3

حمایت از صلح و امنیت از اهداف اصولی جمهوری اسلامی ایران است

  • کد خبر : 67692
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸

به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توسعه مناسبات دوستانه بین ایران و کرواسی در همه عرصه‌ها به ویژه همکاری‌های پارلمانی حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان ایران و کرواسی در جهت گسترش مناسبات تأکید کرد و گفت: حمایت از صلح و امنیت از اهداف اصولی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران گفت: باید با مساعی مشترک از ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش رو برای تقویت همکاری‌ها و گسترش ارتباطات دو کشور استفاده کرد.

وی در ادامه با مهم‌خواندن نقش همکاری‌های پارلمانی در ارتقای سطح روابط کشورها افزود: گسترش مناسبات ایران و کرواسی در همه عرصه‌ها به‌ویژه مناسبات پارلمانی در شناخت بیشتر دو ملت از یکدیگر و تقویت ارتباطات دوستانه نقش مؤثری دارد، از این رو به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی از توسعه مناسبات دوستانه میان دو کشور در همه عرصه‌ها به ویژه همکاری‌های پارلمانی حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه با اشاره به وجود بسترهای مناسب برای توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و کرواسی، توجه بیشتر را به توسعه ارتباطات در حوزه‌های مذکور خواستار شد.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران‌های اخیر در منطقه خاورمیانه، دفاع و حمایت از صلح و امنیت در منطقه را از اهداف اصولی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و بر ضرورت توقف آتش‌افروزی آمریکا و هم‌پیمانان منطقه‌ای این کشور تاکید کرد.

“ملادن نوواک” رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با چند تن از مقامات و مسئولان کشورمان، از علاقه‌مندی نمایندگان مجلس کرواسی به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی با قدردانی از نقش ایران در کمک به کاهش بحران در منطقه، بر لزوم استفاده از راه‌های مسالمت‌آمیز در حل مناقشات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه درخصوص بحران سوریه تاکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی کرواسی و ایران همچنین با اشاره به تمدن کهن و فرهنگ غنی ایران گفت: ایران نقش و مسئولیت زیادی در برقراری ثبات و آرامش در منطقه و جهان دارد.

وی تصریح کرد: یک تمدن چند هزار ساله را نمی‌توان از صحنه سیاسی جهان حذف کرد.

نوواک در پایان ضمن ابراز علاقه به گسترش همکاری‌های همه‌جانبه میان دو کشور بر ضرورت تقویت همکاری‌های پارلمانی تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=67692

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر