1

راه اندازی شبکه های سلامت و تماشا براساس نیاز مردم بود

  • کد خبر : 66689
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۹

رئیس سازمان صدا و سیما در مراسم افتتاح شبکه های سلامت و تماشا و نیز ساختمان ۱۲ اسفند گفت:واقعا این دو شبکه بر اساس نیاز مردم بود.

آقای عزت الله ضرغامی با اشاره به پخش آزمایشی دو شبکه پویا و سلامت وجذب مخاطبان بالا و افتتاح رسمی و پوشش سراسری آنها از امروز افزود: با همکاری و تلاش شبانه روزی همکاران فنی، همه کشور این دو شبکه را دریافت می کنند با توجه با مسائل تحریم و برخی تجهیرات که امکان تهیه آن نبود با تلاش دوستان و  نوآوریهایی که دربسته بندیهای فنی و فشرده سازی انجام دادند توانستند آزمایش موفقی انجام دهند و هر۲۰ شبکه را به همه نقاطی که دارای سیستم دیجیتال است برسانند.

ضرغامی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اسفند برای ساختمان جدید سازمان صدا و سیما گفت: ۱۲ اسفند انتخابات پرشور مجلس شورای اسلامی بود در سال گذشته که بعد از فتنه  ۸۸ پیش بینی رهبر معظم  برای حضور گسترده مردم در انتخابات بعدی محقق شد و دشمن نا امید شد، ۱۲ اسفند  روز به یاد ماندنی است و رسانه ملی و همکاران نقش کوچکی در آن حماسه بزرگ داشتند بنابراین برای یادآوری این روز و تلاش همکاران این نام گذاری انجام شد.

ضرغامی گفت:کار امدی بالای این ساختمان در نوع خود بی بدیل ویک  نوآوری برای رسانه ملی محسوب می شود.

وی گفت: البته تقریبا تصادفا افتتاح این ساختمان با حضور رئیس جمهور در این روز شد که تقارن خوبی است.

رئیس سازمان صدا و سیما درباره ساختمان ۱۲ اسفند نیز گفت: از روزی که قرار شد شبکه های نسل جدید راه اندازی شود این ساختمان را طراحی و ساختیم تا شبکه های تخصصی و موضوعی با نیازهای مشخص مخاطبان در ان تجمیع شود.

وی گفت: دو سال پیش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه داشتیم که صدا و سیما به سمت راه اندازی این شبکه ها برود و با تایید رهبر معظم انقلاب این کار اغاز شد و در مدت کوتاهی تعداد قابل توجهی از شبکه های جذاب متناسب با نیاز و سلیقه های مخاطب و مختلف بر اساس راهبردهای افق رسانه و سیاست های کلان نظام راه اندازی شد.

وی با تشکر از مسئولان و مدیران سازمان صدا و سیما که با کمترین امکانات این شبکه ها را راه اندازی کردند گفت: درگذشته برای راه اندازی یک شبکه اعتبارات زیادی فراهم می شد، و مرتبا دستگاههای نظارتی می گفتند این شبکه ها را که می خواهید راه اندازی کنید به ما نیروی انسانی، الگو ،بودجه و ساختمان را اعلام کنید تا امکانات در اختیارتان قرار دهیم.

ضرغامی افزود: ما چیزی نداشتیم که اعلام کنیم در واقع  با یک حرکت بسیجی و استفاده ازهمین نیروها و ارشیو غنی و تجربه  همکاران حوزه سیما یکی یکی این شبکه ها به بهره برداری رسید.

وی به راه اندازی شبکه پویا با کمترین امکانات اشاره کرد و گفت: این شبکه که بی نهایت مورد توجه خانواده و بچه های این مملکت است در تابستان گذشته راه اندازی شد، و از گسترش نوارهای مبتذل و مخرب در حوزه کودک و نوجوان جلو گیری شد که در بهترین موقع بود.

رئیس رسانه ملی افزود: شبکه های جدید در محیط جام جم پراکنده بود تولیدات ان هم در جای دیگری بود، مدیریت انها سخت بود، معاونت فنی پس از بررسی و مطالعه  طراحی این ساختمان را انجام داد، چون احتیاج دایمی به استودیو ندارد و با سیستم دیجیتال و تولیدی که در حوزه های مختلف انجام می شود و با کیفیت خوب می تواند سیگنال رسانی داشته باشد.

وی افزود: در این ساختمان عمدتا کار پخش انجام می شود، با مقداری آماده سازی و امکانات تدوین پای کار در رژیهای شبکه ها که برای ۸ شبکه جواب می دهد و الان  برای ۳ تا ۴ شبکه دیگر ظرفیت خالی داریم.

ضرغامی گفت: طراحی بسیار خوب، حذف نوار و بالارفتن کیفیت سیگنال، نگهداری متمرکز در سرورها ،استفاده حداقلی از نیروی انسانی ،تامین برق ایمن متمرکز به جای برق های منطقه ای و جزیره ای که مشکلات زیادی ایجاد می کرد،صرفه جویی در مصرف انرژی ،امکان همکاری و هم افزایی شبکه ها ،حذف آلودگی صوتی و مغناطیسی تجهیزات در رژی ها و ایجاد فضای آرامتر برای عوامل فنی از جمله ویژگیهای این ساختمان است.

وی افزود: این مجموعه واقعا مجموعه خلوتی است همه شبکه ها بی سر و صدا کار می کند، چرخش تولید هم به گونه ای انجام شد که با حداقل نیرو و انرژی بتوان این شبکه ها را اداره کرد.

ضرغامی درباره شبکه سلامت و شبکه تماشا نیز گفت: واقعا این دو شبکه بر اساس نیاز مردم بود شبکه سلامت برای ارتقای دانش عمومی مردم در حوزه سلامت نسلی که با این شبکه آشنا می شود و ارتباط برقرار کرده و زندگی می کند واقعا سالمتر خواهد بود نسبت به نسلهای قبلی و اطلاعات فراوانی داده می شود در حوزه بهداشت.

وی به نقل از رئیس شبکه سلامت، آن را بعنوان یک مرکز واکسیناسیون بزرگ عنوان کرد که پیشگیری و آماده سازی مردم با اطلاع رسانی خوب در حوزه درمانی است که هم  اکنون در اقصی نقاط کشور نیز رفته است، در این شبکه در حوزه های مختلف مغز و اعصاب و قلب و تمام بیماریها اطلاعات کلی داده می شود با حضور متخصصان که سوالات مردم را به صورت تعاملی جواب می دهند مشکلات را حل می کند.

وی گفت: اطلاع  رسانی  مراکز درمانی با همکاری وزارت بهداشت شروع شده که به صورت زیر نویس بسیاری از این امکانات حوزه سلامت را در تهران و شهرستانها ارائه می دهد

ضرغامی گفت: حوزه سلامت در این دولت خیلی خوب کار کرد خیلی سرمایه گذاری شد خیلی پیشرفتها حاصل شد و ادامه هم دارد جزء  اولویتهای این دولت بود.

واحد خبر

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=66689

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر