمونه قرآنی تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=66651

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر